Citat:
Ursprungligen postat av
Ballongmannen2
Även om Putin själv bröt mot de internationella lagarna med sin invasion så gjorde han vad han kunde för att inte iallafall skada civila. De två första dagarna gav ryssarna dem en chans att fly, men de gjorde de inte och nu håller hela västvärlden på att skicka vapen till Ukraina. Detta resulterade i att Ryssland nu är påväg in med en 6 mil lång konvoj in i landet. Det riktiga blodbadet har inte ens börjat ännu. Ryssarna har inte börjat använda sina mest destruktiva och avancerade vapen/bomber ännu.
Nu skyddar jag som sagt inte ryssarna, vad de gör är helt fel MEN det hela kunde ha avslutats snabbt och "fredligare", iallafall än vad som nu väntar. Eller? Nu blir det långdraget och i värsta fall kommer västvärlden trycka in Putin i ett hörn - och går det verkligen åt helvete så säger han nog bara "fuck it" och börjar skicka iväg atombomber över hela europa m.m, samtidigt som han själv flyr till en djup bunker någonstans med sin familj/sina toppgeneraler och deras familjer. Sen väntar en atomvinter med en rejält nerkyld planet som tar kol på allt djurliv, alla växter, en stor del av mänskligheten m.m.
Som sagt inget skyddande av Ryssland - men gör väst rätt i att trigga upp kriget på detta sätt? Det kan ju nästan bara sluta på ett sätt nu...
Jag resonerar på samma sätt. Jag tror inte det kommer utmynna i något kärnvapenkrig. London, Paris, New York, Washington osv är garanterade mål med allt vad det innebär av materiella och mjuka förluster.
Den avgörande frågan är VARFÖR Putin valde att gå in. Ingen av oss vet det. "Han är galen". "Han är en narcissist". "Han är faktaresistent". "Han visste inte vad han gjorde". "Han har redan förlorat". "Han har militären emot sig". Allt som vevas i MSM och som folk okritiskt rapar upp är så förbannat infantilt. Långa rader av floskler och plattityder.
Handlar det om att NATO vill placera sig i Ukraina? Handlar det om flottbasen på Krim? Handlar det om ryssar i Donbass? Ingen av oss vet. Det kanske handlar om något helt annat. Putin har gått WEF femåriga program Young Global Leaders. Han kanske är en WEF-puppet. Levereras det fortfarande rysk gas i ledning 1 till Tyskland/Europa? Betalar Tyskland/Europa pengar till Ryssland?
Handlar det om de 8 eller 11 amerikanska hemliga bio-laben i Ukraina? Den ukrainska kvinnan i parlamentet som intervjuades igår, Ritva eller något liknande, sa att hon är lojal till Ukraina och till New World Order. Är det detta Putin motsätter sig?
Innan vi vet syftet med invasionen så vet vi heller inte vad vi kan förvänta oss vare sig i utvecklingen av kriget eller om/hur väst kommer dras in.
Citat:
Ursprungligen postat av
Horsemackan
En sak ska du veta, att det finns ingen plats på jorden där du e säker om det blir kärnvapenkrig. Finns ej. Ingen vill ha detta. Inte ens Putin...
De enda som släppt atombomber hittills är """USA""". Inte en gång utan två gånger.
Hur lång tid tog det innan dessa områden blev beboliga igen? Efter att ha läst på lite på länkar som givits i tråden måste jag säga att jag snarare blev lugnad. Befinna sig i närområdet till en träff är ju galet men gör man inte det så verkar det rätt lugnt. Även om Ryssland har 3000 eller 6000 kärnvapen så lär ju de inte ha tid eller möjlighet att avlossa allesammans. Samma sak med USA, UK, Frankrike osv. Jag menar inte att bagatellisera ett kärnvapenkrig, men frågan är om det verkligen blir en sådan apokalyps som i Terminatorfilmerna?