Citat:
Ursprungligen postat av
Milankrupic1057
Jag har ganska mycket pengar på svenska banker.
X miljoner. Under 5 mer än 3.
Om det skulle bli krig här så är mina pengar rätt meningslösa antar jag? Även om jag väljer att lämna landet. Jag har pengarna på banken. Alltså inte i tillgångar som bostad och bil.
Vad är det bästa att göra med pengarna? Så ifall det skulle bli krig här eller liknande att jag kan dra och ha med mig mina pengar.
Vad är bäst? Guld? Säg för fan inte krypto för det vägrar jag köpa.
Om man inte aktivt jobbar med pengarna så de ökar i värde så är det en förlust att de ligger på en bank. Alltså du ska placera pengarna i aktier, fonder och även investera i fastighet, mark, affärsverksamheter och så vidare.
Sprid dina pengar så inte alla ligger i samma korg.
Sedan ska du nog släppa tanken på att fly. Det är aldrig bra att bara fly. Planera istället att bygga upp ett liv i något annat land. Kolla om du kan flytta dit och leva ett bra liv där även nu när Sverige är ett fredligt land. Många flyttar ju till länder med bättre klimat, billigare boende och så vidare och andra flyttar för att de kan få jobb med mycket högre lön än i Sverige eller helt enkelt flyttar bara för att de trivs bättre någon annanstans än i dagens Sverige.
Oavsett, även där gäller det att sprida sina investeringar och inte låta de ligga och ruttna i en bank.