2023-05-23, 19:27
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Nej, de bilder som visas är inte sällan nedskjutna decoys.
Eftersom allmänheten inte känner till fenomenet så utnyttjar västmedia detta för att lura folket.

Nej det här (en nedskjuten verkansdel från en Kinzhal) ser inte på något vis ut som den här (skenmål från en Kinzhal eller Iskander).
Citera
2023-05-23, 21:30
Medlem
HRTs avatar
Denna är lite kul ca 1,48 min in ....man gör parodi på ryska informationen
https://www.youtube.com/watch?v=gOjrBJEGgbw
Citera
2023-05-24, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe
Nej det här (en nedskjuten verkansdel från en Kinzhal) ser inte på något vis ut som den här (skenmål från en Kinzhal eller Iskander).
Nej, det du visar på bild ser ut att vara en bomb med precision som används mot tex skyddsrum med armerad betong. Det är absolut inte en verkansdel från en missil.
Citera
2023-05-24, 06:47
Medlem
MarkoMirketiks avatar
Ukraina beskriver händelsen när Patriot sköt ner Rysslands senaste robotanfall mot Kyiv https://english.nv.ua/nation/ukrainian-air-defense-uses-patriot-systems-in-ways-that-surprised-us-expert-interview-50326688.html
Citera
2023-05-24, 10:01
Medlem
Bahrams avatar
Citat:

Ir5 har rätt. Jag kollade upp det lite. Det där är nån rysk BetAB-500ShP https://www.pinterest.se/pin/304204149810360736#imgViewer, en bomb. Det är ju fuckedup att ukrainska generaler ljuger så mycket.

Citat:
Nej, de bilder som visas är inte sällan nedskjutna decoys.
Eftersom allmänheten inte känner till fenomenet så utnyttjar västmedia detta för att lura folket.
Tillverkas såna för att vara skenmål eller kan man använda den riktiga roboten som skenmål? För jag tyckte oxå att bilderna Ukraina visar är lite konstiga när man tittar lite extra. De visar upp olika kombinationer och det finns inte nån förklaring.
Citera
2023-05-24, 21:09
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Nej, det du visar på bild ser ut att vara en bomb med precision som används mot tex skyddsrum med armerad betong. Det är absolut inte en verkansdel från en missil.

Bortsett från att bilderna på verkansdelen inte stämmer överens med hur en BETAB-500 ser ut, men däremot så stämmer det väl överens med bilder från verkansdelen från en Kinzhal som slog ner i Ryssland.
Citera
2023-05-24, 21:35
Medlem
Kalla mig konspirationsteoretiker men, på ca två veckor har ryssen tagit kontroll över hela Bakmut. Det som tagit månader utan framgång har de nu uppnått på ca två veckor. Samtidigt har Ukraina tagit tillbaka relativt mycket terräng både söder och norr om Bakmut. Sen kommer angreppet mot Belgorod.

Det skulle inte förvåna mig en sekund om Ukraina inom en eller två veckor kommer angripa rejält på båda flankerna och omringa Bakmut samt innesluta förbanden där.

Att Ukraina skulle tappa Bakmut på så kort tid när de hållit ryssen stången så länge känns märkligt. Att motangreppen på flankerna bara "sisådär" drogs igång och lyckades känns som väldigt mycket sammanträffande.
Citera
2023-05-24, 23:33
Medlem
HRTs avatar
Prigozhin hyllar Ukraina och säger de är världens just nu starkaste arme..
Fast han är galen, har han anständighet att erkänna Ukrainas styrka de ger lite respekt
Citera
2023-05-25, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Prigozhin hyllar Ukraina och säger de är världens just nu starkaste arme..
Fast han är galen, har han anständighet att erkänna Ukrainas styrka de ger lite respekt
XD, det måste ju innebära att de är starkare än Ryssland. Självmål på den?
Citera
2023-05-25, 00:28
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanAnte
XD, det måste ju innebära att de är starkare än Ryssland. Självmål på den?

Ja men han har faktiskt lovordat Ukraina flera gånger och att han själv inte sett några nazister i Ukraina bland Ukrainska soldaterna. Tror han innerst inne ifrågasätter kriget
Citera
2023-05-25, 07:15
Medlem
Citat:
Bortsett från att bilderna på verkansdelen inte stämmer överens med hur en BETAB-500 ser ut, men däremot så stämmer det väl överens med bilder från verkansdelen från en Kinzhal som slog ner i Ryssland.
Har du belägg på att det du visar på bild stämmer överens med Kinzhal?
Jag skrev aldrig att det är en BETAB-500. Jag skrev att det du visade ser ut att vara en bomb.

Det du visar är i varje fall inte en missil och speciellt inte en hypersonisk missil.
Citera
2023-05-25, 07:21
Medlem
Citat:
Har du belägg på att det du visar på bild stämmer överens med Kinzhal?
Jag skrev aldrig att det är en BETAB-500. Jag skrev att det du visade ser ut att vara en bomb.

Det du visar är i varje fall inte en missil och speciellt inte en hypersonisk missil.

Ryssland har som bekant ingen hypersonisk missil.

Varför väljer inte trollfabriken inte konto som inte avslöjats som kompletta idioter när sakfrågor ska malas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in