Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Ja folkmord är ett krigsbrott, men alla krigsbrott är inte folkmord. Läs den meningen ett par gånger. Låt den rulla runt i hjärnans vindlingar ett tag. försök förstå det enkla logiska påståendet. Om du inte klarar av det bör du omgående diskvalificera dig för vidare diskussion i ämnet.
Jag vet att du gärna vill att det ska pågå ett folkmord och att du så gärna vill att de juridiska kraven är uppnådda för att så skulle vara fallet. Det är de inte, enligt Vita Husets national security adviser Jake Sullivan. Vi kan förhoppningsvis enas om att han är betydligt mer insatt i detta än din Demente Hjälte.
Nåja, jag är inte trött på dig och dina översvallande känslor för den Demente är inte längre lika roande. Ha det!
Nej, alla Krigsbrott är inte Folkmod, men ganska uppenbarligen det som pågår i Ukraina och särskilt det som pågick i bl.a. Butja, där civila bakbands och därefter sköts i nacken eller genom munnen. Eller menar du som Lavrov & Co har rätt i att det är utplacerade och förklädda skådespelare som de internationella medierna fångade på bild och film.
Här har du definitionen på Folkmord;
Citat:
För folkmord döms den som, i syfte att helt eller delvis förinta en nationell, etnisk eller rasmässigt bestämd eller religiös folkgrupp som sådan dödar en medlem av gruppen. Även andra gärningar som tortyr och våldtäkt kan utgöra folkmord.
Vi vet med bestämdhet att både tortyr och våldtäkt har förekommit från Ryssarnas sida.
Dock kommer detta med tiden att bli ett avgörande för domstolen i Haag. Jag är helt övertygad om att denna kommer att slå fast att Folkmord har förekommit.