Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Kaczynski
Fast har lokala förband känt till den planen, ska några förband agerar arriärgarde och hålla emot Ukraina samtidigt som majoriteten flyr? Ska Ukraina avstå att beskjuta broar och färjor när allt tungt material ska över floden?
Det är väl två scenarier? 1. Ryssland retirerar helt ensidigt. Ukraina kommer göra allt för att orsaka dem massiva förluster, och ja jag tror de ryska trupperna känner till en sådan plan för ryssarna har genomfört mycket truppförflyttningar, flyttat bort artilleri, byggt ny försvarslinje på andra sidan floden etc. Jag vet inte exakt hur man gör men ryssarna har ju flera försvarslinjer så de i linjen bakom den första får skjuta på ukrainarna medans de i den första snabbt åker tillbaka till den andra linjen. Och så får man fortsätta så. Sedan nära floden så skjuter artilleriet på andra sidan floden på ukrainarna medans ryssarna skall åka över floden.
Det är nog mycket svårt om inte scenario 2 finns på plats?
2. Detta ovan kombineras med en överenskommelse med Ukraina att låta ryssarna retirera i utbyte mot
att de retirerar. Detta är ju ren spekulation från min sida och jag tror nog inte det är så troligt. Men om det är så, så kommer vi nog snart märka det. Om ryssarna kan skeppa över en massa tung materiel utan att bli beskjutna, eller om Ukraina bara rycker fram långsamt allt eftersom ryssarna överger vissa orter.