Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Man kan också hoppas att uppgifterna väcker minnen till liv i Tjetjenien där ryssarna betedde sig lika illa eller värre. Och Georgien. Och Azerbajdzjan. Vi behöver fler fronter för att krossa Ryssland.
Det har ju redan börjat mumlas i leden i Tjetjenien.
Khadyroviterna blir nog inte så långvariga som själva tror. Att ta Warzawa kan de ju bara glömma.
Mer och mer börjar den här konflikten anta formen av ett proxy-krig, där västländerna tar alla chanser att trycka dit ryssen. Det är bra, det!
Ryssar är, generellt sett, ett jävla pack. Fascister ut i fingerspetsarna. Det finns förstås några undantag i de yngre leden, men generellt så...
Vi skall alltså inte sitta och hoppas på någon sorts revolution i Ryssland.
Detta land behöver brytas upp i en mängd små republiker, som inte klarar av att ställa till med sådant här jävelskap på egen hand.
Ryssland måste förgöras, och jag tror att Ukraina är landet som klarar skivan, men då förstås med mycket hjälp från oss i väst.
Det är det värt, i längden.