2022-03-02, 01:32
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naofumi
Anonymous är bara en förlängningen av den amerikanska säkerhetstjänsten, de attackerar alltid interna och externa fiende av den amerikanska regimen. Så de kan göra samma skada som CIA kan.
Men alltså vad tror du CIA kan göra?
Ja man kan sitta och Ddosa men vafan är de liksom.
Citera
2022-03-02, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .kalashnikov
Anonymous är ingen grupp det är ett kollektiv, vem som helst kan kalla sog anonymous oftast små ungar ja me det finns större grupper som går under namnet anonymous som definitivt vet vad dom sysslar med. Hittills har dom vällan endast hackat Ryska myndigheternas hemsida ock lekt ut allas privata information för dom som jobbar inom myndigheterna, hackat ryska tv kanaler att spela ukrainas national sång, tagit ner deras rymdprogram (efter endast 3 dagar). Tänk när dom börjar hacka sjukhus, rymdsateliter, elkraftverk, millitärfordon, styrningar till atombomber, radiokanaler att sprida missinformation osv. Skulle förstöra ett helt lands infrastruktur.

Man varför gör de inte något av det som skulle ställa till det för ryssland? Om man är mot kriget i ukraina så borde man väl i första hand hacka systemen som skulle hindra eller försvåra invationen som militärfordon t.ex. Eller?

Jag tror att det är lite där skon klämmer. De klarar inte av att hacka militärfordonen så de nöjer sig med att köra DDOS-attacker mot hemsidor.
Citera
2022-03-02, 14:19
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Man varför gör de inte något av det som skulle ställa till det för ryssland? Om man är mot kriget i ukraina så borde man väl i första hand hacka systemen som skulle hindra eller försvåra invationen som militärfordon t.ex. Eller?

Jag tror att det är lite där skon klämmer. De klarar inte av att hacka militärfordonen så de nöjer sig med att köra DDOS-attacker mot hemsidor.
Ryska militärfordon är inte digitala så hur ska dom då kunna hackas? Däremot så har man uppmanat till uppvigling bland dom ryska trupperna och erbjuder nu ryska soldater att lämna över militärutrustning till Ukraina i utbyte mot bitcoin. Ukraina har dessutom lovat amnesti för ryska soldater som nappar på erbjudandet.

https://cryptopotato.com/anonymous-o...d-tank-report/
Citera
2022-03-02, 17:50
Medlem
irrelevants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .kalashnikov
Anonymous är ingen grupp det är ett kollektiv, vem som helst kan kalla sog anonymous oftast små ungar ja me det finns större grupper som går under namnet anonymous som definitivt vet vad dom sysslar med. Hittills har dom vällan endast hackat Ryska myndigheternas hemsida ock lekt ut allas privata information för dom som jobbar inom myndigheterna, hackat ryska tv kanaler att spela ukrainas national sång, tagit ner deras rymdprogram (efter endast 3 dagar). Tänk när dom börjar hacka sjukhus, rymdsateliter, elkraftverk, millitärfordon, styrningar till atombomber, radiokanaler att sprida missinformation osv. Skulle förstöra ett helt lands infrastruktur.

Hacka sjukhus? Vad fan dillar du om?
Citera
2022-03-02, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Ryska militärfordon är inte digitala så hur ska dom då kunna hackas?

Jo, det var väl det jag menade i att anonymous inte klarar av att hacka fordonen. Därmed kan man nog avskriva den där ideen att anonymous skall göra det senare i sin "kampanj". Jag tänker lite att om de nu vill sätta käppar i hjulet för invasionen så borde de ju göra vad de kan för det och det är antagligen det vi ser nu - inte mycket käppar i hjulen och större käppar tror jag det inte blir i framtiden heller.
Citera
2022-03-02, 22:26
Medlem
pazeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin
En hacker är troligtvis för intelligent för att vara en simpel kvinnohatande incel.

jag tänker mig att en lyckad hacker idag inte är en svettig man som hamrar tangentbord ano 1998. En lyckad hacker idag tittar mer på helheten. Ska man låt oss säga "hacka" sig in på SVT så är det inte direkt via software bla bla. utan då måste man först få acces via någon som jobbar på svt. Kanske göra en utarbetad kupp. prata med någon på SVT, få tillgång på en anställds laptop fysiskt. Små steg framåt menmed en utarbetad plan bakom. En operation som kräver olika typer av människor. oooopppps nu låter jag som en Incell
Citera
2022-03-02, 23:56
Medlem
zeligs avatar
Lyssnade nyligen på dokumentären om REvil-gänget och det finns en anledning till varför många hackergrupper undviker att hacka ryska företag.

När de det gäller Anonymous så tippar jag på att det går lika bra som när de utlyste krig mot Israel för några år sedan
Citera
2022-03-03, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pazera
jag tänker mig att en lyckad hacker idag inte är en svettig man som hamrar tangentbord ano 1998. En lyckad hacker idag tittar mer på helheten. Ska man låt oss säga "hacka" sig in på SVT så är det inte direkt via software bla bla. utan då måste man först få acces via någon som jobbar på svt. Kanske göra en utarbetad kupp. prata med någon på SVT, få tillgång på en anställds laptop fysiskt. Små steg framåt menmed en utarbetad plan bakom. En operation som kräver olika typer av människor. oooopppps nu låter jag som en Incell

Det du pratar om kallas i folkmun för social engineering.
Citera
2022-03-03, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johan.topphat
hur mycket skada kan / har anonymous gjort på ryssland,
är det verkligen såå skadligt att bara stänga ner deras hemsidor ?
Jag hoppas att du fattar att det är många hackare än de som är anslutna till Anonymous som håller på?
Citera
2022-03-03, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johan.topphat
hur mycket skada kan / har anonymous gjort på ryssland,
är det verkligen såå skadligt att bara stänga ner deras hemsidor ?
Problemet är väll att du inte vet men är så ivrig på att veta! Och vad är ditt syfte med denna tråd då? Skada säger du.,.,hum.
Citera
2022-03-03, 12:19
Medlem
Fördelen med Anonymeus är att diktatorn inte kan hålla någon nation ansvarig. Vem ska han Nuka?
Citera
2022-03-03, 12:36
Medlem
xposures avatar
Var det inte idag Anonymous hotade med att tömma vartenda ryskt bankkonto?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in