Putin igång igen och hotar när ska fanskapet sluta?
Putler-Rysslands ekonomi är bara drygt dubbelt så stor som lilla Sveriges ekonomi. Putler-Ryssland är en ekonomisk dvärg, och saknar resurser att vara motpart i något "världskrig" mot Västsvärlden, eller någon annan.
Det kändes som att tredje världskriget låg i luften 2015. Sedan kom Trump och det blev hur lugnt som helst. Trump försvann, och vi känns närmare tredje världskriget än någonsin.
Vad är det för fel på liberaler och neocons?
Det är nog av yttersta vikt att Trump vinner nästa val.
Tredje världskriget pågår - vilken sida kommer olika länder att välja?
Tredje världskriget inleddes med Rysslands anfallskrig mot Ukraina, och andra aktörer som t ex muslimerna vill passa på med sitt. Det kommer att bli ett riktigt storkrig så småningom. Och till stora delar ett ras- och religionskrig.
Fördelningen ser ut att bli enligt följande:
Axelmakter: Ryssland + Kina + muslimerna + Afrika
Mot:
Sverige + Ukraina + Israel + Taiwan + NATO (utan Turkiet som lämnar/sparkas ut ur NATO)
Eventuellt att Ungern också blir en del av axelmakterna, men jag tror att den samlade oppositionen så småningom lyckas få bort Orban från makten.
Ibland känns det som om det vore lika bra att det blev ett tredje världskrig. Det är ändå ett pågående dolt lågnivåkrig hela tiden mot människor som arbetar och gör rätt för sig. I Sverige är kriget redan öppet med kriminella gäng bland spelpjäserna.
Glöm inte att USA haft punggrepp om Japan sedan ww2, och hela västvärlden velat se Japan invaderas av MENA sedan vi själva var dumma nog att drabbas. Så Japan ligger risigt till. Det kommer bli ändlösa snyftkampanjer om vilken human fristad Japan kan vara åt MENA (för att det inte finns MENA där). Sedan kommer Japan raseras och ingen västerlänning såg det komma.
Glöm inte heller att muslimerna står enade medan västerlänningarna till ansenlig del består av självhatande vänstermuppar som vill sänka väst med alla medel (de är t.o.m. villiga att låta sig våldtas för att de intalar sig att det är hämnd mot den vite mannen).
Tredje världskriget inleddes med Rysslands anfallskrig mot Ukraina, och andra aktörer som t ex muslimerna vill passa på med sitt. Det kommer att bli ett riktigt storkrig så småningom. Och till stora delar ett ras- och religionskrig.
Fördelningen ser ut att bli enligt följande:
Axelmakter: Ryssland + Kina + muslimerna + Afrika
Mot:
Sverige + Ukraina + Israel + Taiwan + NATO (utan Turkiet som lämnar/sparkas ut ur NATO)
Eventuellt att Ungern också blir en del av axelmakterna, men jag tror att den samlade oppositionen så småningom lyckas få bort Orban från makten.
Vilken skittråd, hör hemma under fantasy/foliehatt.