Flashback bygger pepparkakshus!
2022-02-23, 14:36
Medlem
Har ni andra också märkt av att utematen blivit dyrare? De flesta maträtter går för en hundralapp och uppåt.

Påverkar detta era matvanor? Blir det mer hemlagat?

Få förunat att hitta billiga matställen som tar mellan 30-100. Dessa ställen måste vi uppskatta och dricksa vid speciella tillfällen.
2022-02-23, 15:15
Medlem
woefulnissans avatar
Detta har pratats om i många år. Kallas inflation.

Dock är den inflation vi ser nu ovanligt hög.
2022-02-23, 20:24
Medlem
Japp, har definitivt märkt av det och även priser på annat. Har därför för första gången på decennier börjat kolla priser och snåla en del. Inte för att jag egentligen måste men för att jag är förbannad och vill dra mitt strå till stacken och orsaka recession så att fittmössorna till politiker och riksbanksdirektörer runt om i världenfår sig en läxa.

Så ja. Jag äter knappt ute längre från att tidigare ätit ute i princip dagligen. Och jag har i princip slutat köpa stekar. Sedan nyår är det köttfärs och kyckling som gäller. Möjligen blir det lite oxfilé nästa nyårsafton.

Nästa steg blir att börja odla egna grönsaker och skaffa lite hönor som kan värpa ägg.

Det som stör mig mest är dock att alla idioter bara tackar och tar emot. De protesterar inte utan betalar glatt dessa ockerpriser. Om folk vägrade gå på restaurang nu skulle det inte bli någon inflation där. Samma sak med kött.
2022-02-23, 23:19
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweden-is-Racist
Påverkar detta era matvanor? Blir det mer hemlagat?
.

Näää.. Bara att se till att dra in mer svarta kulor.

Äter ute varje dag.

Kanske lagar mat hemma på söndagarna om jag känner för det, men då blir det oftast att dra igång grillen och lägga på något gott kött.
2022-02-23, 23:35
Medlem
Elementarts avatar
Lade märke till att priserna på Mjölk hade gått upp. Såg också att GB Sandwich kommer öka sina priser på glass, 22 kronor kommer en sandwich kosta
2022-02-24, 11:29
Medlem
Diablo1118s avatar
Finns redan trådar där inflation diskuteras.. Tråd låst / Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in