2022-03-11, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet-Nationalism
Det är information från USA, bekräftat av USA och Victoria Nudland själv vid utfrågning i senaten. USA driver biologiska labb i Ukraina för att ta fram biologiska stridsmedel vilket ger Ryssland rätt slå ut dessa enligt internationell lag.

Rysslands aktion mot juntan i Kiev får nu sin förklaring, de vill hindra en förintelse mot ryska folket med biologiska stridsmedel finansierade av USA.

Du verkar oförmögen att förstå innebörden av vissa ord. De har aldrig funnits och det är tydligt förklarat i FNs säkethetsråd.
Citera
2022-03-11, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Det är ändå väldigt konstigt att en kvinna som precis ska föda har ork att byta kläder helt innan hon bärs iväg på båren (jämför med trappbilden). Och dessutom poserar insvept i ett täcke på ytterligare en bild.
Det är uppenbart iscensatt.

Inget konstigt med det, sån här propagandaproduktion är legio i dagens krig. Samtlig media sväljer det okritiskt och sprider vidare. Enormt kostnadseffektiv propaganda. Och du, liksom 98% svalde betet med hull och hår.

Har du någon som helst aning om hur det är att föda barn? Verkar inte så, alltså kan du ta och lägga av med dina spekulationer för du famlar ju uppenbart i mörker.
Citera
2022-03-11, 22:16
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumsHack
fejk greenscreen bakrund igen https://www.youtube.com/watch?v=GOBn6hv6_4A
Japp, ljuset är fel, och bakgrundsseparationen tämligen iögonfallande.
Citera
2022-03-11, 22:26
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Japp, ljuset är fel, och bakgrundsseparationen tämligen iögonfallande.

Mjo han sitter säkert i Polen och hejar på ifall det skulle komma en bomb på hans palats i Kiev. Han stod i en källare framför en greenscreen och pladdrar för att få sitt folk dödat.
Citera
2022-03-12, 02:10
Medlem
Den påståda ryska attacken mot sjukhuset, sjukhuset var utrymt och användes av Azovbataljonen.
Bilderna som publiceras på 3 skadade kvinnor är alla spelade av samma kvinna Marianna Podgurskaja tagna av samma fotograf propagandafotografen Yevgeny Maloletka, märkligt att den välkände fotografen "råkade" vara på plats för att dokumentera. Hade varit mer trovärdigt om alla personer med mobiltelefoner tagit en massa bilder men nej.

Föresten, någon som sett några bilder på döda från sjukhus"attacken"

Bara att googla namnet och samma kvinna dyker upp som 3 skadade kvinnor från sjukhuset.
Citera
2022-03-12, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OggeOJ
Varsågod. För extra tydlighet så tänker jag på tredje bilden. Men visst, det är säkert en crisis actor.
Via din andra länk läser jag att ryska ambassaden skrev "No, it's the indeed pregnant beauty blogger Marianna Podgurskaya."
Citera
2022-03-12, 07:07
Medlem
Danneliuss avatar
99% är bs i den globala msm rapporteringen, alla som inte fattar detta kommer snart hoppa över till nästa teater eliten ska visa 24/7 i en månad.. Söndra och härska är ett mäktigt vapen när sub 90 i IQ är i majoritet av befolkningen globalt
Citera
2022-03-12, 09:23
Medlem
Nyheten om biologiska labb

Man skulle ju kunna få den uppfattningen att Ukrainas regering med stöd från USA drivit ett flertal labb som ägnat sig åt forskning om biologisk krigföring på ukrainsk mark. Lyckligtvis har jag nu fått en sammanfattning från MSN (Microsoft News) om att så absolut inte är fallet utan att det bara är fejk news och Putin propaganda.

Citat:
USA:s biträdande utrikesminister Victoria Nuland sade vid en utfrågning i kongressen tidigare i veckan att det finns laboratorier för biologisk forskning i Ukraina, men att dessa sysslar med civil smittskyddsforskning.

Sådana laboratorier uppges USA ha varit med och upprätthållit i Östeuropa sedan Sovjetunionens fall, men Nulands uttalande framställdes i Rysslands statsstyrda medier som ett regelrätt erkännande.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/ryska-utspel-i-fn-tillbakavisas-med-kraft/ar-AAUWZiK?ocid=msedgntp

De har alltså hållit på med forskning om hur man botar snuva eller något sådant. Men de var naturligtvis oroliga för att Putins regim kunde få tag på forskningsresultaten och har beordrat labben att stänga ned.

Det finns dock andra som ser annorlunda på den biträdande utrikesministern Victoria Nulands medgivande då hon utfrågades under straffansvar.

Den legendariska journalisten Glenn Greenvald lämnar en längre analys på Youtube.

https://www.youtube.com/watch?v=Yn_HZ3Ta-5w

Han poängterar sådana saker som det märkliga förhållandet att Victoria Nuland (som av en händelse är gift med den ökände neokonservative Kagan) har varit ansvarig för Ukraina ända sedan Maidan kuppen.

The Gateway Pundit lyfter fram en sedan länge "minneshålad" nyhet om att det var Barak Obama som var en av initiativtagarna till forskningslabben när han ännu bara var en okänd senator (2010). Hur fan nu en senator från Illinois kunde ha något intresse för biolabb i Ukraina.

https://www.thegatewaypundit.com/2022/03/uncovered-web-pages-show-barack-obama-led-effort-build-ukraine-based-biolab-handling-especially-dang erous-pathogens/

En för mig obekant Bulgarisk journalist skrev om den besynnerliga och tydligen även dödliga forskning som bedrevs i Ukraina och Georgien redan innan kriget. Ur artikel:

Citat:
While the US is planning to increase its military presence in Eastern Europe to “protect its allies against Russia”, internal documents show what American “protection” in practical terms means.

The Pentagon has conducted biological experiments with a potentially lethal outcome on 4,400 soldiers in Ukraine and 1,000 soldiers in Georgia. According to leaked documents, all volunteer deaths should be reported within 24 h (in Ukraine) and 48 h (in Georgia).

Lite mer uppgifter från samma källa:

Citat:
The soldiers’ blood samples will be stored and further tested at the Lugar Center, a $180 million Pentagon-funded facility in Georgia’s capital Tbilisi.

The Lugar Center has become notorious in the last years for controversial activities, laboratory incidents and scandals surrounding the US drug giant Gilead’s Hepatitis C program in Georgia which has resulted in at least 248 deaths of patients. The cause of death in the majority of cases has been listed as unknown, internal documents have shown.

http://dilyana.bg/documents-expose-us-biological-experiments-on-allied-soldiers-in-ukraine-and-georgia/

Att forska om snuva kan tydligen vara lite farligt.

Så jag tycker verkligen det känns skönt att MSN skickat ut dementin för nu vet jag att allt bara är fejk news. Var lite orolig innan, men nu kan jag somna om.

EDIT: Jag vill lägga till att jag definitivt tycker att Ukrainas folk har en rätt att försvara sig mot rysk orättfärdig aggression och krigföring.
Senast redigerad av Ottokar 2022-03-12 kl. 09:37.
Citera
2022-03-12, 15:00
Medlem
Putin med green screen https://www.youtube.com/watch?v=S1ILQri1yTE
https://www.youtube.com/watch?v=xCsYXGhA_bc
Citera
2022-03-12, 16:44
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Nyheten om biologiska labb

Man skulle ju kunna få den uppfattningen att Ukrainas regering med stöd från USA drivit ett flertal labb som ägnat sig åt forskning om biologisk krigföring på ukrainsk mark. Lyckligtvis har jag nu fått en sammanfattning från MSN (Microsoft News) om att så absolut inte är fallet utan att det bara är fejk news och Putin propaganda.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/ryska-utspel-i-fn-tillbakavisas-med-kraft/ar-AAUWZiK?ocid=msedgntp

De har alltså hållit på med forskning om hur man botar snuva eller något sådant. Men de var naturligtvis oroliga för att Putins regim kunde få tag på forskningsresultaten och har beordrat labben att stänga ned.

Det finns dock andra som ser annorlunda på den biträdande utrikesministern Victoria Nulands medgivande då hon utfrågades under straffansvar.

Den legendariska journalisten Glenn Greenvald lämnar en längre analys på Youtube.

https://www.youtube.com/watch?v=Yn_HZ3Ta-5w

Han poängterar sådana saker som det märkliga förhållandet att Victoria Nuland (som av en händelse är gift med den ökände neokonservative Kagan) har varit ansvarig för Ukraina ända sedan Maidan kuppen.

The Gateway Pundit lyfter fram en sedan länge "minneshålad" nyhet om att det var Barak Obama som var en av initiativtagarna till forskningslabben när han ännu bara var en okänd senator (2010). Hur fan nu en senator från Illinois kunde ha något intresse för biolabb i Ukraina.

https://www.thegatewaypundit.com/2022/03/uncovered-web-pages-show-barack-obama-led-effort-build-ukraine-based-biolab-handling-especially-dang erous-pathogens/

En för mig obekant Bulgarisk journalist skrev om den besynnerliga och tydligen även dödliga forskning som bedrevs i Ukraina och Georgien redan innan kriget. Ur artikel:

Lite mer uppgifter från samma källa:

http://dilyana.bg/documents-expose-us-biological-experiments-on-allied-soldiers-in-ukraine-and-georgia/

Att forska om snuva kan tydligen vara lite farligt.

Så jag tycker verkligen det känns skönt att MSN skickat ut dementin för nu vet jag att allt bara är fejk news. Var lite orolig innan, men nu kan jag somna om.

EDIT: Jag vill lägga till att jag definitivt tycker att Ukrainas folk har en rätt att försvara sig mot rysk orättfärdig aggression och krigföring.

Bra grävt! Dessutom har det framkommit att de haft många gamla biovapen i dessa labb som är från Sovjet-tiden, såsom "Black-plague" utan att förstöra dem trots 17 år på sig. Detta kan förklara varför Nuland var orolig att ryssen skulle få tag på dessa, hon visste givetvis om detta plus den forskning de bedrivit där. Men varför Ukraina? Kanske för att det är svårt att upptäcka olagligheter där under en sådan korrupt regim som de själv instiftat samt att det är olagligt förstås.
Citera
2022-03-12, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Bra grävt! Dessutom har det framkommit att de haft många gamla biovapen i dessa labb som är från Sovjet-tiden, såsom "Black-plague" utan att förstöra dem trots 17 år på sig. Detta kan förklara varför Nuland var orolig att ryssen skulle få tag på dessa, hon visste givetvis om detta plus den forskning de bedrivit där. Men varför Ukraina? Kanske för att det är svårt att upptäcka olagligheter där under en sådan korrupt regim som de själv instiftat samt att det är olagligt förstås.

Det är ju inte med glädje jag skriver om detta. Det är riktigt oroande.
Citera
2022-03-12, 16:56
Medlem
JustTheFactss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Det är ju inte med glädje jag skriver om detta. Det är riktigt oroande.

Det borde vara ännu mer oroande hur mycket medierna ljuger och försöker svamla bort denna allvarlighet, och hur många som sväljer dessa lögner.

Det är precis som det står i Bibeln att vid tidens ände så kommer lögnernas fader att ha svept in världen i ett mörker, som kommer lura de flesta. Detta är vad som gör det mer oroande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in