• 1
  • 2
2022-02-26, 12:15
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milankrupic1057
Varfr skriver 100% av alla p Flashback att dom r 20-40 r gamla?

Alla p Flashback r 20-40 r gamla, s rika att de inte behver jobba utan kan knarka hela dagarna, har 30cm kuk alternativt r 10-pongsblondiner som inte behver ngon man. Det r sen gammalt.
Citera
2022-02-26, 12:18
Medlem
*
Senast redigerad av adaptern 2022-02-26 kl. 12:48.
Citera
2022-02-26, 13:42
Medlem
Det absolut skraste och smidigaste sttet att ga sina tillgngar utan en tredje part r att kpa bitcoin. Du och endast du ger dina bitcoin och ingen kan ta dem ifrn dig om du inte avsljar din privata nyckel.

Alternativet r vl guld som ngra freslagit men riskerna dr r strre, speciellt nr du eventuellt ska fly ver landgrnser. Det r ocks inte lika enkelt att faktiskt anvnda guldet som betalmedel s som bitcoin. Bitcoin r digitalt guld men med en massa frdelar.

Strsta nackdelen med bitcoin r att det fortfarande r vldigt volatilt. Speciellt i dessa tider. Men kper du idag s har du gjort en bra affr lngsiktigt.
Citera
2022-02-26, 13:47
Medlem
Citat:
Jag har ganska mycket pengar p svenska banker.

X miljoner. Under 5 mer n 3.

Om det skulle bli krig hr s r mina pengar rtt meningslsa antar jag? ven om jag vljer att lmna landet. Jag har pengarna p banken. Allts inte i tillgngar som bostad och bil.

Vad r det bsta att gra med pengarna? S ifall det skulle bli krig hr eller liknande att jag kan dra och ha med mig mina pengar.

Vad r bst? Guld? Sg fr fan inte krypto fr det vgrar jag kpa.

Om man inte aktivt jobbar med pengarna s de kar i vrde s r det en frlust att de ligger p en bank. Allts du ska placera pengarna i aktier, fonder och ven investera i fastighet, mark, affrsverksamheter och s vidare.

Sprid dina pengar s inte alla ligger i samma korg.

Sedan ska du nog slppa tanken p att fly. Det r aldrig bra att bara fly. Planera istllet att bygga upp ett liv i ngot annat land. Kolla om du kan flytta dit och leva ett bra liv dr ven nu nr Sverige r ett fredligt land. Mnga flyttar ju till lnder med bttre klimat, billigare boende och s vidare och andra flyttar fr att de kan f jobb med mycket hgre ln n i Sverige eller helt enkelt flyttar bara fr att de trivs bttre ngon annanstans n i dagens Sverige.

Oavsett, ven dr gller det att sprida sina investeringar och inte lta de ligga och ruttna i en bank.
Citera
2022-02-26, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Om man inte aktivt jobbar med pengarna s de kar i vrde s r det en frlust att de ligger p en bank. Allts du ska placera pengarna i aktier, fonder och ven investera i fastighet, mark, affrsverksamheter och s vidare.

Sprid dina pengar s inte alla ligger i samma korg.

Sedan ska du nog slppa tanken p att fly. Det r aldrig bra att bara fly. Planera istllet att bygga upp ett liv i ngot annat land. Kolla om du kan flytta dit och leva ett bra liv dr ven nu nr Sverige r ett fredligt land. Mnga flyttar ju till lnder med bttre klimat, billigare boende och s vidare och andra flyttar fr att de kan f jobb med mycket hgre ln n i Sverige eller helt enkelt flyttar bara fr att de trivs bttre ngon annanstans n i dagens Sverige.

Oavsett, ven dr gller det att sprida sina investeringar och inte lta de ligga och ruttna i en bank.

Jepp fr en sak som r sker r att inflationen kommer ver tid ta ut det man har p banken.

Oftast r det vettiga tipset nr det kommer till sna hr frgor att sprida risker ej satsa p saker med hg risk utan kp breda indexfonder alternativt aktier i supertrkiga bolag kp lite guld som du hoppas att du aldrig behver anvnda och se det som en frskring och ej investering samt kp en pltt mark nnstans du trivs och ha s tillrckligt p bankkonto fr o klara dig kanske 1 r utan att jobba.

Men det beror ju ocks p hur mycket pengar man har ngon med vldigt lite pengar kanske nd ska satsa i lite mer saker som ger ej bra kassaflde medan ngon med vldigt rik kanske placerar i lite mer saker som konst viner o liknande saker ocks.
Citera
2022-02-26, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trefemmor
Men det beror ju ocks p hur mycket pengar man har ngon med vldigt lite pengar kanske nd ska satsa i lite mer saker som ger ej bra kassaflde medan ngon med vldigt rik kanske placerar i lite mer saker som konst viner o liknande saker ocks.

Angende att ha lite pengar. D r frmsta strategin att skaffa sig flera inkomstkllor.
Citera
2022-02-26, 16:07
Medlem
SilverSqueezes avatar
Citat:
Vad r bst? Guld? Sg fr fan inte krypto fr det vgrar jag kpa.

Freslr 90% silver fr det har mest potential att g verkligt hgt och kanske 10% guld fr trygghet.

Funderar du p pappersprodukter s se fr guds skull till att de r fysiskt backade, annars r det bara tomma lften och att du verkligen ger dem. Exempel p sdana produkter r PSLV (silver) och PHYS (guld). Kp inte SLV.

Men du br definitivt ga fysiska metaller ocks fr lngsiktig trygghet. Plasta in och grv ner dem s r de skra fr stld och brand och du slipper betala avgifter fr frvaring.

Investeringsguld r momsfritt i Sverige och silver bestller du enkelt momsfritt frn Belgien eller Estland.

WallStreerSilver
Senast redigerad av SilverSqueeze 2022-02-26 kl. 16:10.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in