Flashback bygger pepparkakshus!
2022-05-14, 12:01
Medlem
Missdiamond00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rang3
Ja det gjorde hon och alla runt henne. Om hon slutat sedan hon blivit mamma kan jag dock inte uttala mig om.
Det kan man ju hoppas.
Men umgänget hade hon iallafall inte städat upp så man vet ju aldrig.
Detta kan ju vara något slags knarkmord också även om det snarare pekar åt andra håll.

Knarkmord som du uttryckte dig ör mer sannolikt vara orsaken.
Citera
2022-05-22, 21:59
Citat:
Ursprungligen postat av Missdiamond00
Knarkmord som du uttryckte dig ör mer sannolikt vara orsaken.

Ja nu verkar han, enligt lokaltidningen, både erkänt och angett motiv till dådet.
Citera
2022-05-24, 16:50
Medlem
Vettefan om den här hosten är bra. Men här är stämningsansökan i alla fall.

https://pdfhost.io/edit?doc=e9a0717c-ad59-4757-9071-be3c5fca7f6c

Min tolkning: BO har haft en bild på MGM när han blir knxllad i röven.
Citera
2022-05-24, 16:58
Citat:
Ursprungligen postat av Likeawreckingball
Vettefan om den här hosten är bra. Men här är stämningsansökan i alla fall.

https://pdfhost.io/edit?doc=e9a0717c-ad59-4757-9071-be3c5fca7f6c

Min tolkning: BO har haft en bild på MGM när han blir knxllad i röven.

Men det var väl det sjukaste...... dock funkar inte länken för mig ....
Citera
2022-05-24, 17:12
Medlem
Citat:

Jäklar. Har du tips på annan host? Docdroid verkar kosta stålar nu.
Citera
2022-05-24, 17:13
Medlem
Citat:
Äh, en väldigt fri tolkning

Från dokumentet:

"26. Syn på ett fotografi påträffat i Ifrah Sugows mobiltelefon för att bevisa att hon innehaft ett fotografi föreställande Liban Mohamud i en utsatt situation. Fotografiet finns inte med i förundersökningsprotokollet och kommer att tas med av åklagaren till huvudförhandlingen."

En bild på Liban i "utsatt position" som inte visas i FUP utan bara visas på rättegången.

Notera att Flashback är med som en del av bevisningen.

"22.PM med utdrag ur Gefle Dagblads nätupplaga kl 18:30 den 28 februari 2022 samt skärmavbild från webbplatsen Flashback.org (förundersökningsprotokoll s. 224-234) för att bevisa att det i medierna och på Flashback.org inte förekom uppgifter om vem som utsatts våld eller på vilket sätt det skett vid den tidpunkt som Liban Mohamud hämtades av polis den 28 februari 2022."

De vill visa att han inte kunde säga att han visste vem som drabbats genom att låtsas ha läst det på Flashback
Citera
2022-05-24, 17:21
Medlem
https://www.gd.se/2022-05-24/19-aringen-erkande-spontant-att-han-mordat--men-motivet-lamnar-fragetecken?shareSource=sharebutton

"Enligt Annika Hessel handlar motivet om en kränkande film på 19-åringen, där han är i en "utsatt situation". Den filmen menar den unge mannen, att mordoffret har spridit. Det finns dock frågetecken kring det.

– Det här har vi försökt se om det finns belägg för. Det vi har hittat är en bild i hennes telefon som visar en person som vi tror är den misstänkte. Men han vill inte titta på bilden, så vi har inte fått det bekräftat. Den visar personen i en utsatt situation. Men jag vet inte om det är han på bilden och om det är så vet jag inte om det är från den utsatta situationen."

---
Jag formulerar om mig: Min tolkning av MGMs motiv.
Citera
2022-05-24, 17:21
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Äh, en väldigt fri tolkning

Från dokumentet:

"26. Syn på ett fotografi påträffat i Ifrah Sugows mobiltelefon för att bevisa att hon innehaft ett fotografi föreställande Liban Mohamud i en utsatt situation. Fotografiet finns inte med i förundersökningsprotokollet och kommer att tas med av åklagaren till huvudförhandlingen."

En bild på Liban i "utsatt position" som inte visas i FUP utan bara visas på rättegången.

Notera att Flashback är med som en del av bevisningen.

"22.PM med utdrag ur Gefle Dagblads nätupplaga kl 18:30 den 28 februari 2022 samt skärmavbild från webbplatsen Flashback.org (förundersökningsprotokoll s. 224-234) för att bevisa att det i medierna och på Flashback.org inte förekom uppgifter om vem som utsatts våld eller på vilket sätt det skett vid den tidpunkt som Liban Mohamud hämtades av polis den 28 februari 2022."

De vill visa att han inte kunde säga att han visste vem som drabbats genom att låtsas ha läst det på Flashback

Tack för citering!
Bytte dock webbläsare och då gick det fint att öppna länken! Håller med din tolkning!
Reagerade också på att flashback använts som en del i bevisningen
Citera
2022-05-26, 16:39
Medlem
Någon som har GMs FB?
Citera
2022-05-28, 15:43
Medlem
Citat:

Länken funka ej för mig heller.

Har någon ev FUP?
Citera
2022-05-31, 12:21
Medlem
Snubben verkar ju ha grov psykos.

https://www.gd.se/2022-05-31/den-mordade-kvinnans-mamma-min-sonson-har-dodat-min-dotter-zkZKZ
Citat:
Som motiv har han även sagt att det var en hämnd för att kvinnan hade mördat hans syster, men 19-åringens syster är i högsta grad levande.

Citat:
Förra året bröts kontakten helt efter att 19-åringen kommit hem till sin farmor mitt i natten och stormat in i hennes sovrum.
– Han skrek: "Du är inte min farmor, du är djävulen. Lämna oss ifred, annars kommer jag att döda dig".
Citera
2022-06-09, 11:47
Medlem
https://www.arbetarbladet.se/2022-06-09/mordatalad-satt-med-fotterna-pa-bordet-i-ratten--och-skrattade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in