• 2
  • 3
2024-08-20, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memme89
En liten fråga.

Min grabb går på denna medicinen, 10 år. Gått bra nu i 2-3 månader men idag berättar han att senaste veckan känner han att allt känns som en dröm oavsett vad han gör , fast han vet om att han är vaken. Han berättar också att han har börjat darra på händerna och vilja gärna veta allt omkring sig .

Är detta en biverkning på g?
Ångest - panikattack?
Funderar på om det har med medicinen att göra då det har kommit nu när
Medicinen har börjat arbeta in sig i kroppen.

Kan bara säga att det låter sjukt att man skriver ut dessa mediciner till 10-åringar. Mixtra inte med hjärnan innan den har växt färdigt. Man ska ha adhd när man är 10, vilken unge är egentligen konstruerad för att sitta tyst i ett klassrum.
Citera
2025-05-24, 09:38
Medlem
Svavelvinters avatar
Fy fan för denna insättningen..Är bara på dag 3 med 2 mg.
Orkeslös, trötthet, yrsel, magont, diarré, frossa.
Citera
2025-10-22, 02:37
Medlem
jappalenolover47s avatar
Jag har haft attentin i ca 2 månader nu men har varit vid gränsnivå gällande hur hög pulsen får vara på den. Den har hjälpt väldigt mycket så att vara tvungen att sluta med den hade varit sorgligt.

Fick denna medicinen insatt nu och pulsen har redan gått ner till en okej nivå. Generellt sett känner jag även mindre ångest vilket är jättenice.

Biverkningarna har än så länge varit väldigt milda för mig - endast lite trötthet och ökad aptit. Eftersom CS:n jag är på slaktar min aptit kan det sistnämnda egentligen ses som positivt.

Det är ju dock bara 1mg och det verkar som att yrsel och sånt är vanligare vid högre doser, men är annars väldigt optimistisk angående den.
Citera
2025-10-23, 18:03
Medlem
Svavelvinters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jappalenolover47
Jag har haft attentin i ca 2 månader nu men har varit vid gränsnivå gällande hur hög pulsen får vara på den. Den har hjälpt väldigt mycket så att vara tvungen att sluta med den hade varit sorgligt.

Fick denna medicinen insatt nu och pulsen har redan gått ner till en okej nivå. Generellt sett känner jag även mindre ångest vilket är jättenice.

Biverkningarna har än så länge varit väldigt milda för mig - endast lite trötthet och ökad aptit. Eftersom CS:n jag är på slaktar min aptit kan det sistnämnda egentligen ses som positivt.

Det är ju dock bara 1mg och det verkar som att yrsel och sånt är vanligare vid högre doser, men är annars väldigt optimistisk angående den.

Det var jag också dom första dagarna. Jag hoppas att det går bättre för dig
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in