• 1
  • 2
2022-02-26, 21:35
Medlem
kaks avatar
Jag skulle mycket hellre stötta det ukrainska folket är att ge pengar till rumänskor och thailändskor.
Ukrainskor har ju missgynnats gentemot rumänskor av att inte vara EU-medborgare.
Kan vi se ett uppsving av skönheter från ukraina nu?
Citera
2022-02-26, 21:45
Medlem
Finns ju redan mängder med Ukrainska eskortdamer i landet.
Citera
2022-02-27, 17:31
Medlem
Ja det är inte så många Svenska tjejer mest ryska och rumänska tjejer. Hoppas inte att en massa ukrainska tjejer måste börja med att fnaska i Sverige. Tror snarare att de stannar i Polen.
Citera
2022-02-28, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas09
Hoppas inte att en massa ukrainska tjejer måste börja med att fnaska i Sverige.

Är benägen att hålla med i detta.
Jag är långt från expert på området men försöker iaf undvika fall där någon tvingas in i sexindustrin av någon 3e part. Jag intalar mig själv att risken för trafficking/"bad actors" är större nu när kriget/kaoset på hemmaplan är en större faktor.
Citera
2022-02-28, 08:41
Avstängd
thaimans avatar
Osmakligt att överhuvudtaget i denna synnerligen alvarliga situation tänka på dessa stackars kvinnor som kanske måste prostituera sej för att överleva.
Citera
2022-02-28, 08:48
Medlem
Dollmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kak
Jag skulle mycket hellre stötta det ukrainska folket är att ge pengar till rumänskor och thailändskor.
Ukrainskor har ju missgynnats gentemot rumänskor av att inte vara EU-medborgare.
Idiot🤮 Vad har Thai med detta å gör? Har aldrig hört om Thai som går på bidrag. Bott me min i 30 år. Såååå mycket skitsnack🤮
Citera
2022-02-28, 14:03
Medlem
Citat:

Du kanske har missat att vi har visumfrihet för Ukrainare sedan 2017 ?
90 dagar visumfritt.

Därför det är så mycket svartjobbare från Ukraina på bygg, städ, bärplockning m.m.
Jobbar du svart för 50-60 kr /timme får du ut 10.000 kr i månaden.
Tex en lastbilschaffis i Ukraina tjänar 3-4.000 kr i månaden.
Citera
2022-03-01, 17:42
Medlem
Procurors avatar
Citat:
Oklart om det blir ett uppsving av ukrainska damer men stöttar hellre dem än ryskor. Nu lär väl i och för sig ryskorna sina pga resesanktioner.
Hur som är det solidariskt att att ge ukrainska sexarbetare sysselsättning.
Citera
2022-03-11, 22:34
Medlem
Citat:
Har också funderat på det här en hel del på senaste tiden, en stor flyktingvåg av ukrainska kvinnor som kanske i många fall förlorat allt de äger och har, vissa säkerligen helt outbildade och mer eller mindre desperata. Känns väl ganska rimligt att iallafall en viss procent börjar jobba med världens äldsta yrke? Kunder lär det väl finnas gott om.
Sen får vi väl se om kvinnorna som kommer sälja sig kommer göra det i egenskap av egenföretagare, eller om de tvingas in i ett stall, kanske med en kriminell arab eller jugge som föreståndare.
Citera
2022-03-17, 23:12
Medlem
Simon har talat https://sverigesradio.se/artikel/sim...till-sexhandel

En av de två kvinnor som sålde sex på en bordell vid Östermalm/Gärdet i Stockholm till tre amerikanska militärer ifrån örlogsfartyget Forrest Sherman igår, var nyanländ ifrån Ukraina.

Polismyndigheten genomför nu en särskild insats som syftar till att skydda flyktingarna ifrån människor som försöker utnyttja dem till att prostituera sig.

Fast ändå tror jag mer på att Ryska kvinnor kommer att prostituera sig i större utsträckning i och med de kraftiga sanktionerna mot Ryssland. Kortbetalningar via ryska banker är HELT stoppade.

Tyvärr är det rätt vanligt med könssjukdomar och t.ex. HIV i Ukraina så kondom är ett definitivt måste vid sådan kontakt.
Senast redigerad av Valyth 2022-03-17 kl. 23:16.
Citera
2022-03-18, 14:40
Medlem
Lite cynisk tråd kan jag tycka. Men tänk på att Simon storsatsar nu mot handel av Ukrainskor, det var väl därför de amerikanska sjömännen åkte dit
Citera
2022-04-08, 16:57
Medlem
De tjejer som var ryska i Stockholm blev ukrainska tjejer i en hand vändning eller estniska.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in