då måste du vara proffs. jag gör den bästa hemgjorda glass jag känner till, men h-d är bättre. glass av den kvalitet kräver en jävla bra, stor och kraftig maskin.
Här i Kristianstad, Hässleholm och i trakterna runt dessa finns det en ny glassfabrikant. Företaget heter Otto & Glassfabriken. Skratta inte för nån godare glass än deras olika smaker har jag inte ätit på länge länge. Än så länge sker tillverkningen i liten skala och det görs bara i enlitersformar, men den slår alla andra glassmärken jag har ätit och det är inte några. Ni som bor i Skåne eller södra Småland köp hem ett paket, särskilt hans vanilj, och säg vad ni tycker. Det är bara synd att övriga Sverige inte har fått smaka den, men det kanske kommer....
finns en fabrik i hedemora...minns inte namnet nu, morkulla eller något sådant. och de gör fenomenal glass. Kirng jul brukar de ha pepparkaksglass. Mmmmm
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!