2023-03-30, 10:36
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arne99

Väst styrs av ”absoluta idioter” – borde ”placeras på mentalsjukhus” (2023-03-29)
https://nyheter.swebbtv.se/vast-styrs-av-absoluta-idioter-borde-placeras-pa-mentalsjukhus/

Makteliten i väst är så galen och livsfarlig för världen att den borde ”institutionaliseras”, enligt ett viralt klipp som uppges vara Rick Wiles från kristna TruNews. Makthavarna hör hemma i ”dårhus”, där de kan få leka att de styr och ställer, påpekas det i filmen. På TikTok har filmen över 50.000 gilla-markeringar och drygt 7.000 delningar.....mera
Visst är det så. De är aggressiva och destruktiva, provocerar och pressar alla som inte gör som de vill.

Washington är alfahannen som borde inse att deras tid är förbi. Världen har för längesedan velat bryta sig loss från deras makt, men tryckts ner. Nu säger stormakter ifrån, de kräver också att deras suveränitet skall respekteras av alfahannen enligt folkrätten. De kräver fred istället för krig.

Men den här alfahannen är så maktgalen att han är beredd att offra hels världen för att sitta kvar. Han använder lögner och terror för att kuva sin omgivning. De bryter mot sina egna principer, som de har förespråkat så länge.

Vad är tecknen på galenskap? Irrationella tankar och destruktivt beteende. Precis som ledarna i Washington. Den här alfahannen kommer att strida tills det blir hans egen död. Helt i onödan.

Kloka alfahannar ser till flockens bästa och stiger åt sidan.
Citera
2023-03-30, 10:41
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Visst är det så. De är aggressiva och destruktiva, provocerar och pressar alla som inte gör som de vill.
Gör inte dina diktator-hjältar det?
Citera
2023-03-30, 10:45
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Gör inte dina diktator-hjältar det?
Jag tycker att alla skall respektera folkrätten och fredsförhandla istället för att kriga. Krig måste undvikas!
Citera
2023-03-30, 10:47
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Jag tycker att alla skall respektera folkrätten och fredsförhandla istället för att kriga. Krig måste undvikas!
Du menar alltså att Putin behöver stiga åt sidan. Bra, då är vi överens.
Citera
2023-03-30, 11:07
Medlem
Det ser ut som att de fortfarande har mycket kanonmat kvar att skicka.

Citat:
A video has gone viral on the network in which a Ukrainian woman is indignant. As it turned out, in Ukraine everyone lives a full life, as if the war does not concern them:

- In the front lines our guys can't even go to take a shite in peace because of the shelling and shooting, while here in Kiev people is dancing and partying.

https://t.me/UkraineHumanRightsAbuses/22883
Citera
2023-03-30, 11:48
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Du menar alltså att Putin behöver stiga åt sidan. Bra, då är vi överens.
Så du vill att Washington skall dominera hela världen?
Citera
2023-03-30, 12:07
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Så du vill att Washington skall dominera hela världen?
Om jag svarar på den frågan så betyder det att jag hävdar att du har rätt i att det enda alternativet är att Washington dominerar hela världen.
Härskarteknik at its worst. Fult av dig.

Jag svarar såhär, under förutsättning att NÅN måste dominera hela världen, så väljer jag Biden alla dagar, framför Putin.

Du menar alltså att du väljer Putin över Biden?
Citera
2023-03-30, 12:31
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Om jag svarar på den frågan så betyder det att jag hävdar att du har rätt i att det enda alternativet är att Washington dominerar hela världen.
Härskarteknik at its worst. Fult av dig.

Jag svarar såhär, under förutsättning att NÅN måste dominera hela världen, så väljer jag Biden alla dagar, framför Putin.

Du menar alltså att du väljer Putin över Biden?
Nej, det är ju det som är min poäng. Ingen skall dominera hela världen. Det vore ju diktatur.

Vi skall ha demokrati i länderna och kunna välja själva.
Nu är det inte så. USA och Väst styr över en stor del av världen och vill fortsätta med det. Det är därför de vill bli av Putin, för då kan de lägga beslag på Rysslands stora naturrikedomar. De har velat bli av med Putin ända sedan han stoppade plundringen i det sönderfallande Sovjet.

Det är så de gör i alla länder. De stjäl Iraks olja och Syriens olja exempelvis.
Det är därför de tänker expandera Nato i Asien, Kina står på tur.

Det är just detta det handlar om i Ukraina.
Citera
2023-03-30, 12:36
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Nej, det är ju det som är min poäng. Ingen skall dominera hela världen. Det vore ju diktatur.

Vi skall ha demokrati i länderna och kunna välja själva.
Nu är det inte så. USA och Väst styr över en stor del av världen och vill fortsätta med det. Det är därför de vill bli av Putin, för då kan de lägga beslag på Rysslands stora naturrikedomar. De har velat bli av med Putin ända sedan han stoppade plundringen i det sönderfallande Sovjet.

Det är så de gör i alla länder. De stjäl Iraks olja och Syriens olja exempelvis.
Det är därför de tänker expandera Nato i Asien, Kina står på tur.

Det är just detta det handlar om i Ukraina.
Som jag sa - patetiskt att du försökte få det att låta som att jag är av en motsatt åsikt.

Jag vill alltså både bli av med Putler och inte styras av Biden.
Men - att leva i västvärlden innebär att leva i västvärlden. Acceptera det eller flytta, det är svinlätt.
Citera
2023-03-30, 13:24
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Som jag sa - patetiskt att du försökte få det att låta som att jag är av en motsatt åsikt.

Jag vill alltså både bli av med Putler och inte styras av Biden.
Men - att leva i västvärlden innebär att leva i västvärlden. Acceptera det eller flytta, det är svinlätt.
Jag tror att du är väldigt okunnig om hur stor makt USA har. Washington är världens härskare. De pressar en massa länder med sanktioner, de gör statskupper och invasioner. De kan spränga en gasledning utan att offren ställer dem till svars. USA visar sin enorma makt när de tvingar Europa att sluta importera energi från Ryssland.

Detta nämns naturligtvis inte i vår media, som ju är också lydiga slavar till USA.
Citera
2023-03-30, 13:37
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Jag tror att du är väldigt okunnig om hur stor makt USA har. Washington är världens härskare. De pressar en massa länder med sanktioner, de gör statskupper och invasioner. De kan spränga en gasledning utan att offren ställer dem till svars. USA visar sin enorma makt när de tvingar Europa att sluta importera energi från Ryssland.

Detta nämns naturligtvis inte i vår media, som ju är också lydiga slavar till USA.
Det är jag inte. Jag är väldigt kunnig.
Jag tror du är väldigt konspirationsteoretisk helt enkelt.
Jag är fullt medveten om att USA har stor makt, men upplever exakt 0% hinder p.g.a. detta i min vardag. Vill du berätta vilka hinder du upplever som verkar ha ett svagare psyke kring detta?

Du tror USA tvingat Europa att sluta importera energi från Ryssland? GOOD RIDDANCE!
Citera
2023-03-30, 14:25
Medlem
humanlifes avatar
Citat:

Du tror USA tvingat Europa att sluta importera energi från Ryssland? GOOD RIDDANCE!
Tror? Det är ju hur tydligt som helst. Washington har pressat EU i flera år om att bryta "beroendet" till Ryssland, som har försett Europas länder med prisvärd energi, som gjort att t ex Tysklands industri har varit mycket konkurrenskraftig.

Europa har naturligtvis insett fördelarna med detta och inte haft några problem.
Men plötsligt bestämde sig Biden för att sätta stopp för detta. Han sa att han skulle se till att Nord Stream 2 inte skulle starta någon gång. Det lyckades.

EU-ledare har sökt med ljus och lykta efter alternativ leverantörer och det var inte lätt. Men tack och lov kan USA sälja flytande gas, LNG till Europa till ett mycket högre pris.

Sedan sa han att han skulle stoppa Nord Stream. Det lyckades också, tack vare ett terrorattentat som dessutom orsakade stora utsläpp av metan.

Men USA har inte alls tvingat Europa att sluta köpa rysk energi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in