Citat:
Det är långt ifrån den enda parametern i det här ämnet. Putin har tidigare varit någon jag föredragit framför många andra, men efter att ha förstått planen för ett nytt Sovjet och att kontrollera Europa, så är det inte någon jag vill ska vara involverad i vår framtid.
Betänk följande..
1. Kontroll av Europa genom olja och gas, därför som Ukraina nu blir invaderat. Olje- och gasfyndigheterna finns just väst om Krim och Donbas. Det är inte märkligt att det är just där Ryssland valt att ockupera sedan 2014. Glöm att det har ett uns med att NATO skulle hamna närmare.
2. Stödja miljörörelser i Europa genom påverkansoperationer för att försvaga Europa och skapa ett beroende av Ryssland (gas).
3. Stödja en ökad invandring till Europa för att skapa kaos och söndra Europa.
4. Rysslands stöd till Syrien handlar inte bara om flottbas utan att stoppa den planerade gasledningen från MÖ till Europa som skulle dras genom Syrien.
Nyttiga idioter har skapats på alla fronter och i olika politiska läger. Det syns om inte annat tydligt i USA som man undrade om det skulle bli inbördeskrig där. En gång i tiden trodde jag att de fria medierna skulle leda till ökad medvetenhet, idag är de kapade och lika mycket vinklade som vilken som helst västmedia, om inte än värre.
För att kontrollera östersjön behövs både Gotland och Blekingekusten vilket gör att Sverige är mer hotat än vad många förstår.
Därför i korta drag som jag förespråkar ett medlemskap i NATO.
Betänk följande..
1. Kontroll av Europa genom olja och gas, därför som Ukraina nu blir invaderat. Olje- och gasfyndigheterna finns just väst om Krim och Donbas. Det är inte märkligt att det är just där Ryssland valt att ockupera sedan 2014. Glöm att det har ett uns med att NATO skulle hamna närmare.
2. Stödja miljörörelser i Europa genom påverkansoperationer för att försvaga Europa och skapa ett beroende av Ryssland (gas).
3. Stödja en ökad invandring till Europa för att skapa kaos och söndra Europa.
4. Rysslands stöd till Syrien handlar inte bara om flottbas utan att stoppa den planerade gasledningen från MÖ till Europa som skulle dras genom Syrien.
Nyttiga idioter har skapats på alla fronter och i olika politiska läger. Det syns om inte annat tydligt i USA som man undrade om det skulle bli inbördeskrig där. En gång i tiden trodde jag att de fria medierna skulle leda till ökad medvetenhet, idag är de kapade och lika mycket vinklade som vilken som helst västmedia, om inte än värre.
För att kontrollera östersjön behövs både Gotland och Blekingekusten vilket gör att Sverige är mer hotat än vad många förstår.
Därför i korta drag som jag förespråkar ett medlemskap i NATO.
Återigen: Det finns inga garantier på att NATO rycker in även om Ryssland skulle attackera ett NATO-land. Om Ryssland hotar med kärnvapen så kommer USA knappast att riskera någonting för europeiska länder. USA och Storbritannien är de absolut sista på denna planet som man ska lita på.
De lät ju bland annat kommunisterna ta halva Europa efter andra världskriget. Polen lämnade de snällt över till Stalin som om de var sopor.
Orsaken varför Ryssland inte vill att Sverige och Finland ska gå med i NATO är för att Ryssland inte vill ha fler amerikanska baser i närheten av sina gränser. Sedan så handlar det säkert också om att Ryssland ser det som allmänt provocerande att Finland och Sverige officiellt blir USA-lakejer. Att vi väljer sida.