Citat:
Ursprungligen postat av
Milankrupic1057
Jag har ganska mycket pengar p svenska banker.
X miljoner. Under 5 mer n 3.
Om det skulle bli krig hr s r mina pengar rtt meningslsa antar jag? ven om jag vljer att lmna landet. Jag har pengarna p banken. Allts inte i tillgngar som bostad och bil.
Vad r det bsta att gra med pengarna? S ifall det skulle bli krig hr eller liknande att jag kan dra och ha med mig mina pengar.
Vad r bst? Guld? Sg fr fan inte krypto fr det vgrar jag kpa.
Om man inte aktivt jobbar med pengarna s de kar i vrde s r det en frlust att de ligger p en bank. Allts du ska placera pengarna i aktier, fonder och ven investera i fastighet, mark, affrsverksamheter och s vidare.
Sprid dina pengar s inte alla ligger i samma korg.
Sedan ska du nog slppa tanken p att fly. Det r aldrig bra att bara fly. Planera istllet att bygga upp ett liv i ngot annat land. Kolla om du kan flytta dit och leva ett bra liv dr ven nu nr Sverige r ett fredligt land. Mnga flyttar ju till lnder med bttre klimat, billigare boende och s vidare och andra flyttar fr att de kan f jobb med mycket hgre ln n i Sverige eller helt enkelt flyttar bara fr att de trivs bttre ngon annanstans n i dagens Sverige.
Oavsett, ven dr gller det att sprida sina investeringar och inte lta de ligga och ruttna i en bank.