2026-05-25, 08:53
  #8425
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det komiska är ju att väst satt och hånade Ryssland för en "fjuttig" parad och spred narrativet att de har slut på vapen... Sen inatt ser man hur Kiev och flera andra platser halvt brinner upp i en enorm hämndattack, efter att Kiev nyligen bombat skolan. Det visar ju bara hur totalt bortkopplad från verkligheten västs propaganda är.

Btw .. rensa din inkorg annars kan jag inte svara!😅


Obs viktigt att skriva skolan så ofta det går. Alltid fäster det på nån…
Citera
2026-05-25, 14:48
  #8426
Medlem
https://youtube.com/shorts/gBSfiuPHyiY
https://vm.tiktok.com/ZNRnbqgEx/
https://vm.tiktok.com/ZNRnbG4L5/
https://vm.tiktok.com/ZNRnbG4L5/
En irländsk journalist är på plats i skolan i Lugansk som "Ukraina" (läs Nato) bombade flera ggr.
Utländska journalister har blivit inbjudna att bevaka och rapportera vad som skett på plats men inga från de stora etablerade medierna ville komma.
Påminner om hur det gick till vid bombningen av flickskolan i Iran förut.
Avsiktligt terrordåd mot civila, mot barn och tonåringar. Många dödade och skadade.
Avsikten var antagligen att provocera ryssarna till hämnd vilket också skedde mot Kiev men skillnaden var att ryssarna varnade långt i förväg via amerikanska ambassaden så att de civila kunde söka skydd.
Ingen varning gick ut till de boende på internatskolan i Starnobil.
Detta har svenska skattebetalare varit med och finansierat.
Citera
2026-05-25, 16:43
  #8427
Medlem
snake65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NobelPrizeWinner
https://youtube.com/shorts/gBSfiuPHyiY
https://vm.tiktok.com/ZNRnbqgEx/
https://vm.tiktok.com/ZNRnbG4L5/
https://vm.tiktok.com/ZNRnbG4L5/
En irländsk journalist är på plats i skolan i Lugansk som "Ukraina" (läs Nato) bombade flera ggr.
Utländska journalister har blivit inbjudna att bevaka och rapportera vad som skett på plats men inga från de stora etablerade medierna ville komma.
Påminner om hur det gick till vid bombningen av flickskolan i Iran förut.
Avsiktligt terrordåd mot civila, mot barn och tonåringar. Många dödade och skadade.
Avsikten var antagligen att provocera ryssarna till hämnd vilket också skedde mot Kiev men skillnaden var att ryssarna varnade långt i förväg via amerikanska ambassaden så att de civila kunde söka skydd.
Ingen varning gick ut till de boende på internatskolan i Starnobil.
Detta har svenska skattebetalare varit med och finansierat.
Chay bowes som du hävisar till jobbar för ryzzka propaganda kanale rt, så trovärdighet nolla på den göken
https://www.irishtimes.com/ireland/2025/05/02/chay-bowes-an-irishman-working-for-russian-state-media-is-deported-from-romania/
Citera
2026-05-25, 16:57
  #8428
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av snake65
Chay bowes som du hävisar till jobbar för ryzzka propaganda kanale rt, så trovärdighet nolla på den göken
https://www.irishtimes.com/ireland/2025/05/02/chay-bowes-an-irishman-working-for-russian-state-media-is-deported-from-romania/
Så du menar att de 21 dödade tonåringarna man grävde fram och som man lämnat namn och bild på bara är en bluff för du anser att RT inte har någon trovärdighet?
Citera
2026-05-25, 17:07
  #8429
Medlem
snake65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Så du menar att de 21 dödade tonåringarna man grävde fram och som man lämnat namn och bild på bara är en bluff för du anser att RT inte har någon trovärdighet?
Det får var och en göra sin egen tolkning, bra att veta att han tar emot blodspengar från kreml och jobbar för putlers propaganda apparat
Citera
2026-05-25, 17:48
  #8430
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Så du menar att de 21 dödade tonåringarna man grävde fram och som man lämnat namn och bild på bara är en bluff för du anser att RT inte har någon trovärdighet?

Ja
Citera
2026-05-25, 20:30
  #8431
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Det är naturligtvis tråkigt med döda unga.
Det har vi levt med sedan ryssarna invaderade 2014/2022. I Ukraina.
Ex Kramatorsk järnvägsstation april 2022 med ca 60 döda. Barn, ungdom, kvinnor och äldre. Civila allihop.

Vad tror du att du ska vinna för poäng med att spela indignation över detta?
I Kramatorsk finns det bilder på offren.
Det är inte lika dokumenterat på denna skola.

Födelseåren som nämns i de publicerade listorna ligger främst mellan 2003 och 2008. Det innebär ungefär: yngsta omkring 17–18 år och äldsta omkring 22–23 år.

Det verkar alltså som att de flesta identifierade dödsoffren var: unga kvinnliga collegestudenter, inte 14-åriga barn bland de döda, trots att yngre tonåringar enligt ryska uppgifter befann sig i byggnaden.

Så bilden blev mer nyanserad efter de första dramatiska rapporterna:
I byggnaden fanns enligt uppgift ungdomar 14–18 år.
Men de identifierade dödsoffren som offentliggjorts verkar huvudsakligen vara äldre tonåringar och unga vuxna.

Vad är det som är så speciellt nu?
Vill du vinna poäng?

Chay Bowes skulle sälja sin morsa för att skiva skit om väst, Eu, Nato.
Han är ökänd. Precis som du, Klappträ.

Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Så du menar att de 21 dödade tonåringarna man grävde fram och som man lämnat namn och bild på bara är en bluff för du anser att RT inte har någon trovärdighet?
Citera
2026-05-25, 20:35
  #8432
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Du beskrev inte hur...
Är du tappad på riktigt? , du frågade och fick exakta svar.
Nato är totalt överlägset ryssland på alla sätt och alla plan.
Till och med robban skäms nog över dig i dem här tråden.
Citera
2026-05-25, 20:36
  #8433
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Du beskrev inte hur, kasta pengar och hoppas på det bästa? Är USA och Turkiet verkligen med? Har Ryssland inget luftförsvar mot alla dessa fantastiska flygplan och hur ser det ut i Ukraina? Räcker missilerna och granaterna till? Vad ska örlogsfartygen göra, ge sig på Kaliningrad och hoppas att ryssarna inte har minor, sjömålsmissiler och drönare? Stridsvagnar är ju lätta att köra till Ryssland och hur går det för dom i vårt moderna krig? Soldater? återigen USA och Turkiet och har dom inte fullt upp på annat håll? Kan vi besegra en kärnvapenstat militärt? Kan vi ekonomiskt sanktionera sönder världens största land med alla naturtillgångar Kina och övriga världen behöver?

Det är ingen mening för mig fortsätta lista för du är russofob och ideologiskt fastlåst, många verkar vara det och känner du till vad som ofta händer vid övermod? Du har helt enkelt ett barns intellekt.
Snälla, lägg ned fjant. Ryssland är ingen stormakt längre, de kan ju inte ens besegra Ukraina. Kom tillbaka när du inser verkligheten och vad ni kan göra för att sluta skicka ryssar in i köttkvarnen och istället göra det som är bäst för Ryssland.

Ska ryssarna fortsätta sätta staten framför allt annat och suga Putins kuk in i döden, ‘av kulturella skäl’, så blir det som det blir vettu. Det är inget folk i väst kan ändra på om inte ryssarna gör det själva.
__________________
Senast redigerad av MjShamona 2026-05-25 kl. 20:40.
Citera
2026-05-25, 23:35
  #8434
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NobelPrizeWinner
När ukrainska politiker själva intygar att det var Boris Johnson som stoppade fredsavtalet med Ryssland 2022.
https://x.com/i/status/2054649639484215688

Jag såg denna ukrainska TV -intervju i sin helhet för längesedan och då kom det även fram att Väst hotade med att dra in allt ekonomiskt stöd till Ukraina om de gick med på fred. USA ville till varje pris få till en konflikt.
Den ukrainska regeringen hamnade i en rävsax mellan stormakterna.
Hade de gått med på fredsavtalet hade de tvingats erkänna Krim som ryskt och ge Donbass viss autonomi men de hade sluppit offra hundratusentals trupper, sluppit förlora hela östra Ukraina, sluppit massutvandring osv.
De hade sluppit en nationell katastrof.
Å andra sidan har vissa oligarker och den politiska eliten blivit multimiljardärer tack vare kriget

Har du sett hela intervjun?
Jag har gjort det!

Den här är klippt för att passa det ryska narrativet och förmedlar inte samma sak som helheten.

Klappträ!
Citera
2026-05-26, 09:03
  #8435
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Så du menar att de 21 dödade tonåringarna man grävde fram och som man lämnat namn och bild på bara är en bluff för du anser att RT inte har någon trovärdighet?
Klart det är en bluff som vanligt. Fattar du inte det är det synd om dig. Alla vet att det var Rubicon utbildninsskola och ett rent militärt mål.
Citera
2026-05-26, 10:06
  #8436
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det komiska är ju att väst satt och hånade Ryssland för en "fjuttig" parad och spred narrativet att de har slut på vapen... Sen inatt ser man hur Kiev och flera andra platser halvt brinner upp i en enorm hämndattack, efter att Kiev nyligen bombat skolan. Det visar ju bara hur totalt bortkopplad från verkligheten västs propaganda är.

Btw .. rensa din inkorg annars kan jag inte svara!😅

Inga officiella uttalanden från väst som fördömer den ukrainska militärens attack mot skolan i Starobelsk.

"Kremlin sees no condemnation of Ukrainian strikes on LPR college from West" https://tass.com/politics/2136067/amp

Inkorgen är rensad 👍🏻
__________________
Senast redigerad av Frank.af.Danmark 2026-05-26 kl. 10:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in