Blev inspirerad av en annan glasstråd och gick och köpte italiensk glass på Lidl: Nobliesa. Äggtodyglass med körsbärssås täckt med choklad, kexbotten. Formen är som en mums mums eller liknade.
Smakar väldigt mycket och passar utmärkt till kaffet.
Jo, jag vet, Italiensk glass är kanske inte det mest naturliga man kan äta, men det gör mig inte så mycket. För nu skall jag hålla utkik efter märket i fortsättningen.
Men köper jag glasspinne till vardags, i farten, så blir det oftast en 88:an, oslagbar efter så många år. Nogger hänger också med och deras pistagvariant är inte så tokig.
Senast redigerad av Ola Schubert 2010-07-27 kl. 18:16.
Twister är namnam! Gillar alla isglassar och sorbet. Har ni förresten sett den där snorreliknande pop-upkopian (Sia, Århus eller liknande) som heter "Långa Farbrorn"??? Höll på att skratta ihjäl mig, liksom ska barnen gå och suga på "Långa Farbrorn"? Vadå peddovarning?
LoL "Långa farbror hallon", "Långa farbror cola", och sedan "Lille pär".
Om det inte vore för att jag nyligen polisanmält en pedis på FB, så skulle jag skrattat ihjäl mig. http://www.siaglass.se/Våra_glassar/...ar/Pinnglassar
Sia glass har dock kommit med en hel del nya och mycket goda smaker som man kan köpa som kulglass. Annars så brukar jag försöka hitta italienskulglass när det går att få tag på.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!