2022-02-27, 19:31
Medlem
Flor-Idas avatar
Jag är en s k foliehatt, vilket bara innebär att jag själv undersökt och grävt i saker och ting. Jag köper alltså inte det som MSM eller höga ledare säger.

Zelensky är en folkets man, och i mångt och mycket lik Trump. Trumps riksrättsprocess berodde just på denne Zelensky. Närmare bestämt att Trump hade talat i telefon med Zelensky, och samtidigt frågat om familjen Bidens lukrativa kontrakt i Ukraina ( under den förre presidenten).

Biden har under sin tid som VP krävt avgång för en åklagare som var lite väl intresserad av att titta på dessa affärer. Biden pressade Ukraina genom att vägra betala ut stödpengar förrän åklagaren var sparkad. Allt detta finns på band, då Biden själv skrytsamt berättar om det. Finns säkert att hitta på YT (om de inte cencurerad bort det).

Dessutom är det allmänt känt att familjen Biden fick hundratals miljoner från Ryssland under hans tid som VP.

Biden är alltså allierad med Ryssland, samt fientligt inställd till Zelensky. Då är det lätt att räkna ut på vem sida han EGENTLIGEN står.

Ytterligare en faktor som stärker min tes, är att Trump i sitt tal igår avslöjade att Biden IGÅR beslutat stänga ner två amerikanska oljefält. (Man skyller givetvis på miljön). För att istället köpa olja från …… Tada Ryssland!

Jag är helt övertygad om att Biden och Putin talats vid innan invasionen, och Biden gett löfte om att inte blanda sig i, samt att köpa rysk olja för att pumpa in mer pengar till Ryssland.

Och alldeles självklart måste Biden utåt sett hålla masken , och spela upprörd och chockad. Men det är bara charader.

Vad säger ni andra ”foliehattar” om min teori? Jag är alltså inte intresserad av några blinda MSM-konsumenters åsikter i frågan.
Senast redigerad av Flor-Ida 2022-02-27 kl. 19:34.
Citera
2022-02-27, 19:33
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Jag är en s k foliehatt, vilket bara innebär att jag själv undersökt och grävt i saker och ting. Jag köper alltså inte det som MSM eller höga ledare säger.

Zelensky är en folkets man, och i mångt och mycket lik Trump. Trumps riksrättsprocess berodde just på denne Zelensky. Närmare bestämt att Trump hade talat i telefon med Zelensky, och samtidigt frågat om familjen Bidens lukrativa kontrakt i Ukraina ( under den förre presidenten).

Biden har under sin tid som VP krävt avgång för en åklagare som var lite väl intresserad av att titta på dessa affärer. Biden pressade Ukraina genom att vägra betala ut stödpengar förrän åklagaren var sparkad. Allt detta finns på band, då Biden själv skrytsamt berättar om det. Finns säkert att hitta på YT (om de inte cencurerad bort det).

Dessutom är det allmänt känt att familjen Biden fick hundratals miljoner från Ryssland under hans tid som VP.

Biden är alltså allierad med Ryssland, samt fientligt inställd till Zelensky. Då är det lätt att räkna ut på vem sida han EGENTLIGEN står.

Ytterligare en faktor som stärker min tes, är att Trump i sitt tal igår avslöjade att Biden IGÅR beslutat stänga ner två amerikanska oljefält. (Man skyller givetvis på miljön). För att istället köpa olja från …… Tada Ryssland!

Jag är helt övertygad om att Biden och Putin talats vid innan invasionen, och Biden gett löfte om att inte blanda sig i, samt att köpa rysk olja för att pumpa in mer pengar till Ryssland.

Och alldeles självklart måste Biden utåt sett hålla masken , och spela upprörd och chockad. Men det är bara charader.

Vad säger ni andra ”foliehattar” om min teori? Jag är alltså inte intresserad av några trogna MSM-konsumenters åsikter i frågan.

Du påstår en massa saker. Har du källor?
Citera
2022-02-27, 19:39
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Du påstår en massa saker. Har du källor?
Om du läser mitt inlägg har du källor.

* Trumps riksrättsåtal var pga ett samtal med Zelensky. Behöver du källa på det?

* Knarkaren Hunter Biden satt i styrelsen för det ryska statliga Gazprom, och fick för det hundratals miljoner dollar. Finns papper på detta, och har aldrig förnekats av varken far eller som Biden. Ska tilläggas att Hunter inte har någon som helst relevant utbildning eller erfarenhet av jobbet.
Citera
2022-02-27, 19:43
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Om du läser mitt inlägg har du källor.

* Trumps riksrättsåtal var pga ett samtal med Zelensky. Behöver du källa på det?

* Knarkaren Hunter Biden satt i styrelsen för det ryska statliga Gazprom, och fick för det hundratals miljoner dollar. Finns papper på detta, och har aldrig förnekats av varken far eller som Biden. Ska tilläggas att Hunter inte har någon som helst relevant utbildning eller erfarenhet av jobbet.

Jag syftade t ex på att USA ska köpa olja av Ryssland. Har du någon källa där?
Citera
2022-02-27, 19:46
Medlem
Emolls avatar
Citat:

Vad säger ni andra ”foliehattar” om min teori? Jag är alltså inte intresserad av några blinda MSM-konsumenters åsikter i frågan.

Logiskt. Gillar folk som tänker logiskt. Låt mig gissa. Du är inte vänsterbliven?

Och det som talar mest för, är att Putin väljer att attackerar först nu. Alltså inte under Trumps tid som president. Ännu en parameter som stärker det hela.
Citera
2022-02-27, 19:51
Medlem
Emma18s avatar
Citat:

Trumps riksrätt berodde inte på ett specifikt samtal, utan att han försökte utpressa Ukraina genom att hålla tillbaka stöd om de inte gick med på att fabricera skadliga uppgifter om hans motståndare i valet.

Åklagaren som blev avskedad hade gång på gång vägrat att utreda Ukrainska politiker som anklagades för korruption och internationella organisationer över hela världen hade redan krävt hans avgång. Han var inte inblandad i någon utredning av Hunter Biden utan detta är påhitt från Trump.
Citera
2022-02-27, 20:08
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Då är Putin på vår sida. Egentligen finns Inga sidor. Bara en drös grisar som måste underhållas och skrämmas för att inte råka i panik.
Citera
2022-02-27, 20:10
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Trumps riksrätt berodde inte på ett specifikt samtal, utan att han försökte utpressa Ukraina genom att hålla tillbaka stöd om de inte gick med på att fabricera skadliga uppgifter om hans motståndare i valet.

Åklagaren som blev avskedad hade gång på gång vägrat att utreda Ukrainska politiker som anklagades för korruption och internationella organisationer över hela världen hade redan krävt hans avgång. Han var inte inblandad i någon utredning av Hunter Biden utan detta är påhitt från Trump.

"Fabricera".

SVT konsumerande Emma18 som aldrig haft en självständig tanke i huvudet någonsin.
Citera
2022-02-27, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18

Inget av det du skrev nu stämmer med verkligheten. Biden är grovt insyltad i Ukraina, det förstår alla som har fact checkat fact checkersen. Biden kommer INTE att sitta kvar till nästa val.
Citera
2022-02-27, 21:05
Avslutad
Biden står på Bidens sida. Liksom alla politiker så är han sig själv och makten närmast. Kosta vad det kosta vill.
Citera
2022-02-28, 03:34
Medlem
GudarnasFisks avatar
Du vill alltså att bara människor som håller med dig ska svara?

I och med att detta är Flashback lyder jag självklart inte reglerna och svarar som "blind MSM-konsument" att du är helt körd. Skärp dig. Vad har du egentligen tänkt åstadkomma med det här "resonemanget?" Ta några djupa andetag. Helvete.

Citat:

....

Citera
2022-02-28, 08:25
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GudarnasFisk
Du vill alltså att bara människor som håller med dig ska svara?

I och med att detta är Flashback lyder jag självklart inte reglerna och svarar som "blind MSM-konsument" att du är helt körd. Skärp dig. Vad har du egentligen tänkt åstadkomma med det här "resonemanget?" Ta några djupa andetag. Helvete.
Jag skriver att JAG inte är intresserad av vad den blinda fårskinnen tänker. För det vet jag redan.

För övrigt undrar jag vad som är fel i mitt resonemang. Allt jag påstår är fakta. Om du och dina gelikar inte kan lägga ihop ett och ett är det tyvärr ett problem.

Tro det eller ej är jag här för vårt allas bästa. Du och jag står på samma sida.

Någon efterfrågade källa angående att Biden i dagarna stängt flera amerikanska oljefält, och istället köper olja från Ryssland. Här kommer det: https://youtu.be/GUNvTJ3eriI
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in