Citat:
Ursprungligen postat av
NobelPrizeWinner
Du kanske har rätt?
Jag återger bara fakta jag funnit.
Hur kriget slutar kan ingen säkert veta
"Fakta"? Vet du vad ordet betyder? Om Eerieye har rätt (vilket han har), så är det inte några jävla "fakta" du kommer med.
Jag förstår ju att du är djupt ohederlig och en vidrig individ rent moraliskt, men om du hade varit minsta lilla ärlig och frågat sakligt, så hade jag eller någon annan kunnat förklara diskrepansen mellan vad du läser på ryska siter och vad ryska dumamedlemmar säger, och verkligheten.
Du är riktigt jävla korkad om du tror att Ryssland kan erövra Odesa och att "de bombar Odesa" skulle vara något belägg för detta. Som jag sa, så har du inte sett en karta och förstått avstånden här. Rysk logistik är inte säker någonstans längs något ockuperat område i södra delarna av Ukraina, och kapaciteten att föra tunga förband där är obefintligt. Den ryska flottan har ingen som helst landstigningskapacitet värt namnet för att hota en miljonstad, vare sig nu eller före kriget, och kan inte närma sig Odesa oantastat.
Det är fullkomligt fria fantasier att Ryssland skulle ta Odesa och att folk i Ryssland påstår det, visar bara hur dålig bild de har av kriget och hur grandios, mystisk, bild de har av Ryssland.
Du ljög ju när du sa att du "utgår bara från vad som faktiskt sker i terrängen" eftersom du inte har en jävla aning om detta då du inte ens förstått var Odesa ligger. Ryssen är fast i Donbas sedan krigets inledning och kommer ingen vart och har aldrig repat sig efter Kupiansksprinten. Det vore som ryssar i Skåne med Östersjön som NATO-innanhav babblade om att ta Luleå.
Du utgår inte från realiteter på marken, du utgår från fria fantasier som du sväljer hela därför att du är en moralisk tvivelaktig person som sysslar med önsketänkande.
"Hur kriget slutar vet ingen". Vi vet att det inte slutar med att Ryssland tar Odesa, Lissabon, Mars eller St Francisco, ej heller slutar det med någon form av rysk vinst eftersom man har åsamkat sig skador som behöver åtminstone århundradet ut för att läka.