Citat:
Ursprungligen postat av
TamGet
Jag har inte rört cannabis på många år (utöver CBD) men ibland blir jag bra jävla sugen på att leta reda på lite gräs, typ White Widow eller liknande. Webshoppar har kommit och gått, jag har tappat mina kontakter. Men det är egentligen inte det som är problemet, problemet är snarare ifall dagens produkter är vad det sägs att det är?
Det känns som att dagens produkter är förstörda, och att det enda som betyder något är att folk blir höga som hus, och så länge dom blir det är som nöjda.. Utblandat skit i många fall.. Eller är jag ute och cyklar?
Självfallet kommer det aldrig att kunna få ett korrekt svar då det är olika överallt. Men hur uppfattar ni det? Är marknaden okej idag eller är det mesta skit? Köper ni något som sägs vara White Widow, är det det då eller får ni något annat skit?
Varför skulle det vara dåligt nu?
Jag har ingen aning om ifall strain stämmer med vad som uppges, då jag inte har kunskaper och utrustning för DNA-analys. Det är iaf väldigt bra kvalitet på marknaden nuförtiden, sett till potens. Jag tror inte att det finns utbredda incitament för att banka ut med syntetiska cannabinoider eller rent utfyllnadsmaterial, om det nu är så du tänker.
Det som kan vara problemet är väl att det som säljs är optimerat för hög THC-halt. Tydligen ska det vara så att man kan få ångest av THC och att CBD ska hjälpa till att dämpa sådan ångest. Således borde det gå bra att själv blanda med lagligt införskaffade CBD-buds, om man nu tycker att dagens potenta röka är förstört och enbart är till för att folk ska bli så väcka som möjligt. Jag tycker själv att dagens röka är nästan så bra man kan önska givet kriminaliseringen. Fullt förståeligt att man vill maxa THC på den vikt man skeppar istället för att erbjuda variation för finsmakare.