2022-04-09, 13:50
Medlem
HRTs avatar
Ryssar erkänner krigsbrott:
https://www.youtube.com/watch?v=3CXVipVSmEU
Citera
2022-04-09, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Ok, sen då. Han har ju inte sagt det heller.
Så vart kan vi se Putin som sagt att allt inte gått som planerat?

Som sagt du får leta! Sen spelar det väl ingen roll eftersom du ändå inte tror på nån eller något. Du sågar ju ALLA källor, västerländska och tom ryska. Ingen källa duger för dig.
Citera
2022-04-09, 14:05
Medlem
MakingteaattheBBCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Fetat: Jag tror det också men det finns ett par svarta Petter. Kärnvapen och total mobilisering i Ryssland med hundratusentals nya värnpliktiga med gammal utrustning. .

Ska de teleporteras tillsammans utrustning till fronten? Ja , någonslags Volksturm från Ryssarna skulle vara en rejäl Svarte Petter
Citera
2022-04-09, 14:26
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Ryssar som bytt sida: ???
https://www.youtube.com/watch?v=BJ61bjLhhww

Citat:
Ryssar erkänner krigsbrott:
https://www.youtube.com/watch?v=3CXVipVSmEU
Källvärdet i dina länkar är lika pålitliga som att hävda att man har hittat Putins bajskorv i Moskvas avlopp.
Seriöst, en radiokommunikation där nåns röst säger nåt och som släpps av en motståndare. Använd din hjärna åsna, de kan klippa ihop det. De kan oxå själva spela in sånt.

Citat:
Ursprungligen postat av TheDork
Som sagt du får leta! Sen spelar det väl ingen roll eftersom du ändå inte tror på nån eller något. Du sågar ju ALLA källor, västerländska och tom ryska. Ingen källa duger för dig.
Så du har inga källor för ditt påstående?
Nej, jag ska inte söka. Du hävdar något så får du backa upp det. Jag ska inte söka källa för dina påståenden.
Citera
2022-04-09, 14:42
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MakingteaattheBBC
Ska de teleporteras tillsammans utrustning till fronten? Ja , någonslags Volksturm från Ryssarna skulle vara en rejäl Svarte Petter

Ja det är nog Rysslands utmaning, mycket i deras gamla vapenförråd kanske är dåligt. De har nog en massa pansarvagnar och stridsvagnar men de måste reparera dem först.
Citera
2022-04-09, 14:46
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Kaczynski
Vi vet bara om vad Putin sa innan kriget började. Målsättningen var total denazifiering av Ukraina, demilitarisering och att befria Donbass.

Vi befinner oss nu en dryg månad in i kriget och Ryssland har gett upp att avsätta stadsledningen i Kiev efter ett förnedrande nederlaget i försöket att ta huvudstaden. Man har inte befriat Donbass utan tvingats till delvis mobilisering för att täcka förluster. Ryssland har inte luftherravälde över Ukraina och har inte ens kontroll över Mariupol ännu.

Du menar alltså att detta hela tiden var planen? Ett långt och utdraget krig med höga förluster och mycket begränsade landvinningar? Bra plan 👍🏻
Jag tycker för det första att inte Ryssland gjort nåt bra genom att invadera Ukraina. Det är fel. Jag tror inte Putin är glad över det heller. Men ibland måste en ledare göra saker för landets framtid. Ryssarna har parallellt med förhandlingar bedrivit ett krig. De har alltså inte bara kört krig krig. Det kan vara en anledning till att man inte satsat fullt.
Citera
2022-04-09, 14:49
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Jag tycker för det första att inte Ryssland gjort nåt bra genom att invadera Ukraina. Det är fel. Jag tror inte Putin är glad över det heller. Men ibland måste en ledare göra saker för landets framtid. Ryssarna har parallellt med förhandlingar bedrivit ett krig. De har alltså inte bara kört krig krig. Det kan vara en anledning till att man inte satsat fullt.
Om du med kört fullt Menar ödelagt Ukraina medelst atomvapen är anledningarna troligen rädsla att få Moskva invaderat samt att det inte kommer gå att använda marken på överskådlig tid.
Citera
2022-04-09, 14:52
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
Den stora skillnaden mot t.ex. WW2 är att även Rysslands unga generation numera är en smartphone generation sett en del intervjuer med unga Ryssar på youtube och kan inte se en hel del av dem som hårdknackade soldater redo att döda.
Tror inte Rysk volkstormmobilisering skulle fungera i dagens moderna samhälle det finns inte rätt virke till det.

Ja de flesta man ser som intervjuas och stödjer kriget är äldre som inte själva kommer vara med och strida. Bland de yngre så prioriterar de annat i livet än att leka stormakt med livet som insats. Om de inkallar värnpliktiga så får de nog göra det från avlägsna och fattiga provinser där även ungdomarna är lite mer efterblivna. Mycket av de ryska trupperna i Ukraina ser ju inte ens ut som ryssar. De har nog svårt att rekrytera i de stora städerna i den Europeiska delen av Ryssland.
Citera
2022-04-09, 15:00
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:

Ja sådana som dig vet ju hur man gör saker för sitt lands framtid det är därför ni bor i Sverige allihop.

Ingen vill veta vad diverse sandnegrer, currynegrer eller ooga booga putinist negrer i Afrika anser om europisk säkerhetspolitik.
Citera
2022-04-09, 15:13
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Ja sådana som dig vet ju hur man gör saker för sitt lands framtid det är därför ni bor i Sverige allihop.

Ingen vill veta vad diverse sandnegrer, currynegrer eller ooga booga putinist negrer i Afrika anser om europisk säkerhetspolitik.

Tack, inte bara jag som insett själv diskuterar jag inte direkt med araben då risken för hjärnblödning är för stor.
Citera
2022-04-09, 15:17
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Tack, inte bara jag som insett själv diskuterar jag inte direkt med araben då risken för hjärnblödning är för stor.

Om det bara var han ändå som framkallar stroke.
Det värsta är nog afrikanerna och indierna som bara måste berätta vad de tycker på Twitter.
Den vite mannens börda är tung att bära i dessa tider.
Citera
2022-04-09, 15:18
Medlem
HRTs avatar
Jag vill påstå att Ryssland är en cancertumör som borde avskärmas fullständigt från resten av världen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/z7jwMK/rysk-ledartext-kan-vara-forberedelse-for-folkmord-i-ukraina

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/z7jwMK/rysk-ledartext-kan-vara-forberedelse-for-folkmord-i-ukraina
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in