Citat:
Ursprungligen postat av
SMK
Har en P30 pro som sagt. Den har funkat skitbra fram tills nu. Nu är den seg och browsers kan frysa och man måste släcka skärmen och tända den igen för att(om man har tur) få igång browsern igen. Ibland är jag tvungen att stänga ner browsern för att starta om den igen.
Men detta är av mindre irriterande karaktär.
Det som stör mig nåt djävulskt är att funktionen "autorotera" skärmen inte verkar fungera. Eller rättare sagt telefonjäveln verkar inte ta att jag sagt NEJ till autorotera skärmjäveln! Likförbannat roterar den skärmen, speciellt då man kollar på YT eller liknande.
Hur kommer jag tillrätta med detta?
OK! detta blir det 1:a seriösa svaret....
1: Kolla om det finns en uppdatering som väntar på att bli installerad... det finns en inställning som jag tror att man manuellt måste aktivera för att automatiskt installera uppdateringar på natten (eller annan valfri tid)
2: Gå in på playbutiken, klicka på ikonen brevid mikrofonen upptill, kolla om det finns appar som skall till att bli uppdaterade.. Välj att uppdatera dessa manuellt om så är fallet igen...
3: Gå in på play butiken och sök upp och ladda ned
Intercept X for Mobile från Sophos.
(läs mer om den HÄR:
https://play.google.com/store/apps/d...urce=FreeTools )
Låt den sedan söka igenom din telefon efter skadlig kod (virus i vardagstal), det dyker regelbundet upp appar som efter en uppdatering visar sig ha fått div. icke önskvärda "funktioner"..
Det är väldigt troligt att du kan ha laddat ned någon app som inte längre är "ren"...
Prova detta och starta sedan om telefonen...