Citat:
Ursprungligen postat av
gReturns
Med hans språk ser man direkt hur obildad han är. 70% har tagits senaste 48timmarna mindre än 1/10 kvar. Lyssnar man på nån med lite inblick i det hela höll dom det öppet för ukraina tryckte in det bästa materialet och trupperna här vilket gav dom övertag på den verkliga fronten samt dom va under kontroll i denna sektorn. Nu när det pratas fredshandlingar rensas dom snabbt ut verkar det som inget kort kvar om en vecka.
Jag tror inte de häll öppet något för någon. De var en svag punkt i det ryska gränsförsvaret och Ukraina satte in det bästa tror jag.
Men ryssarna har nött ner dem i skorna och dessa soldater dyker under utan kontinuerligt stöd av och med det bästa inom det militära.
Citat:
Ursprungligen postat av
RobbanUC
De Ukrainska soldater som kan flyr från Sudzha.
Sirski ljuger om situationen:
Ja, de försöker nog hålla uppe skenet så länge det går.
De kan under inga omständigheter kalla det för en taktisk reträtt heller. Detta eftersom de satsat Ukrainas absolut bästa i denna offensiv och tanken med det hela var att ge Ukraina avsevärt bättre förhandlingsläge.
Nu när en ev. fredsförhandling är på gång (vilket jag tror kommer dra ut på tiden) så kommer ryssarna försöka ta så mycket som möjligt samt förstöra så mycket av Ukraina som möjligt som de hinner innan ev. "Fred".