• 1
  • 2
2022-04-05, 17:09
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrayPagan
Ja, det är ju en av de positiva effekterna av cannabis som man vill åt.

Man blir mer tillfreds med livet, inser att man inte blir lycklig av att springa i ett ekorrhjul och tänker mycket mer på vad man vill ha ut av livet.

Kanske dåligt om man tror att en karriär och mest pengar i graven vinner. Men om man vill leva ett lyckligt meningsfullt liv så är det bara positivt.

Så länge man ger fan i att röka hela tiden, varje dag, dygnet runt. Allt intag handlar om dosering, såväl av mat, choklad, kaffe, vatten som cannabis. Stoppar man i sig för mycket blir det dåligt.

Det är faktiskt, enligt mig, en av fördelarna med cannabis, även om det för många kan låta som det motsatta. Inte att man tappar driv eller ambitioner, men man inser samtidigt att många av sakerna man mått dåligt över eller försökt sträva efter är rent bullshit. Man blir mer tillfreds med sig själv utan att det för sakens skull innebär att man ger upp och slutar leva eller sträva efter sakerna man vill uppnå i livet. Man identifierar helt enkelt det som tar onödig energi och filtrerar bort det.

Men ibland kan det faktiskt bli tvärtom. Misstänker att strain spelar roll här? Ibland oroar man sig lite för mycket, eller matar den negativa energin i stället för den positiva.
Citera
2022-04-05, 19:00
Medlem
Skulle vilja säga att förändringen sker i samband med att cannabis öppnar dina ögon. Sen om det är bra eller dåligt är helt upp till dig.
Citera
2022-04-07, 18:26
Medlem
DudeConfuseds avatar
Mycket olika saker kan hända under ett Cannabisrus. Tillexempel när jag röker så är jag en ''annan'' person innan som under ruset. Jag blir ju så kallad ''Hög'' eller påverkad. Precis samma som med alkohol, på alkohol blir jag mer frammåt, pratig och tjatig.

När jag röker en holkizh på kvällen blir jag bara allmänt avslappnad och lite tyngre i kroppen. Vilket jag kan tycka vara extremt skönt ibland.

Tips är att om du börjar känna att Cannabiset gör dig alldeles för snurrig eller om du inte mår bra av att röka en holk så ta en paus i antingen 1,3,6 månader upp till ett år.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in