Citat:
Ursprungligen postat av
Bahram
Ryssland tänker långsiktligt. Man behöver inte vinna mark hela tiden för att avancera i ett krig. Hur länge tror du Ukraina håller ut? Hur mycket mer har NATO vapen att erbjuda? Seriöst, hur länge till?
Jag vet att det är svårt att acceptera men det finns en gräns. Därefter blir det skadligt för alla.
Hur länge till sitter Rysslands regim kvar?
Ryska krig slutar ofta i regimskiften. Första världskriget, Afganistan.
Finska vinterkriget varade längre än så här och då ville de ändå in i ett fortsättningskrig därefter. Det kostade dem dyrt, men de fick behålla sin nation utan rysk/sovjetisk överhöghet.
Ukrainakriget är likt vad som hände då.
Lägg till att Norden och UK gärna ser Ryssland få sina björnklor klippta. Tyskarna vet inte var de står efter andra världskriget, men jag gissar en ganska stor del är med på den planen.
Studera ett stycke europeisk historia.
Nato skickar vapen, med UK i spetsen. Nu diskuterar man F-16 på ett seriöst plan.