2025-03-11, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Kenneth Gregg tror att vi kommer hålla Sudja förhoppningsvis länge till, också är han glad över buffertzonen vid gränsens om man kommer hålla, han ser ljusglimtar i allt

Sharia Instructor got news for you
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Med hans språk ser man direkt hur obildad han är. 70% har tagits senaste 48timmarna mindre än 1/10 kvar. Lyssnar man på nån med lite inblick i det hela höll dom det öppet för ukraina tryckte in det bästa materialet och trupperna här vilket gav dom övertag på den verkliga fronten samt dom va under kontroll i denna sektorn. Nu när det pratas fredshandlingar rensas dom snabbt ut verkar det som inget kort kvar om en vecka.
Citera
2025-03-11, 23:11
Medlem
RobbanUCs avatar
De Ukrainska soldater som kan flyr från Sudzha.
Citat:
Russians Are Completing The Defeat Of Ukrainians In The Sudzha District
https://www.youtube.com/watch?v=7p0ZZ7kToYc

Sirski ljuger om situationen:
Citat:
Ukraine's top general says no risk of encirclement for Kyiv's troops in Kursk
KYIV (Reuters) -Kyiv's top general said on Monday that Ukrainian troops fighting in Russia's Kursk region were not at risk of encirclement, despite a recent counteroffensive by Russian forces that has included North Korean troops.
"The units are taking timely measures to manoeuvre to advantageous positions for defence," he said.
https://uk.yahoo.com/news/ukraines-t...160116012.html
Citera
2025-03-12, 11:25
Avstängd
Nä det går åt helvete med UAF nu. Det finns som sagt inte mycket till försvar kvar nu.

https://youtu.be/UHnRU9ikjUE?si=rpPfqwOqSbn3X5o2
Citera
2025-03-12, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC

Japp, läget kring Sudzha(region Kursk är rena katastrofen för Ukraina. Jag visste att det skulle hamna i det här läget med tiden.
Citera
2025-03-12, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gReturns
Med hans språk ser man direkt hur obildad han är. 70% har tagits senaste 48timmarna mindre än 1/10 kvar. Lyssnar man på nån med lite inblick i det hela höll dom det öppet för ukraina tryckte in det bästa materialet och trupperna här vilket gav dom övertag på den verkliga fronten samt dom va under kontroll i denna sektorn. Nu när det pratas fredshandlingar rensas dom snabbt ut verkar det som inget kort kvar om en vecka.
Jag tror inte de häll öppet något för någon. De var en svag punkt i det ryska gränsförsvaret och Ukraina satte in det bästa tror jag.
Men ryssarna har nött ner dem i skorna och dessa soldater dyker under utan kontinuerligt stöd av och med det bästa inom det militära.

Citat:

Ja, de försöker nog hålla uppe skenet så länge det går.
De kan under inga omständigheter kalla det för en taktisk reträtt heller. Detta eftersom de satsat Ukrainas absolut bästa i denna offensiv och tanken med det hela var att ge Ukraina avsevärt bättre förhandlingsläge.

Nu när en ev. fredsförhandling är på gång (vilket jag tror kommer dra ut på tiden) så kommer ryssarna försöka ta så mycket som möjligt samt förstöra så mycket av Ukraina som möjligt som de hinner innan ev. "Fred".
Senast redigerad av Charlatanery-end 2025-03-12 kl. 13:21. Anledning: Roll back
Citera
2025-03-12, 13:44
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Japp, läget kring Sudzha(region Kursk är rena katastrofen för Ukraina. Jag visste att det skulle hamna i det här läget med tiden.

Man behöver inte vara skolad inom militär strategi för att inse detta. Jag ser det mera som att ukraina försöker ha ihjäl sina egna soldater i detta anfall eftersom anfallet i kurskregionen har inget värde. Invaderar man Ryssland och skapar en halvö in i landet som det ganska självklart att Ryssland kommer omringa och kapa förbindelsen med soldaterna inne i kurskregionen. Detta gör inte Ukraina en gång utan två gånger eftersom det gick så bra första gången.
Citera
2025-03-12, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Man behöver inte vara skolad inom militär strategi för att inse detta. Jag ser det mera som att ukraina försöker ha ihjäl sina egna soldater i detta anfall eftersom anfallet i kurskregionen har inget värde. Invaderar man Ryssland och skapar en halvö in i landet som det ganska självklart att Ryssland kommer omringa och kapa förbindelsen med soldaterna inne i kurskregionen. Detta gör inte Ukraina en gång utan två gånger eftersom det gick så bra första gången.
Propagandavärdet övertrumfade det strategiska värdet för Ukraina, jag tänker mig att detta var en viktig del av kalkylen med Kursk redan från början.

Många av Ukrainas anfall och motoffensiver under detta krig har varit tajmade för att göra intryck på Väst, t ex strax före en viktig "givarkonferens".
Citera
2025-03-13, 12:13
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Propagandavärdet övertrumfade det strategiska värdet för Ukraina, jag tänker mig att detta var en viktig del av kalkylen med Kursk redan från början.

Många av Ukrainas anfall och motoffensiver under detta krig har varit tajmade för att göra intryck på Väst, t ex strax före en viktig "givarkonferens".
Nu faller allt som ett korthus.
Kursk och Sudzha som var trumfkortet inför kommande förhandlingar har nu blivit "Svarte Petter" på hand och kommer bortförklaras som fullkomligt oviktiga för Ukraina.
Den mediavinst som inhämtades förvandlas till en mediakatastrof.

Willy berättar:
Citat:
Huge Losses - A Frontline in FREEFALL | More than Territory as UA Loses its Leverage
https://www.youtube.com/watch?v=JQBVoOv9PVg
Citera
2025-03-13, 13:45
Medlem
CharlieMartels avatar
Tyska Bundeswehr i princip utplånat enligt mina beräkningar (pga avhopp). Tysken vill inte köttkvarnas l Leyens Macronfars.

Citat:
Record dropouts in Bundeswehr as delusional EU/NATO still mulls going to Ukraine
https://vtforeignpolicy.com/2025/03/...ng-to-ukraine/
Citera
2025-03-13, 21:14
Medlem
RobbanUCs avatar
Kaotisk och oorganiserad flykt från Sudzha.
General Krasilnikov avskedad för katastrofen i Sudzha.
Citat:
Kiev's Kursk Agony Continues
https://www.youtube.com/watch?v=gBnm...km5khw&index=1
Citera
2025-03-13, 21:58
Medlem
RobbanUCs avatar
67.000 förluster totalt för UAF i Sudzha.
430 fångar/kapitulerat i Sudzha

Alex berättar.
Citat:
Putin in Kursk, Sumy buffer. Ceasefire ruse. Elensky sabotage US-Russia talks. EU tariffs on US
https://www.youtube.com/watch?v=AlZJhIMXFmI
Citera
2025-03-13, 22:01
Avstängd
Citat:
Kaotisk och oorganiserad flykt från Sudzha.
General Krasilnikov avskedad för katastrofen i Sudzha.
Kan det verkligen stämma, Paasikivi har inte nämnt detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in