2022-09-29, 18:32
Medlem
Lepekas avatar
Ben & Jerrys glass med antingen brownie eller cookie dough r ju s jkla goda. Synd bara att det r ganska dyrt s fr mig r det en lyxvara. Har svrt att stoppa nr jag har brjat ta glassen
Citera
2022-09-29, 23:04
Moderator
Ancistruss avatar
Trd infogad.

/Mod
Citera
2022-10-04, 23:21
Medlem
Twix glass, mars glass och tip top glassen. Favoriten r twix glassen av alla. Wow va god den r.
Citera
2022-10-06, 20:03
Medlem
Skadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreshReset
Twix glass, mars glass och tip top glassen. Favoriten r twix glassen av alla. Wow va god den r.
Har nyss provat GB Magnum Double Gold Caramel Billionaire (haha vad r det fr skitnamn ) bgaren. Inget fan av varken glassen eller smaken p chokladen. Glassen hade ngon speciell fluffighet till sig. Vet inte om detta r standard med GB:s glass.

Toppen var ett tjockt lager med choklad med caramelsmak. Sedan r det mest glass med chockladbitar inlindat. Runt bgarvggen finns det ett tunt lager choklad men det r en mda att skrapa bort det. Jag hade fredragit om den chokladen varit inblandad med glasses istllet. I botten var det ocks ett lite tjockare lager med choklad.

Jag har provat samma glass fast p pinne. Jag fredrar pinnen. r den enligt mina smaklkar vrd 50 kronor? Nej. Jag skulle valt Sias dulce de leche ver denna alla glassdagar i veckan som dessutom r billigare.
Citera
2022-10-06, 22:40
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadan
Har nyss provat GB Magnum Double Gold Caramel Billionaire (haha vad r det fr skitnamn ) bgaren. Inget fan av varken glassen eller smaken p chokladen. Glassen hade ngon speciell fluffighet till sig. Vet inte om detta r standard med GB:s glass.

Toppen var ett tjockt lager med choklad med caramelsmak. Sedan r det mest glass med chockladbitar inlindat. Runt bgarvggen finns det ett tunt lager choklad men det r en mda att skrapa bort det. Jag hade fredragit om den chokladen varit inblandad med glasses istllet. I botten var det ocks ett lite tjockare lager med choklad.

Jag har provat samma glass fast p pinne. Jag fredrar pinnen. r den enligt mina smaklkar vrd 50 kronor? Nej. Jag skulle valt Sias dulce de leche ver denna alla glassdagar i veckan som dessutom r billigare.

Magnum r alltid godast i pinnform. Minns fortfarande hur good deras champagne var. Den Double r alldeles fr st, och precis som du sger, uppvispat med luft.
Citera
2022-10-06, 23:18
Medlem
Skadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Magnum r alltid godast i pinnform. Minns fortfarande hur good deras champagne var. Den Double r alldeles fr st, och precis som du sger, uppvispat med luft.
Ja p tok fr st. All choklad blev fr mycket. Sias vr finaste r som ett smakfullt betongklot i jmfrelse.
Citera
2022-10-06, 23:18
Medlem
grungewhores avatar
Ben&Jerrys banoffee r fantastisk. ven om jag hatar B&J.
Citera
2022-10-07, 23:49
Medlem
Skadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Hagen-Dazs Strawberry Cheesecake eller Pralines and Cream Salted Caramel funkar ocks
Sjlv har jag provat deras pina colada. Bra smakupplevelse. Rekommenderas fr dom som vill ha lite textur i glassen d det finns rikligt med fruktbitar.
Citera
2022-10-07, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skadan
Sjlv har jag provat deras pina colada. Bra smakupplevelse. Rekommenderas fr dom som vill ha lite textur i glassen d det finns rikligt med fruktbitar.
Oj den har jag helt missat, tack fr tipset!
Citera
2022-10-08, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Ben&Jerrys banoffee r fantastisk. ven om jag hatar B&J.
Den har jag ocks fastnat fr. Dom har flera goda glassar faktiskt ven om jag inte r s frtjust i deras PR-team
Citera
2022-10-08, 10:43
Medlem
Nilsbofinks avatar
Svrt att sl Magnum classic och Nogger
Citera
2022-10-08, 15:19
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dontcopymyname
Den har jag ocks fastnat fr. Dom har flera goda glassar faktiskt ven om jag inte r s frtjust i deras PR-team
Nej, precis, det r som Oatley. Jag vill inte stdja dem, men deras gr mjlk r den bsta smakmssigt. B&J har flest som r riktigt bra, tyvrr.

Sia's kola havssalt samt deras saltlakrits r ocks tv favoriter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in