2022-02-26, 13:51
Medlem
vetenskapspartiets avatar
Många av de så kallade flyktingarna från Ukraina är fullt friska män 23-55 år, fullt stridsdugliga, som lämnar sin nation på direkten. Så går det när man vansköter ett land fullständigt år ut och år in.
Citera
2022-02-26, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetenskapspartiet
Många av de så kallade flyktingarna från Ukraina är fullt friska män 23-55 år, fullt stridsdugliga, som lämnar sin nation på direkten. Så går det när man vansköter ett land fullständigt år ut och år in.
Jag har inte sett något som visar den bilden. Allt jag ser är kvinnor, barn och pensionärer, alltså hur en riktig flyktingström borde se ut. Varför sprider du desinformation?
Citera
2022-02-26, 15:03
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Ja, och detta fenomen borde ju verkligen uppmärksammas och diskuteras tycker jag. Någon som tror att Aftonbladet kommer uppmärksamma det hela?
Så klart att inte Aftonbladet säger det med din vinkling. Dom kommer inte göra något jämförelse som du gör. Men jag tycker att det är rätt av Ukraina vad dom gör ändå.
Citera
2022-02-26, 15:45
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Detta är bara fortsättningen på massmedias rasistiska agenda. Dessa är vita. Då gäller ingen solidaritet längre.

Nä, Sverige är fullt nu och det spelar ingen roll var man kommer ifrån när det är valår.
Citera
2022-02-26, 16:05
Medlem
ReijoHervonens avatar
Här är livestream från gränsen Ukraina-Rumänien. Ni kan själv se att det är främst kvinnor och barn.

https://www.youtube.com/watch?v=W1tXWOr1Vwc
Citera
2022-02-26, 16:14
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Jag såg nyss bilder i internationella medier på flyktingströmmarna från Ukraina och jag blev uppriktigt sagt chockad.

Det var bland annat bilder från en buss som var full med - hör och häpna - kvinnor och barn! Det fanns inte en enda man bland flyktingarna utan de stannar så klart i Ukraina för att slåss för sitt land.

Här har man alltså i decennier sett flyktingströmmar bestående till cirka 95% av unga arga män med blängande kolsvarta ögon och ingen verkar ha ställt sig frågan - var är kvinnorna?

Har någon sett den frågan belysas i svensk media över huvud taget och kommer nu denna stora skillnad i flyktingkomposition nämnas i media? Och hur kommer batikhäxorna nu reagera när det väntas komma unga fagra ukrainska kvinnor i tusentals till Sverige och dessutom med konservativa värderingar? Kommer media att tvingas mörka denna genuschock för att slippa gynna mörkbruna krafter?

Det här kommer aldrig att belysas av svensk MSM.
”Våra” batikhäxor samt politiker vill ha sina boytoys samt röstboskap.
Då kommer fortfarande arga unga män med ”rätt” hudfärg, muslimer, IQ80, analfabeter, kultur ifrån 1000-talet osv alltid att slå vita kvinnor och barn ifrån Europa.
Den humanitära stormakten väljer alltid män ifrån Afrika, Mellanöstern samt Asien före kvinnor och barn ifrån Europa.

Arma, ARMA djävla Sverige!
Citera
2022-02-26, 16:24
Medlem
tjallepetters avatar
Ser framför mig hur svenska incelmän blir våta i brallorna av flyktingarna från Ukraina.

Det var en kollega till mig som anmält sig frivillig att husera 4 st! ukrainska flyktingar i hans lägenhet till migrationsverket.

Det är helt sinnes vad incelmännen gör för att få knulla.
Citera
2022-02-26, 16:43
Medlem
Readyfreddies avatar
Nu kommer de svenska "feministerna" gå i taket och kräva totalstopp i flyktingmottagningen. Det kommer absolut inte bli något drev i media om att dessa flyende måste hjälpas. Permanent uppehållstillstånd kan de ju drömma om.

Jag å andra sidan säger #refugeeswelcome och öppnar upp mitt hem för upp till fyra ukrainska tonårstjejer. Jag tar mitt ansvar helt enkelt, visar medmänsklighet och står upp mot batikhäxornas främlingshat.

Att ta emot ukrainska kvinnor och flickor i mängder är precis vad detta land skulle behöva. Alltså kommer det förstås inte bli så.
Senast redigerad av Readyfreddie 2022-02-26 kl. 16:45.
Citera
2022-02-26, 16:53
Medlem
Exakt, tänkte på det idag också, flyktingströmmarna från Ukraina ser ut som riktiga flyktingströmmar, men andra ord barn, kvinnor och äldre. Kapabla män (och givetvis kvinnor också om dom själva önskar) bör stanna så länge som möjligt för att försvara landet och sedan hjälpa landet på fötter igen.
Citera
2022-02-26, 17:04
Härligt, jag tar gärna emot 3-4 snygga ukrainska tjejer i lägenheten. För det erhåller jag 60 000kr per månad och tjej från staten. Om dom stannar ett par år så kan jag dra mig tillbaka sen. Nu är det min tur att skörda i flyktingvågen!

Sen kan jag ställa upp i media och visa hur godhjärtad jag varit.
Senast redigerad av Juristen08 2022-02-26 kl. 17:10.
Citera
2022-02-26, 17:19
Medlem
namataras avatar
Men vad är det jag läser? Kanske har jag missförstått?

När Sverige äntligen förmår att säga nej till fler flyktingar (vi lider ff efter övermottagandet -15/-16) så går SD:are och liknande ut och tycker helt plötsligt att det är förjävligt att vi inte tar emot fler flyktingar?

Var, med vår bostadskris, hade ni som vill ha flyktingar tänkt att dessa skulle bo?

Visst, hade jag fått välja hade vi hellre tagit emot mest kvinnor och barn redan tidigare (helst utan religion också, eller en mycket mild variant som inte skadar/påverkar någon annan). Men det är väl tur att Sverige stoppar en ny flyktingvåg? Inte kan vi få kritik från internationellt håll heller, alla vet att vi gjort vårt på ett bra tag.

Fast några ukrainska kvinnor och barn hade vi kunnat släppa in..
Finns säkert frivilliga i tråden som absolut vill ta emot en gift ukrainska med 3 skrikiga ungar i sitt hem.
Citera
2022-02-26, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Inte för att jag tar skäggbarnen i försvar men…
Hur många svenska ”män” kommer att försvara Sverige om det skorpar till sig här? Det kanske procentuellt inte är bättre här i vårt avlånga land?

Skojar du, kommer ryssen så kommer varenda sojalattedrickande innerstadshen möta dem och fakking genuscertifiera ihjäl dem big time! De ryssar som mot förmodan överlever genuspedagogiken kommer jävlar i mig tvångsutbildas i kritiska vithetsstudier, ingen överlever en sådan utbildning, INGEN!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in