2022-02-28, 23:42
Medlem
SMKs avatar
Har en P30 pro som sagt. Den har funkat skitbra fram tills nu. Nu är den seg och browsers kan frysa och man måste släcka skärmen och tända den igen för att(om man har tur) få igång browsern igen. Ibland är jag tvungen att stänga ner browsern för att starta om den igen.

Men detta är av mindre irriterande karaktär.

Det som stör mig nåt djävulskt är att funktionen "autorotera" skärmen inte verkar fungera. Eller rättare sagt telefonjäveln verkar inte ta att jag sagt NEJ till autorotera skärmjäveln! Likförbannat roterar den skärmen, speciellt då man kollar på YT eller liknande.

Hur kommer jag tillrätta med detta?
Citera
2022-03-01, 09:06
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Återställ skiten då. Köper man kineniska märken så får man skit, är det svårt att fatta.

Knappast. Xiaomi kör tex. över det mesta.

Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Åh fyfan vad klok jag blir på dina informativa svar! Har du inget att tillföra min frågeställning så rekomenderar jag dig till att scrolla vidare så kanske någon annan kan ge mig ett bättre svar än vad du lyckats få ur dig hittills.

Test att återställa. Eller iaf rensa mobilen.
Citera
2022-03-01, 10:25
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Har en P30 pro som sagt. Den har funkat skitbra fram tills nu. Nu är den seg och browsers kan frysa och man måste släcka skärmen och tända den igen för att(om man har tur) få igång browsern igen. Ibland är jag tvungen att stänga ner browsern för att starta om den igen.

Det som stör mig nåt djävulskt är att funktionen "autorotera" skärmen inte verkar fungera. Eller rättare sagt telefonjäveln verkar inte ta att jag sagt NEJ till autorotera skärmjäveln! Likförbannat roterar den skärmen, speciellt då man kollar på YT eller liknande.

OK! detta blir det 1:a seriösa svaret....

1: Kolla om det finns en uppdatering som väntar på att bli installerad... det finns en inställning som jag tror att man manuellt måste aktivera för att automatiskt installera uppdateringar på natten (eller annan valfri tid)

2: Gå in på playbutiken, klicka på ikonen brevid mikrofonen upptill, kolla om det finns appar som skall till att bli uppdaterade.. Välj att uppdatera dessa manuellt om så är fallet igen...

3: Gå in på play butiken och sök upp och ladda ned Intercept X for Mobile från Sophos.
(läs mer om den HÄR: https://play.google.com/store/apps/d...urce=FreeTools )
Låt den sedan söka igenom din telefon efter skadlig kod (virus i vardagstal), det dyker regelbundet upp appar som efter en uppdatering visar sig ha fått div. icke önskvärda "funktioner"..
Det är väldigt troligt att du kan ha laddat ned någon app som inte längre är "ren"...

Prova detta och starta sedan om telefonen...
Citera
2022-03-01, 11:37
Medlem
SuperPuttes avatar
1. Installera appen SD Maid https://play.google.com/store/apps/d....thedarken.sdm
Mycket bra på att rensa upp - och säkert.

2. Har du sidladdat appar (utanför Play), kan du ha fått virus (även om risken är låg på Android). Testa via appen Virustotal Mobile https://play.google.com/store/apps/d...cat.virustotal

3. I din browser (jag vet det finns för Kiwi och Firefox) brukar det finnas möjlighet att rensa cache mm. Leta bland Inställningar. Detta är ett universaltips om just din browser går segt...
Citera
2022-03-01, 14:26
Medlem
Citat:

Bara spånar, det är inte själv appen som strular eller någon inställning i appen som prioriteras över allmänna inställningar? Funkar det alltså att stänga och öppna autorotera på andra appar typ Huaweis meddelandeapp? Kanske en rensning och återstart hjälper? Brukar ibland få rensa min Huawei då nedladdning från google play står och tuggar. Använder då Huaweia egna rensningsprogram.
Som sagt jag bara spånar.
Citera
2022-03-01, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Bara spånar, det är inte själv appen som strular eller någon inställning i appen som prioriteras över allmänna inställningar? Funkar det alltså att stänga och öppna autorotera på andra appar typ Huaweis meddelandeapp? Kanske en rensning och återstart hjälper? Brukar ibland få rensa min Huawei då nedladdning från google play står och tuggar. Använder då Huaweia egna rensningsprogram.

har du möjligtvis flera flikar uppe? har också p30 fast lite men den segar också om massa flikar e uppe i chrome typ
Citera
2022-03-01, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MFQ
har du möjligtvis flera flikar uppe? har också p30 fast lite men den segar också om massa flikar e uppe i chrome typ
Försöker undvika flera flikar men ibland så glömmer man ju. Tror mer på att min har lite lagringsutrymme kvar men vet ju inte. Rensa cache hjälper i alla fall varenda gång. Får väl snart byta ut den men den har faktiskt tjänat mig väl och till rimligt pris. Bra kvalité helt enkelt. Tyvärr så blir nästa telefon ingen Huawei gå grund av bojkotten mot Huawei. Även Huawei surfplattan jag har håller hög kvalité vad det verkar.
Citera
2022-03-02, 17:10
Medlem
Fina Gubbens avatar
OT borttaget. Om HUAWEI spionerar eller inte är ej topic.

/Mod
Citera
2022-03-03, 06:47
Medlem
SMKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49

Ja det kan nog vara nån inställning....jag gjorde en fabriksåterställning och nu fungerar luren bra igen. Synd att jag glömt bort lösenordet till mitt huawei id så jag kan inte återställa min backup :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in