Citat:
Ursprungligen postat av
Harrywinston
Jag såg nyss bilder i internationella medier på flyktingströmmarna från Ukraina och jag blev uppriktigt sagt chockad.
Det var bland annat bilder från en buss som var full med - hör och häpna - kvinnor och barn! Det fanns inte en enda man bland flyktingarna utan de stannar så klart i Ukraina för att slåss för sitt land.
Här har man alltså i decennier sett flyktingströmmar bestående till cirka 95% av unga arga män med blängande kolsvarta ögon och ingen verkar ha ställt sig frågan - var är kvinnorna?
Har någon sett den frågan belysas i svensk media över huvud taget och kommer nu denna stora skillnad i flyktingkomposition nämnas i media? Och hur kommer batikhäxorna nu reagera när det väntas komma unga fagra ukrainska kvinnor i tusentals till Sverige och dessutom med konservativa värderingar? Kommer media att tvingas mörka denna genuschock för att slippa gynna mörkbruna krafter?
Var hemma hos en äldre släkting för att hjälpa till med Internet häromdagen och då råkade SVT stå på. Såg två inslag:
1. Slöjkärring som raljerade om desinformation på Internet.
2. Ett riktigt feministiskt åkerspöke som raljerade om hur feminismen inte skulle låta sig luras att liera sig med kapitalismen. Och uppvisade någon sorts plakat där hon hade skrivit text med den innebörden som hon hävdade var konst. Blott Sverige svenska statligt finansierade konstnärer har.
Så nej, jag tror inte detta kommer att prioriteras. Åtminstone inte förrän de kan sätta en negativ spin på det hela.