2022-02-25, 12:55
Medlem
coxenframmes avatar
Om det nu är ett fullskaligt krig var fan befinner sig den ukrainska armén? Var är den ryska armén? Finns väldigt lite information att tillhandagå på nätet.

Var är stridsvagnarna som skjuter mot varandra? Var är flygplanen som bombar artilleripjäser? Var är soldaterna som sätter upp defensiva positioner och förbereder skyttevärn? Och var är det som tusentals soldater skjuter mot varandra med k-pistar och handgranater?

Just nu ser det bara ut som ryssarna rullar in helt utan motstånd. Börjar verkligen undra vad det är för typ av "krig" alla pratar om.
Senast redigerad av coxenframme 2022-02-25 kl. 13:03.
Citera
2022-02-25, 13:05
Medlem
JustTheFactss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coxenframme
Om det nu är ett fullskaligt krig var fan befinner sig den ukrainska armén? Var är den ryska armén? Finns väldigt lite information att tillhandagå på nätet.

Var är stridsvagnarna som skjuter mot varandra? Var är flygplanen som bombar artilleripjäser? Var är soldaterna som sätter upp defensiva positioner och förbereder skyttevärn?

Just nu ser det bara ut som ryssarna rullar in helt utan motstånd. Börjar verkligen undra vad det är för typ av "krig" alla pratar om.

Det är inget krig. Ryssarna rullar in och de flesta gör inget motstånd. De få som skjuter tillbaka är randomiserade hjärntvättade drönare som gör sitt livs största, och sista misstag.

Det är mycket fake-news, det är ett propagandakrig som pågår ifrån västmedierna, precis som Coronapandemin var, i huvudsak. En kärna av sanning finns det alltid, men inte mycket mer. Spindoctors will spin...
Citera
2022-02-25, 13:08
Medlem
coxenframmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTheFacts
Det är inget krig. Ryssarna rullar in och de flesta gör inget motstånd. De få som skjuter tillbaka är randomiserade hjärntvättade drönare som gör sitt livs största, och sista misstag.

Det är mycket fake-news, det är ett propagandakrig som pågår ifrån västmedierna, precis som Coronapandemin var, i huvudsak. En kärna av sanning finns det alltid, men inte mycket mer. Spindoctors will spin...
Men den ukrainska armén måste väl ha fått order om att göra motstånd? Förstår att civilpersoner med jaktgevär inte vill ge sig ut i strid men armén är ju utbildad och förväntad att försvara landet? Har bara gått dryga 24 timmar sedan invasionen började och redan väldigt mycket konstigt som har hänt som jag inte skulle förvänta mig i ett traditionellt krig.
Citera
2022-02-25, 13:13
Medlem
JustTheFactss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coxenframme
Men den ukrainska armén måste väl ha fått order om att göra motstånd? Förstår att civilpersoner med jaktgevär inte vill ge sig ut i strid men armén är ju utbildad och förväntad att försvara landet? Har bara gått dryga 24 timmar sedan invasionen började och redan väldigt mycket konstigt som har hänt som jag inte skulle förvänta mig i ett traditionellt krig.

De flersta Ukrainare supportar Putin för de hatar vad väst har gjort med deras land. De struntar i sådana idiot order som kommer ifrån deras judiska USA-tillsatte marionettledare, som krashat landet totalt sedan 2014 när kuppmakarna tog makten via CIA-utbildade infiltratörer och fake-news medierna som ville få det att se ut som om Ukrainska folket gjorde uppror. De vill vara vän med Ryssland hellre än USA, därav alla oroligheter, och lika ser det ut inom militären, till stor del.

Den som inte fattat detta, har blivit lurad av fake-news.
Citera
2022-02-25, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTheFacts
De flersta Ukrainare supportar Putin för de hatar vad väst har gjort med deras land. De struntar i sådana idiot order som kommer ifrån deras judiska USA-tillsatte marionettledare, som krashat landet totalt sedan 2014 när kuppmakarna tog makten via CIA-utbildade infiltratörer och fake-news medierna som ville få det att se ut som om Ukrainska folket gjorde uppror. De vill vara vän med Ryssland hellre än USA, därav alla oroligheter, och lika ser det ut inom militären, till stor del.

Den som inte fattat detta, har blivit lurad av fake-news.

vilket skitsnack
Citera
2022-02-25, 13:39
Medlem
Melange5738s avatar
https://liveuamap.com
Citera
2022-02-25, 13:49
Medlem
Idiotsveriges avatar
Jag ställer mig frågande till nyheterna, men avvaktar istället kom jag på.
Citera
2022-02-25, 17:36
Medlem
löls avatar
Skumt att det sägs att 1000 ryska soldater dödats idag. Det är mycket.
Inga bilder på tunga strider heller. bara lite sporadiskt.
I irak kriget såg vi massor av strider via nätet. Nu är vi i ett europeiskt land med ännu bättre internet som civila kan filma via.

Samt att ena mediaflödet säger att ryska avanceringen har stannat upp.
Samtidigt som svt visar bilder på att ryssarna närmar sig de centrala delarna av kiev?
Och att två stora städer i ukraina har omringats.
Citera
2022-02-25, 17:40
Medlem
De anfalla från flera håll som jag förstått 😔
Citera
2022-02-25, 17:42
Avstängd
dodcoviddods avatar
En sak som försvårar är Maskirovka som syftar till att vilseleda en fiende i händelse av en konfliktsituation.
Citera
2022-02-25, 22:44
Medlem
Som ovanstående skrivare säger så tycker jag att man inte ser mycket tung materiel i striderna. Knappt sett några stridsvagnar alls från Rysslands sida, mest lättare bandvagnar, några BMP-3 och lite raketartilleri.
Var är det tunga pansartrupperna som låg och ruva i skogarna längs gränsen i månader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in