Citat:
Ursprungligen postat av
RobbanUC
Tackar för korrektionen.
Det är likväl samma GMO, samma åkermark och samma gifter det gäller oavsett ägarförhållandena.
Vi ska inte glömma att IG-Farben (tillverkaren av Zyklon-B) styckades i tre företag efter 1945, Bayer - BSAF - Hoechst.
För Ukrainas del blir det knappast bättre av ett namn/ägarbyte.
Fast det ligger inte till helt som ni i foliesfären tror. Bayer är rejält långt upp i bajsfloden utan paddel just på grund av köpet av Monsanto.
På köpet fick de en tsunami av lawsuits från folk som fått cancer av att ha hanterat glyfosat, känt som roundup.
Dessutom fick de sig en double whammy när billig ryssgas slutade flöda.
Aktiekursen har havererat och jag är riktigt jävla säker på att inga planer på att annektera åkermark finns.
Nu råkar jag vara väldigt insatt i ämnet och det förstår jag att inte alla är, men ska du vara trovärdig måste du ha koll på sånt.
Blackrock däremot tvivlar jag inte på att de är sugna på att köpa upp grejer. Fast det är pensionspengar, inte nån ond kabal.
Numera kinesägda Syngenta tillverkar MCPA, 2-4D (agent orange) neonikotinider, fluroxopyr och allt annat gött, men det gör inte kineserna onda för det. Det är så industrialiserat jordbruk fungerar. De äger lantmännen här i Sverige också.