Flashback bygger pepparkakshus!
2024-03-10, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Du läser inkorrekt och svarar inte på mina frågor någon gång.

Här blandar du ihop årtal likt det du gjorde med konfrontationen under Kubakrisen.

Jag kan ju inte bevisa dina tolkningar, det är något du måste klara av själv.

"Sammarbete" med Nato är inget annat än ett medlemskap i praktiken, och då finns det inget som hindrar Nato från att placera kärnvapen vid ryska gränsen i Ukraina, eller hur?

Varför spelar du dum?

Då är liknelsen med Kubakrisen identisk ser vi.

Nej, det där måste du bevisa. Jag tycker att det är du som går på västmedia-propaganda och sedan inte klarar av att sålla ut vad som förmodligen är sant och inte.

Uppenbarligen saknar du grundläggande läsförståelse.

Men du får förklara var du fått för dig att jag anser eller skrivit att Azovbataljonen skapades 2022.

Jag beskrev att den paramilitära milisen skapades efter den Rysska ockupationen, ingenting annat.

Att du tolkar den till att jag skriver att den skapades 2022, måste stå för dig.
Men med en någorlunda gångbar analysförmåga kan jag bara få det till att du anser att konflikten startade 2022.
Men du kan kanske ge en annan förklaring till din analys?

Att du anser att den pågående diskusionen om ett Ukrainsk medlemskap i NATO kan jämställas med att faktiskt placera ut Kärnvapen I närområdet, visar bara på att du faktiskt saknar förmågan att göra en omvärldsanalys.

Men med din bristande läs/analysförmåga så förstår jag din ståndpunkt, vilket gör att du blir ett lätt offer för Kremls propaganda.
Citera
2024-03-10, 20:24
Medlem
E-Mac.s avatar
Kina gynnas av sanktionerna mot Ryssland.

Handeln mellan Kina och Ryssland ökar hela tiden. Förra året växte handelsutbytet mellan länderna till en rekordnivå på 240 miljarder dollar.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage

Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Uppenbarligen saknar du grundläggande läsförståelse.

Men du får förklara var du fått för dig att jag anser eller skrivit att Azovbataljonen skapades 2022.

Nej, du måste börja läsa bättre mina inlägg och svara på frågor, inte svara genom att ställa fler frågor.

Citat:
Jag beskrev att den paramilitära milisen skapades efter den Rysska ockupationen, ingenting annat.

Att du tolkar den till att jag skriver att den skapades 2022, måste stå för dig.
Men med en någorlunda gångbar analysförmåga kan jag bara få det till att du anser att konflikten startade 2022.
Men du kan kanske ge en annan förklaring till din analys?

Jag skrev att Azovbataljonen bildades 2014, som respons till att du ansåg att den tog form 2022.

Citat:
Att du anser att den pågående diskusionen om ett Ukrainsk medlemskap i NATO kan jämställas med att faktiskt placera ut Kärnvapen I närområdet, visar bara på att du faktiskt saknar förmågan att göra en omvärldsanalys.

Nej utan du är naiv som tror att USA med Nato inte skulle kunna låta bli att placera ut kärnvapen i Ukraina efter ett medlemskap.

Citat:
Men med din bristande läs/analysförmåga så förstår jag din ståndpunkt, vilket gör att du blir ett lätt offer för Kremls propaganda.

Det där har du sagt förut, men du bemöter det aldrig med konkreta bevis som pekar på att här och här... etc., anser jag att du för rysk propaganda.
Istället så hemfaller du till samma retorik om och om igen, som bara anklagar.
Citera
2024-03-10, 20:35
Medlem
Citat:
Kina gynnas av sanktionerna mot Ryssland.

Handeln mellan Kina och Ryssland ökar hela tiden. Förra året växte handelsutbytet mellan länderna till en rekordnivå på 240 miljarder dollar.

Nej, du måste börja läsa bättre mina inlägg och svara på frågor, inte svara genom att ställa fler frågor.

Jag skrev att Azovbataljonen bildades 2014, som respons till att du ansåg att den tog form 2022.

Nej utan du är naiv som tror att USA med Nato inte skulle kunna låta bli att placera ut kärnvapen i Ukraina efter ett medlemskap.

Det där har du sagt förut, men du bemöter det aldrig med konkreta bevis som pekar på att här och här... etc., anser jag att du för rysk propaganda.
Istället så hemfaller du till samma retorik om och om igen, som bara anklagar.

Det är intressant att när du blir överbevisad så tar du till lögn.

Eller förstod du till slut hur illa du läser en text.

Jag har som jag beskrivit att den paramilitära milisen skapades efter den rysska ockupationen.

Inget årtal det är du som på något sätt tolkat den texten så.

Här har du länken till det inlägget.

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Jag har beskrivit det flera gånger och även länkat de svar du fått efter att ditt inlägg togs bort.

Så frågan igen har något NATO land placerat Kärnvapen I Ukranina? Det var vad Sovjet faktiskt gjorde på Cuba vilket utlöste krisen.
Men till fakta så genomförde inte USA en invasion av CUBA, även om situationen var betydligt skarpare än motsvarande i Ukrina.
Du kan inte jämföra det stödet USA gav till Cubanerna med Rysslands ockupation och senare invasion med reguljära Rysska förband.

Men du fortsätter med din dissinformation, så frågan är väl om du faktiskt har viss läsförståelse men är betald för att sprida propaganda.
Senast redigerad av SkogsSaab 2024-03-10 kl. 20:44.
Citera
2024-03-10, 20:40
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Till och med påven Franciskus börjar fatta det jag gjort från första stund, och det är att Ukraina skall ta sitt förnuft till fånga. Börja inled fredsförhandlingar.

Påven säger att Ukraina bör förhandla med Ryssland. Han säger "Jag anser att den starkaste är den som tittar på situationen, tänker på människorna och har modet att hissa en vit flagga och förhandla",

Utrikesminister Dmytro Kuleba håller däremot inte med, utan han vill att Ukraina skall fortsätta att kriga tills alla är döda, om så krävs.

Själv tycker jag att det är fel tänkt av Dmytro Kuleba. Alla som förespråkar mera krig skall själv vara längst ut i krigsfronten och fungera kulfång från fiendeld, så vi se hur kul det är att kriga.

Vänta lite nu, du skrev i ditt förra inlägg så här.

Varpå jag svarade att "Ingenstans har jag påstått det du skriver ovan, för i så fall får du bevisa det. Däremot har jag skrivit att Azovbataljonen bildades 2014 medans du påstod att den skapades 2022."

Sedan svarar du så här i ditt senaste inlägg.

Inser du problematiken? Du kan inte läsa vad jag skrev korrekt, och du bevisar inte ditt påstående.

Vi har problem i kommunikationen när du inte kan läsa och skriva på rätt sätt.

Nej det där stämmer inte.

Jaha, så skall Ryssland sitta med armarna i kors och bara vänta på att USAs kärnvapen sedermera anländer till gränsen mot Ryssland? Och hur protesterar de då? Är det genom att skriva till dig så att du, likt en kurir, får springa till Nato och säga ajabaja så får ni inte göra?

Det är ju töntigt naivt av dig att verkligen inte tro att Nato/USA utnyttjar sin nyvunna terräng i Ukraina om de skulle bli medlemmar.

USA är mångdubbelt värre, men då är du tyst.

Du har inte fundera någon gång på att det är de informationskällor du tar del av som gör att du tycker som du gör kring Ukrainakriget?

Det finns ingenstans bevis på att jag använder mig av rysk propaganda för att argumentera för min sak. Tex. länkarna jag skickat är inte rysk propaganda, eller, tycker du att Aftonbladet och SVT är att betrakta som rysk propaganda numera?

Jag vill se nyanserat på kriget. Propagandan i väst berör mig mycket mera än den från Ryssland, eftersom västmedia-propagandan är något som får konsekvenser i mitt liv då jag bor här, inte i Ryssland.
Men snälla du kom inte draganes med skitsnack om att du " vill se nyanserat på kriget, "
Du slickar på putin, så är det bara.

Eventuella förhandlingar med putin och kreml måste ske på Ukrainas villkor och direkt följas av Nato-trupp Natomedlemskap eller fredsstyrka i Ukraina för ryzzland är inte att lita på.
Det faktumet förändrar varken du eller peddo- ledaren påven på ( det krävs nog lite undersökande journalistik på påven, vilken hållhake har putin på honom? bilder med peddo-sex?)
Citera
2024-03-10, 21:41
Medlem
E-Mac.s avatar
Ukrainska Alina vill se fredsförhandlingar med Ryssland, för hon ser ”Ingen annan utväg”.

Vad klok hon är.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/ukrainska-alina-vill-se-fredsforhandlingar-med-ryssland-ingen-annan-utvag

Citat:
Det är intressant att när du blir överbevisad så tar du till lögn.

Problemet med uttalandet ovan är:

1. Du har inte lämnat några bevis ännu.
2. Du kan inte bevisa vart jag "ljuger" utan försätter att anklaga.

Det är därför jag råder dig att sluta hitta på.

Citat:
Eller förstod du till slut hur illa du läser en text.

Jag har som jag beskrivit att den paramilitära milisen skapades efter den rysska ockupationen.

Inget årtal det är du som på något sätt tolkat den texten så.

Här har du länken till det inlägget.

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Jag har beskrivit det flera gånger och även länkat de svar du fått efter att ditt inlägg togs bort.

Ett annat problem är att du inte läser mina texter och du bevisar inte din sak. Länken ovan förser mig inte med det bevis jag behöver för att se att ditt påstående stämmer.

Citat:
Så frågan igen har något NATO land placerat Kärnvapen I Ukranina? Det var vad Sovjet faktiskt gjorde på Cuba vilket utlöste krisen.
Men till fakta så genomförde inte USA en invasion av CUBA, även om situationen var betydligt skarpare än motsvarande i Ukrina.
Du kan inte jämföra det stödet USA gav till Cubanerna med Rysslands ockupation och senare invasion med reguljära Rysska förband.

USA hotade med ett tredje världskrig, något oändligt mycket värre än att föra trupper till Kuba.

Inget land, inte ens Ukraina, är värd att starta ett kärnvapenkrig för.

Citat:
Men du fortsätter med din dissinformation, så frågan är väl om du faktiskt har viss läsförståelse men är betald för att sprida propaganda.

Återigen, anklagelser men inga bevis i sikte. Tyvärr tappar du bara mer och mer i trovärdighet, av det lilla du hade.

Det finns inget i mina länkar som bevisar Rysk propaganda som du påstår, såtillvida du inte nu anser att också SVT (ovan) är Rysk propaganda?
Citera
2024-03-10, 21:54
Medlem
Citat:
Ukrainska Alina vill se fredsförhandlingar med Ryssland, för hon ser ”Ingen annan utväg”.

Vad klok hon är.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/ukrainska-alina-vill-se-fredsforhandlingar-med-ryssland-ingen-annan-utvag

Problemet med uttalandet ovan är:

1. Du har inte lämnat några bevis ännu.
2. Du kan inte bevisa vart jag "ljuger" utan försätter att anklaga.

Det är därför jag råder dig att sluta hitta på.

Ett annat problem är att du inte läser mina texter och du bevisar inte din sak. Länken ovan förser mig inte med det bevis jag behöver för att se att ditt påstående stämmer.

USA hotade med ett tredje världskrig, något oändligt mycket värre än att föra trupper till Kuba.

Återigen, anklagelser men inga bevis i sikte. Tyvärr tappar du bara mer och mer i trovärdighet, av det lilla du hade.

Det finns inget i mina länka som bevisar Rysk propaganda som du påstår, såtillvida du inte nu anser att också SVT (ovan) är Rysk propaganda?

Nu får du sluta, du hävdar att jag påstått att Azovbataljonen skapades 2022 och hänvisar till en utsaga som inte är korrekt. Jag har aldrig nämnt 2022 i samband med Azovbataljonen mer än att referera till ditt grundliga påstående.

Jag har länkat till den text som du baserat ditt påstående från.

Att USA hotade med vedergällning om inte kärnvapnen avlägsnades är knappast på samma nivå som Rysslands invasion av Ukraina för att de söker skydd av NATO, jag har inte sett några bevis på att något NATO land har placerat eller ens förhandlat om att placera kärnvapen I Ukraina.

Du har inte riktigt förstått det där med propaganda, det handlar inte bara om att man direkt ljuger utan hur man vinklar fakta samt om man tar och väger olika fakta mot varandra.

I ditt fall så både ljuger du och vinklar fakta, vilket du tydligt visar I vår diskussion.
Citera
2024-03-10, 22:01
Medlem
RealTides avatar
[quote=E-Mac.|87626188}

[/QUOTE]

Men det får du väl säga till din idol putin??
Citera
2024-03-10, 22:01
Medlem
RealTides avatar
Citat:

Citera
2024-03-10, 22:19
Medlem
E-Mac.s avatar
Dagens PS skriver:

"Ryssland har börjat använda en kraftfull flygbomb som decimerat det ukrainska försvaret och förändrat balansen vid frontlinjerna.

Grunden i det hela är att man omvandlat ett gammalt vapen från Sovjet-tiden till en modern glidbomb som kan åstadkomma en 15 meter bred krater, skriver CNN.

FAB-1500 är namnet på bomben, som med en vikt på 1,5 ton till nästan hälften består av högexplosiva sprängämnen.

Den avfyras av ryska stridsflygplan från ett avstånd utanför räckvidden för en stor del av det ukrainska luftvärnet."

https://www.dagensps.se/varlden/rysslands-nya-vapen-plagar-ukraina/

Citat:
Nu får du sluta, du hävdar att jag påstått att Azovbataljonen skapades 2022 och hänvisar till en utsaga som inte är korrekt. Jag har aldrig nämnt 2022 i samband med Azovbataljonen mer än att referera till ditt grundliga påstående.

Jag har länkat till den text som du baserat ditt påstående från.

Nej din länk stämmer inte utan du har i så fall länkat helt fel, och då blir resten av det du skriver också felaktigt.

Citat:
Att USA hotade med vedergällning om inte kärnvapnen avlägsnades är knappast på samma nivå som Rysslands invasion av Ukraina för att de söker skydd av NATO, jag har inte sett några bevis på att något NATO land har placerat eller ens förhandlat om att placera kärnvapen I Ukraina.

Jo, tro mig, ett tredje världskrig är många gånger mycket värre än ett konventionellt krig i ett av alla länder på jorden.

Citat:
Du har inte riktigt förstått det där med propaganda, det handlar inte bara om att man direkt ljuger utan hur man vinklar fakta samt om man tar och väger olika fakta mot varandra.

I ditt fall så både ljuger du och vinklar fakta, vilket du tydligt visar I vår diskussion.

Det gör jag inte alls, utan det är bara vad du påstår. Du kommer aldrig med bevis vart jag "vinklar" fakta utan bara fortsätter att påstå det och tror att det i sig skall utgöra något slags bevis, men det gör det inte.

Att du fantiserar eller har en åsikt att jag vinklar fakta är inte bevis för att jag gör det.

Som sagt, dyslexiförbundet kanske vore något för dig nu när du inte kan ta till dig vad jag upprepade gånger faktiskt skrivit.
Citera
2024-03-10, 22:23
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide

Nej det är inte min idol. Man behöver bara ha tillräckligt många IQ-poäng för att fatta det. I ett kärnvapenkrig är det oerhört många oskyldiga som dör.
Citera
2024-03-10, 22:34
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Nej det är inte min idol. Man behöver bara ha tillräckligt många IQ-poäng för att fatta det. I ett kärnvapenkrig är det oerhört många oskyldiga som dör.
Men du går putins ärenden, så
är det även om du verkar för korkad för att inse det? medlöpare quisling. låg-iq.

Vi i väst kommer inte att starta nåt kärnvapenkrig, så du menar alltså att vi ska ge efter för putins hot.
Ska vi fortsätta med det för alltid eller?
Citera
2024-03-10, 22:34
Medlem
Citat:
Dagens PS skriver:

"Ryssland har börjat använda en kraftfull flygbomb som decimerat det ukrainska försvaret och förändrat balansen vid frontlinjerna.

Grunden i det hela är att man omvandlat ett gammalt vapen från Sovjet-tiden till en modern glidbomb som kan åstadkomma en 15 meter bred krater, skriver CNN.

FAB-1500 är namnet på bomben, som med en vikt på 1,5 ton till nästan hälften består av högexplosiva sprängämnen.

Den avfyras av ryska stridsflygplan från ett avstånd utanför räckvidden för en stor del av det ukrainska luftvärnet."

https://www.dagensps.se/varlden/rysslands-nya-vapen-plagar-ukraina/

Nej din länk stämmer inte utan du har i så fall länkat helt fel, och då blir resten av det du skriver också felaktigt.

Jo, tro mig, ett tredje världskrig är många gånger mycket värre än ett konventionellt krig i ett av alla länder på jorden.

Det gör jag inte alls, utan det är bara vad du påstår. Du kommer aldrig med bevis vart jag "vinklar" fakta utan bara fortsätter att påstå det och tror att det i sig skall utgöra något slags bevis, men det gör det inte.

Att du fantiserar eller har en åsikt att jag vinklar fakta är inte bevis för att jag gör det.

Som sagt, dyslexiförbundet kanske vore något för dig nu när du inte kan ta till dig vad jag upprepade gånger faktiskt skrivit.

Den länken jag skickade med är den enda gången jag faktiskt pratat om de paramilitära milisen, innan du började yra om att jag påstått att den skapades 2022.
Du har aldrig försökt kommentera hur du kom fram till den slutsatsen av det inlägget. Trotts att jag frågat dig många gånger.

Snacka om att sakna självinsikt.

Jag håller med om att ett tredje världskrig är värre en ett överfall med konventionella vapen på ett grannland.

Men hur man agerar är väldigt olika.
I ena fallet så har du ett land som störtar sin ledare med vapenmakt, förstatligar alla företag och lägger beslag på stora värden.
Grannlandet hjälper till och skaffar de som flytt landet lite utrustning och gummibåtar.
Sen agerar man först resolut med hot om våld om inte en annan makt drar tillbaka sina kärnvapen man stationerad i landet.
I det andra fallet så avsätts en president av landets valda ombud.
Då för man in trupp I landet som man behåller på plats.
Man hotar med kärnvapen och invaderar grannlandet när de påbörjar en diskussion om attmgå med i en försvarsallians för att skydda sig mot det landet som olovligen ockuperar en del av dess teritorie.
Dessutom hotar man igen med kärnvapen och ett 3e världskrig om någon hjälper det landet man invaderat.

Läs igenom detta och återkom när du har lite svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in