2006-06-19, 15:39
Medlem
hEikis avatar
Skall först dra min historia först, sedan till mina frågor.
Jag skulle ut på en klubb och drack ett sexpack 3,5.or innan vi drog dit.
Sedan kom vi in, jag köpte två öl och drog i mig dom, dansade lite och tog sedan en öl till.
Efter den ölen är det helt svart för mig från det att jag drack den tredje ölen till att jag sitter på en buss på väg hem (som tur var) ca. 6-7 timmar senare. När jag vaknade/kom till medvetandet var klockan omkring 5-6 på morgonen och vi kom till stället vid 22 på kvällen.
Jag försvann tydligen från mina kompisar runt 2-3 på natten, efter det kunde dom inte hitta mig så dom åkte hem själva.
Men jag har alltså tagit mig från klubben, tagit ut 100 spänn (har ett kontoutdrag från 05:13) och satt mig på rätt buss hem. Utan att vara vid "medvetandet", den 6-timmarsperioden är totalt becksvart för mig.
Jag har aldrig varit med om liknande tidigare, bara kortare minnesluckor (den längsta på kanske 2 timmar)

Så vad tror ni? kan jag ha blivit drogad av något slag? Jag kanske skall tillägga att jag kände mig konstig hela dagen efter det, jag skakade och kände mig inte fullt fokuserad.
Jag har inte testat mig på sjukhuset efter händelsen om det skulle kunna vara droger inblandat (jag har inte tagit några själv), är det för sent nu? Detta skedde i fredags natt (2,5 dygn sedan)

Vilken drog är det möjligt att det kan vara isf?(det är nog iofs helt omöjligt att svara på)
Kanske en lättare fråga, vilken drog är det "man" oftast använder sig av när man skall droga folk på krogen?
Citera
2006-06-19, 15:47
Medlem
Knäckebröds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hEiki
...Efter den ölen är det helt svart för mig...

...Så vad tror ni? kan jag ha blivit drogad av något slag?

...Vilken drog är det möjligt att det kan vara isf?

...Kanske en lättare fråga, vilken drog är det "man" oftast använder sig av när man skall droga folk på krogen?

Usch då. Låter ju inget vidare.
Kan ev. vara den typ som ett specifikt läkemedelsföretag valde att ta ur sitt sortiment i början av 2004. Utan att uppge direkt.

Ingen fara i efterhand. Kolla ändan istället.
Citera
2006-06-19, 15:56
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Verkar vara någon sorts benzo.

Hur pass full var du?.

Anyhow, min gissning går på benzo, roppar eller något.
Citera
2006-06-19, 16:00
Medlem
hEikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knäckebröd
Usch då. Låter ju inget vidare.
Kan ev. vara den typ som ett specifikt läkemedelsföretag valde att ta ur sitt sortiment i början av 2004. Utan att uppge direkt.

Ingen fara i efterhand. Kolla ändan istället.
Haha.. baken är det inget fel på! Och blev inte av med varken plånbok eller mobil heller som tur var!
Citera
2006-06-19, 16:03
Medlem
hEikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DXM-Redemption
Verkar vara någon sorts benzo.

Hur pass full var du?.

Anyhow, min gissning går på benzo, roppar eller något.
Okej, tack..
Jag var inte speciellt full, det är det som får mig att misstänka att det är nån drog inblandad, att jag inte kände "övergången" från att vara smålullig till småfull till full och råpackad (och senare vanligtvis till däckad, men det brukar man iofs inte märka ) hehe..
Citera
2006-06-19, 16:11
Medlem
Knäckebröds avatar
Citat:
Okej, tack..
Jag var inte speciellt full, det är det som får mig att misstänka att det är nån drog inblandad, att jag inte kände "övergången" från att vara smålullig till småfull till full och råpackad (och senare vanligtvis till däckad, men det brukar man iofs inte märka ) hehe..

Alkohol överhuvudtaget brukar vara avgörande med denna kategorityp av tabletter. Om du nu blev utsatt för ett spratt eller annat?
Kan vara orsakat av andra saker också. Men vad bra att stussen sitter på plats. Gott.
Citera
2006-06-19, 22:27
Medlem
kallebilles avatar
Citat:
Okej, tack..

Är du en kvinna? Skulle gissa på benzo men konstigt någon drogade dig och inget mer hände.

Fruktansvärt obehagligt dock och skönt att du tog dig hem i ett stycke!
Citera
2006-06-20, 06:58
Medlem
MagicMacks avatar
man skall nog inte underskatta folköl Kanske drack på tom mage?, kanske du fick 7.2or i baren? benso ger man inte bort så
Citera
2006-06-20, 15:06
Medlem
hEikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallebille
Är du en kvinna? Skulle gissa på benzo men konstigt någon drogade dig och inget mer hände.

Fruktansvärt obehagligt dock och skönt att du tog dig hem i ett stycke!
Nej jag är kille, känns grymt skönt kan jag säga.

Citat:
Ursprungligen postat av MagicMack
man skall nog inte underskatta folköl Kanske drack på tom mage?, kanske du fick 7.2or i baren? benso ger man inte bort så
Man skall absolut inte underskatta folköl, saken är den att allt försvann så fort. Jag har supit (råsupit då, vilket jag inte gjorde nu) på tom mage förut och jag har aldrig varit med om liknande tidigare, jag brukar ändå känna övergången och har aldrig haft så lång blackout tidigare utan att däcka.
Kanske ska uppskatta den goda gärningen? Inte varje dag man blir bjuden på sånt där..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in