2022-03-02, 03:39
Medlem
Jag vet inte men... Hon väljer en minister som har mängder med anmärkningar hos kronofogden och en annan som råkat göra nazi-hälsning. Hon hotar kriminella gäng med ett språkbruk som hon vore själve Rambo men efter det händer inte så mycket... Slutligen så skickas vapen till Ukraina under rådande krig trots att Sverige har 200 år av alliansfrihet bakom sig.

Är detta ansvarsfullt?
Citera
2022-03-02, 03:45
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Jag vet inte men... Hon väljer en minister som har mängder med anmärkningar hos kronofogden och en annan som råkat göra nazi-hälsning. Hon hotar kriminella gäng med ett språkbruk som hon vore själve Rambo men efter det händer inte så mycket... Slutligen så skickas vapen till Ukraina under rådande krig trots att Sverige har 200 år av alliansfrihet bakom sig.

Är detta ansvarsfullt?
Ansvarsfullt är det såklart. Sen kan man ha åsikter om vissa saker som tex att skicka vapen. Vad gäller utnämningarna så var ju hon med betalningsanmärkningarna (kommer ej på vem det var) lite oproffsig. Tjejen med hitlerhälsningen har jag dock inga problem med. Hitlerhälsning har nog de flesta av oss gjort utan att det betyder nåt. Jag har också gjort ett kors i luften utan att vara det minsta troende.
Citera
2022-03-02, 03:50
Avslutad
Ja Magdalena Andersson är uppenbarligen en oansvarig person, eller så är hon bara en trögtänkt känslostyrd pajas likt de flesta som styr Sverige.
Citera
2022-03-02, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Ansvarsfullt är det såklart. Sen kan man ha åsikter om vissa saker som tex att skicka vapen. Vad gäller utnämningarna så var ju hon med betalningsanmärkningarna (kommer ej på vem det var) lite oproffsig. Tjejen med hitlerhälsningen har jag dock inga problem med. Hitlerhälsning har nog de flesta av oss gjort utan att det betyder nåt. Jag har också gjort ett kors i luften utan att vara det minsta troende.

Visst, det med nazi-hälsning var kanske en bagatell men om någon råkar välja mindre lämpliga personer mer än en gång höjer det kanske en varningsflagg...

Att skicka vapen stod inte endast hon bakom men hade det kunnat gå igenom utan sossarna? Sverige har trots allt en historia av neutralitet bakom sig och utan den hade kanske många som lever idag inte varit i livet. Det är inget att lättvindigt kasta bort även om det ger röster i nästa val...
Citera
2022-03-02, 04:02
Medlem
att skicka vapen är det dummaste jag hört...helt otroligt...det är ju inget skämt detta. att leka med elden i detta läge är så ointeligent så man spyr. folk kommer nog ångra sig när det dimper ner några robotar i stockholms centrum..
Citera
2022-03-02, 04:03
Medlem
Att skicka vapen var kanske inget katastrofalt beslut men gynnar det verkligen Sveriges säkerhet? Hade det inte räckt med humanitär hjälp?
Citera
2022-03-02, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
att skicka vapen är det dummaste jag hört...helt otroligt...det är ju inget skämt detta. att leka med elden i detta läge är så ointeligent så man spyr. folk kommer nog ångra sig när det dimper ner några robotar i stockholms centrum..

Det är kanske inte världens säkraste beslut under en konflikt där en stormakt är inblandad.

Sverige började nojja med detta med Gotland men nu är läget betydligt farligare och man gör detta? Vi får verkligen hoppas Ryssland är nog upptagna med Ukraina för att inte bomba Sverige...
Senast redigerad av Snobird 2022-03-02 kl. 04:10.
Citera
2022-03-02, 04:11
Medlem
Citat:
Det är kanske inte världens säkraste beslut under en konflikt där en stormakt är inblandad.
nä...verkar inte va genomtänkt...putin är nog farligare än man tror...han kommer vidta åtgärder bara för att hämnas.. ekonomiska sanktioner är en sak...men skarpa vapen som direkt påverkar kriget å kanske tillåmed trappar upp det....tror hon ångrar sig snart.
Citera
2022-03-02, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
nä...verkar inte va genomtänkt...putin är nog farligare än man tror...han kommer vidta åtgärder bara för att hämnas.. ekonomiska sanktioner är en sak...men skarpa vapen som direkt påverkar kriget å kanske tillåmed trappar upp det....tror hon ångrar sig snart.

Det var ju ingen enorm hjälp med vapen men kanske ändå lite dumdristigt i detta läge. Det är trots allt Ryssland det handlar om och ingen ynka diktatur i något u-land.
Citera
2022-03-02, 04:23
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Det var ju ingen enorm hjälp med vapen men kanske ändå lite dumdristigt i detta läge. Det är trots allt Ryssland det handlar om och ingen ynka diktatur i något u-land.
Å andra sidan är det många länder som skickat vapen och annat material så det är ju inte som att Sverige är det enda landet. Ryssland kan inte direkt anfalla vartenda land i Europa.

USA står ju utanför men det gör dom rätt i då de inte ligger i Europa och de inte behövs just nu för Europas (västeuropas) säkerhet.

Men även jag kan tycka det var onödigt att skicka vapen. Å andra sidan kan ett mer Eu-vänligt Ukraina i framtiden gynna oss säkerhetsmässigt. Speciellt om det skulle visa sig att Ryssland försvagas av det här kriget.
Citera
2022-03-02, 04:36
Medlem
Citat:

Är detta ansvarsfullt?
Att inte skicka vapen i det här läget hade varit fegt, knappast nåt man vill se. Nazihälsningen i ungdomen hos en minister hade varit löjligt att bry sig om. Däremot är det extremt ansvarslöst av en minister att hamna hos kronofogden flera gånger. Troligen är det säkerhetsenheten som återigen inte gjort sitt jobb att granska då sånt här skett tidigare, men om den kunskapen har gått fram till Magdalena i tid är det bristande omdöme att utse en minister som inte sköter sin ekonomi som alla andra avkrävs göra i landet. Så tänker jag.

Men överlag sköter väl Maggan sitt jobb ok kan jag tycka trots jag är borgare i grunden, det är ansvarsfullt. Oppositionen däremot har de senaste sju åren agerat så omoget, smågnälligt, gapigt, sprungit med KU-anmälningar stup i kvarten, osv. De är som ett gäng Dramaqueens. Det upplever jag är ansvarslöst och visar på bristande ledarskapsförmåga. Tyvärr. Väl fungerande opposition oavsett färger hade varit värdefullt.
Senast redigerad av Ixtapa 2022-03-02 kl. 04:53.
Citera
2022-03-02, 04:47
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ixtapa
Att inte skicka vapen i det här läget hade varit fegt, knappast nåt man vill se. Nazihälsningen i ungdomen hos en minister hade varit löjligt att bry sig om. Däremot är det extremt ansvarslöst av en minister att hamna hos kronofogden flera gånger. Troligen är det säkerhetsenheten som återigen inte gjort sitt jobb att granska då sånt här skett tidigare, men hade den kunskapen gått fram till Magdalena är det bristande omdöme att utse en minister som inte sköter sin ekonomi som alla andra avkrävs göra i landet. Så tänker jag.

Men överlag sköter väl Maggan sitt jobb ok kan jag tycka trots jag är borgare i grunden, det är ansvarsfullt. Oppositionen har senaste sju åren agerat så omoget, bjäbbigt eller gapigt, sprungit till KU hela tiden osv. De är som ett gäng Dramaqueens. Det upplever jag är ansvarslöst och visar på bristande ledarskapsförmåga. Tyvärr.

Är det inte fegt av NATO att inte bomba Ryssland tillbaka till stenåldern?
Isåfall måste du även tycka att det var modigt och tufft av Putin att gå in i Ukraina och säga fuck you till världen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in