2006-06-20, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Congoman
Och på vissa ställen väldigt liberalt
http://en.wikipedia.org/wiki/Nimbin

Jo jag vet har vart där en period
Citera
2006-06-20, 16:37
Medlem
Oozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limited Edition
Wow, du snackar en jävla massa skit, om du inte vet något säkert är det bäst att vara tyst eller göra det klart att du bara spekulerar.

Nu hänger jag inte riktigt med. Såg att nån hade rättat mig ang AU och jag kom på det sen att det inte är "lagligt" överallt.
Citera
2006-06-21, 22:49
Medlem
Knäckebröds avatar
Mexiko! 5 gram marijuana (Det enda kravet som ställs är ett läkarintyg som visar att innehavaren är narkoman eller behöver drogen av medicinska skäl.)
Dessutom 0,5 gram kokain, 25 milligram heroin och 5 gram rökklart opium.

Sug på den.

Citat:
Ursprungligen postat av dalleballe
Har någon en lista över vilka länder där det är lagligt att inneha/röka cannabis?
Citera
2006-06-22, 16:42
Medlem
BiggyPs avatar
På Gran Canaria är det olagligt att sälja men inte olagligt att röka eller att vara hög.
Eller, jag är inte 100% att det står så i lagboken hos dom, men det är så polisen agerar iallafall
Citera
2006-06-22, 17:32
Medlem
Patriarch Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knäckebröd
Mexiko! 5 gram marijuana (Det enda kravet som ställs är ett läkarintyg som visar att innehavaren är narkoman eller behöver drogen av medicinska skäl.)
Dessutom 0,5 gram kokain, 25 milligram heroin och 5 gram rökklart opium.

Sug på den.

Nej, den avkriminaliseringen trädde aldrig i kraft med invändningar från USA. Därför vägrade mexikos president skriva på den nya lagen.
Dock tror jag det är extremt liberalt eftersom de var påväg att ordna till en sån här lag.

Portugal är också ett extremt liberalt land lixom Holland. Tyskland är också hyfsat liberala.
Citera
2006-06-22, 19:06
Medlem
Sen så är det lugnt som fan att röka en spliff eller 10 i London/UK. Dock inte lagligt någonstans i UK men det är ett skönt liberalt synsätt britterna har på cannabis.

Väldigt lätt att få tag på CB och kola i London, men som sagt inte lagligt så lite diskret kanske man ändå ska vara.

Rökte själv väldigt öppet när jag var där och jag fick inga repressalier av rättväsendet.
Citera
2006-06-22, 20:57
Medlem
Knäckebröds avatar
Trist. Detta läste jag mig till via pressen.
Många länder är isåfall tydligt liberala på så sätt att de "ser mellan fingrarna" men väldigt få som tillåter det genom grundlagen.

Stämmer... ???

Citat:
Ursprungligen postat av Patriarch K
Nej, den avkriminaliseringen trädde aldrig i kraft med invändningar från USA. Därför vägrade mexikos president skriva på den nya lagen.
Dock tror jag det är extremt liberalt eftersom de var påväg att ordna till en sån här lag.

Portugal är också ett extremt liberalt land lixom Holland. Tyskland är också hyfsat liberala.
Citera
2006-06-22, 21:00
Medlem
Patriarch Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knäckebröd
Trist. Detta läste jag mig till via pressen.
Många länder är isåfall tydligt liberala på så sätt att de "ser mellan fingrarna" men väldigt få som tillåter det genom grundlagen.

Stämmer... ???

www.swecan.org - senaste nyheten.
Pressen "firade" i förskott utan att allt var klart. Därav har nyheten uppdaterats på Swecan med ett (inte).
Citera
2006-06-22, 21:02
Medlem
Knäckebröds avatar
Hyvens, medlem där. Dock inte varit aktiv på ett tag. Ser om Mexiko där nu.
Förbannade president Vicente Fox

Citat:
Ursprungligen postat av Patriarch K
www.swecan.org - senaste nyheten.
Pressen "firade" i förskott utan att allt var klart. Därav har nyheten uppdaterats på Swecan med ett (inte).
Citera
2006-06-23, 00:10
Medlem
Är det någon som vet hur det ligger till i Belgien?
Citera
2006-06-23, 22:33
Medlem
Knäckebröds avatar
I Europa är Holland, Belgien och Schweiz exempel på nationer som godkänt lättare droger...
Hurvida mängd och vad grundlag säger vet jag inte, förefaller vara så pass liberalt att endast en dum fan skulle torska på plats.
Citat:
Ursprungligen postat av Sanderson
Är det någon som vet hur det ligger till i Belgien?
Citera
2006-06-24, 20:11
Medlem
FoXxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ooze
Det är ju lagligt i Holland att röka på Coffieshops och så. Sen har jag hört att man får innehava 2 spliffar i Italien men sen vart man får röka det är en annan femma.. hemma antagligen. I Australien är det också lagligt. Öven vissa delar nära Holland i Tyskland för man ha lite på sig, har jag hört.

Haha tur att man har släktingar i Australien då!
Blir en resa dit antingennu den hä sommaren eller nästa ^^
Är svamp också lagligt i Australien? Något annat man bör känna till om det är lagligt eller ej där borta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in