2022-04-13, 10:39
Medlem
Biden talar klartext och anklagar Putin för att begå folkmord, allt medan Putin svarar med att invasionen;

”Will continue until its full completion” samt att den fortgår ”according to plan”.

Men Biden är tydlig med vad han menar;

”Biden accuses Putin of committing genocide in Ukraine”.

https://www.youtube.com/watch?v=KlgHb-0cX_4

Allt medan sekten vill ha Putin som President i USA hellre än Biden;

”Trumpers Prefer Putin Over Biden As President”

https://www.youtube.com/watch?v=PRzevAFm_es
Senast redigerad av Master.Palm 2022-04-13 kl. 10:43.
Citera
2022-04-13, 10:45
Medlem
GanjaFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Biden talar klartext och anklagar Putin för att begå folkmord, allt medan Putin svarar med att invasionen;

”Will continue until its full completion” samt att den fortgår ”according to plan”.

Men Biden är tydlig med vad han menar;

”Biden accuses Putin of committing genocide in Ukraine”.

https://www.youtube.com/watch?v=KlgHb-0cX_4

Allt medan sekten vill ha Putin som President i USA hellre än Biden;

”Trumpers Prefer Putin Over Biden As President”

https://www.youtube.com/watch?v=PRzevAFm_es

En ledare från Rysslands värsta fiende pratar skit om Ryssland, vilken sensation!
Det är gulligt att folk på riktigt tror/tycker att vad USA säger om Ryssland är objektiv fakta
Citera
2022-04-13, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
En ledare från Rysslands värsta fiende pratar skit om Ryssland, vilken sensation!
Det är gulligt att folk på riktigt tror/tycker att vad USA säger om Ryssland är objektiv fakta

Jag förstår att du då menar att Putin och Ryssland varken begår Krigsbrott eller Folkmord i Ukraina och att det är rättfärdigat att bedriva aggressionskrig mot länder som själv önskar bestämma i vilka internationella organisationer de önskar ingå, som i detta fallet EU och Nato. Men vänta nu…. Med denna logik skulle det vara rätt av Ryssland att invadera både Finland och Sverige. Så jag får anta att det är detta du önskar.

Allt medan USA, tillsammans med sina allierade och samarbetspartners står upp för västerländska demokrati och hjälper Ukraina med militär och strategisk hjälp så väl som med ekonomiskt och humanitärt bistånd samt inte minst utfärdat sanktioner mot Ryssland, vilket jag då får anta att du är motståndare till.

Vad mer har dom bett dig skriva från Savusjkinagatan i Sankt Petersburg?
Senast redigerad av Master.Palm 2022-04-13 kl. 11:01.
Citera
2022-04-13, 11:04
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Jag förstår att du då menar att Putin och Ryssland varken begår Krigsbrott eller Folkmord i Ukraina och att det är rättfärdigat att bedriva aggressionskrig mot länder som själv önskar bestämma i vilka internationella organisationer de önskar ingå, som i detta fallet EU och Nato. Men vänta nu…. Med denna logik skulle det vara rätt av Ryssland att invadera både Finland och Sverige. Så jag får anta att det är detta du önskar.

Allt medan USA, tillsammans med sina allierade och samarbetspartners står upp för västerländska demokrati och hjälper Ukraina med militär och strategisk hjälp så väl som med ekonomiskt och humanitärt bistånd samt inte minst utfärdat sanktioner mot den Ryssland, vilket jag då får anta att du är motståndare till.

Vad mer har dom bett dig skriva från Savusjkinagatan i Sankt Petersburg?
Varför likställer du krigsbrott med folkmord?

Det är helt enkelt inte imponerande med en gaggig dement gubbe som står och slänger sig med ord som han inte begriper. Det pågår inte ett folkmord i Ukraina - det pågår ett krig och en troligtvis olaglig invasion. Säkerligen förekommer krigsbrott från båda sidorna.

Ingen sida hjälps av att Biden begår ett övergrepp på språkets och juridikens konventioner.

Men jag förstår att du känner dig extra svettig i handflatorna när Biden använder starka ord och lite handling. Högtravande plattityder imponerar på mer på vissa än på andra.
White House national security adviser Jake Sullivan at the time said the killings documented in Ukraine did not rise to the level of “genocide” as defined by the U.S. government.
https://www.nbcnews.com/politics/white-house/biden-calls-putin-actions-ukraine-genocide-rcna24131
Citera
2022-04-13, 11:05
Medlem
GanjaFarfars avatar
Citat:
Jag är en idiot som inte vill sätta mig in i hur världen fungerar utan använder halmgubbar för att förstärka mina redan usla argument.

Allt USA gör är bra och dom har inget somhelst egenintresse i att smutskasta Ryssland, deras invasioner är alltid fullt berättigade oavsett hur många civila dom dödar eftersom dom är objektiva i sina bedömningar oavsett vilka länder dom invaderar.

Jag argumenterar inte mot halmgubbar och din syn på omvärlden är ensidig och skrämmande, din argumentationsteknik är ovärdig och bjuder inte in till vidare diskussion.

Det är synd att Flashback har blivit invaderat av människor som inte förstår innebörden av diskussion utan istället bara vill pusha sin egen agenda. Men jag misstänker att flertalet av er som använder denna taktik är shills.
Senast redigerad av GanjaFarfar 2022-04-13 kl. 11:07.
Citera
2022-04-13, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Varför likställer du krigsbrott med folkmord?

Det är helt enkelt inte imponerande med en gaggig dement gubbe som står och slänger sig med ord som han inte begriper. Det pågår inte ett folkmord i Ukraina - det pågår ett krig och en troligtvis olaglig invasion. Säkerligen förekommer krigsbrott från båda sidorna.

Ingen sida hjälps av att Biden begår ett övergrepp på språkets och juridikens konventioner.

Men jag förstår att du känner dig extra svettig i handflatorna när Biden använder starka ord och lite handling. Högtravande plattityder imponerar på mer på vissa än på andra.
White House national security adviser Jake Sullivan at the time said the killings documented in Ukraine did not rise to the level of “genocide” as defined by the U.S. government.
https://www.nbcnews.com/politics/white-house/biden-calls-putin-actions-ukraine-genocide-rcna24131

Därför att Folkmord är ett Krigsbrott, är det svårt för dig att förstå?

Som svar på ditt påstående; Jag tycker om när starka ledare för västerländska demokratier talar klarspråk om hur diktaturer beter sig.
Senast redigerad av Master.Palm 2022-04-13 kl. 11:17.
Citera
2022-04-13, 11:14
Medlem
Citat:
Jag argumenterar inte mot halmgubbar och din syn på omvärlden är ensidig och skrämmande, din argumentationsteknik är ovärdig och bjuder inte in till vidare diskussion.

Det är synd att Flashback har blivit invaderat av människor som inte förstår innebörden av diskussion utan istället bara vill pusha sin egen agenda. Men jag misstänker att flertalet av er som använder denna taktik är shills.

Du argumenterar inte mot de som har en avvikande åsikt alltså. Då är det ingen debatt du vill ägna dig åt utan propaganda. Mest sannolikt med ursprung från Savusjkinagatan i Sankt Petersburg.
Citera
2022-04-13, 11:15
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Därför att Folkmord är ett Krigsbrott, är det svårt för dig att förstå?

Som svar på din fråga; Jag tycker om när starka ledare för västerländska demokratier talar klarspråk om hur diktaturer beter sig.
Ja folkmord är ett krigsbrott, men alla krigsbrott är inte folkmord. Läs den meningen ett par gånger. Låt den rulla runt i hjärnans vindlingar ett tag. försök förstå det enkla logiska påståendet. Om du inte klarar av det bör du omgående diskvalificera dig för vidare diskussion i ämnet.

Jag vet att du gärna vill att det ska pågå ett folkmord och att du så gärna vill att de juridiska kraven är uppnådda för att så skulle vara fallet. Det är de inte, enligt Vita Husets national security adviser Jake Sullivan. Vi kan förhoppningsvis enas om att han är betydligt mer insatt i detta än din Demente Hjälte.

Nåja, jag är inte trött på dig och dina översvallande känslor för den Demente är inte längre lika roande. Ha det!
Citera
2022-04-13, 11:16
Medlem
GanjaFarfars avatar
Citat:
Du argumenterar inte mot de som har en avvikande åsikt alltså. Då är det ingen debatt du vill ägna dig åt utan propaganda. Mest sannolikt med ursprung från Savusjkinagatan i Sankt Petersburg.

En halmgubbe till, imponerande! Hur vore det att argumentera emot vad som skrivs istället för någonting du diktar upp själv i ditt eget huvud till att börja med?
Citera
2022-04-13, 11:21
Medlem
Citat:
En halmgubbe till, imponerande! Hur vore det att argumentera emot vad som skrivs istället för någonting du diktar upp själv i ditt eget huvud till att börja med?

Det är svårt att argumentet mot något eller mot någon när denne skriver att hen inte önskar argumentera med den andra parten. Detta måste väl till och med du förstå, trots dina plattityder.

Lär de er inte detta på Savusjkinagatan?
Citera
2022-04-13, 11:23
Medlem
GanjaFarfars avatar
Citat:
Det är svårt att argumentet mot något eller mot någon när denne skriver att hen inte önskar argumentera med den andra parten. Detta måste väl till och med du förstå, trots dina plattityder.

Lär de er inte detta på Savusjkinagatan?

Vill du att jag ska börja om så att du får en ny chans att bemöta någonting så kan jag göra det.

1. USAs rapportering om Ryssland är inte objektiv, tror du att den är det?
2. När du lägger ord i min mun och argumenterar mot dessa så kallas det för "halmgubbe". Jag tänker inte besvara saker som du har hittat på att jag har sagt.

Väldigt fiffigt att försöka smutskasta sin meningsmotståndare, det är precis så man för en givande diskussion och inte alls ett tecken på att man inte har något vettigt att komma med.
Citera
2022-04-13, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Ja folkmord är ett krigsbrott, men alla krigsbrott är inte folkmord. Läs den meningen ett par gånger. Låt den rulla runt i hjärnans vindlingar ett tag. försök förstå det enkla logiska påståendet. Om du inte klarar av det bör du omgående diskvalificera dig för vidare diskussion i ämnet.

Jag vet att du gärna vill att det ska pågå ett folkmord och att du så gärna vill att de juridiska kraven är uppnådda för att så skulle vara fallet. Det är de inte, enligt Vita Husets national security adviser Jake Sullivan. Vi kan förhoppningsvis enas om att han är betydligt mer insatt i detta än din Demente Hjälte.

Nåja, jag är inte trött på dig och dina översvallande känslor för den Demente är inte längre lika roande. Ha det!

Nej, alla Krigsbrott är inte Folkmod, men ganska uppenbarligen det som pågår i Ukraina och särskilt det som pågick i bl.a. Butja, där civila bakbands och därefter sköts i nacken eller genom munnen. Eller menar du som Lavrov & Co har rätt i att det är utplacerade och förklädda skådespelare som de internationella medierna fångade på bild och film.

Här har du definitionen på Folkmord;

Citat:
För folkmord döms den som, i syfte att helt eller delvis förinta en nationell, etnisk eller rasmässigt bestämd eller religiös folkgrupp som sådan dödar en medlem av gruppen. Även andra gärningar som tortyr och våldtäkt kan utgöra folkmord.

Vi vet med bestämdhet att både tortyr och våldtäkt har förekommit från Ryssarnas sida.

Dock kommer detta med tiden att bli ett avgörande för domstolen i Haag. Jag är helt övertygad om att denna kommer att slå fast att Folkmord har förekommit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in