Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-11, 08:25
Medlem
Slickas avatar
nu verkar det som att den här tråden dött, men men.
vad för sköld ska man egentligen ha på MS? ytterst tacksam för svar
är level 25 nu men säg gärna något som är lite bättre så jag slipper byta så ofta.
Senast redigerad av Slicka 2013-01-11 kl. 08:35.
Citera
2013-01-11, 09:29
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slicka
är level 25 nu men säg gärna något som är lite bättre så jag slipper byta så ofta.

Vampire shild, Demon shield,Mastermind shield?
Citera
2013-01-11, 16:33
Medlem
Ollitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slicka

Det optimala för en low-level mage är väl demon shield med tanka på att den inte tar så mycket cap. Annars borde du väl fundera på att använda en spellbook istället för att gå högre mlvl?
Citera
2013-01-11, 17:23
Medlem
Slickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollito
Det optimala för en low-level mage är väl demon shield med tanka på att den inte tar så mycket cap. Annars borde du väl fundera på att använda en spellbook istället för att gå högre mlvl?
Jo blev att köpa en demon shield tillslut, dyrt som fan men antagligen värt det.
Nu gäller det att hitta något schysst ställe att lira på, körde coryms i carlin men fullt med faccnoobs 90-120 som också huntar där, på våningen med bara charlatans..
några tips? vid level 30 har jag tänkt att köra coryms i ph iallafall.
Citera
2013-01-11, 19:58
Medlem
Deathwanderers avatar
jag använde mastermind shield på min 130+ mage iaf. spellbooks bara om de e lätt o runna dom, elr om jag har en blocker.
Citera
2013-01-12, 16:14
Medlem
130 MS - Någon som har någon idé vart jag kan dra igång bottet utan att stället kryllar? Inte ens werewolfs är lediga
Citera
2013-01-12, 16:44
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Digitaldockan
130 MS - Någon som har någon idé vart jag kan dra igång bottet utan att stället kryllar? Inte ens werewolfs är lediga
fördel är ju att säga server
Citera
2013-01-12, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
fördel är ju att säga server

my bad, dolera

Edit: menade mer att jag ville ha ett opopulärt ställe i allmänhet. på Dolera är det nästan ingen på werewolfs men de senaste dagarna har två grabbar varit där
Citera
2013-01-12, 17:26
Medlem
pozies avatar
Citat:
my bad, dolera

Edit: menade mer att jag ville ha ett opopulärt ställe i allmänhet. på Dolera är det nästan ingen på werewolfs men de senaste dagarna har två grabbar varit där
dolera är väldigt speciellt, de har så många bot chars och bryr sig inte om vem som är där, så är du inte polare med någon borde du inte slösa tid på dolera
Citera
2013-01-12, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
dolera är väldigt speciellt, de har så många bot chars och bryr sig inte om vem som är där, så är du inte polare med någon borde du inte slösa tid på dolera

Jovars, det vet jag. Är ganska safe gällande det. Får bara inte kicka mainchars från spawns och endast botchars (dock inte många som har 130~s som mainchars så de e ju lugnt). Har bara problem med mitt internet vilket gör att jag inte kan köra värsta ställena utan hellre ställen där jag klarar mig om jag får 1-2 sekunders freeze
Citera
2013-01-12, 19:14
Medlem
Tobbsans avatar
Citat:

ska du göra eget script eller ska du ladda ner? om du vill få ett ledigt ställe måste du nog köpa ett script för pengar eller göra eget.. ett ställe jag tänkte på var lizards på isle of strife (ön där du gör mortal combat). bottade där själv ett tag på Olympa, var tomt där ibland
Citera
2013-01-12, 20:12
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbsan
ska du göra eget script eller ska du ladda ner? om du vill få ett ledigt ställe måste du nog köpa ett script för pengar eller göra eget.. ett ställe jag tänkte på var lizards på isle of strife (ön där du gör mortal combat). bottade där själv ett tag på Olympa, var tomt där ibland
på dolera får du nästan göra egna scripts... med tanke på att alla admins och bug och han som gör ibot spelar där, så betalscripts har dem inte svårt o få tag på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in