Citat:
Ursprungligen postat av
Chic
Ser fortfarande ingen röd tråd till ämnet.
Menar du att det är de Ryssar och Ukrainare som slåss just nu som äger företaget och de pengarna som förvaltas?
det finns ryskt och ukrainskt intresse i blackrock, det går bra för dig att köpa in dig.
Citat:
Blackrock har dessutom en unik status som inga andra fondförvaltare har i världen då de har ett nära samarbete med the Federal Reserve, så du kan inte endast utgå från din kunskap om hur en vanlig fondförvaltare fungerar i t.ex. Sverige.
Du menar som AP fonderna?
Jag tror att du ska hålla dig till obskyra konspirationer kopplade till aliens, så behöver du inte framstå som okunnig såväl som foliehatt.
Citat:
Inom journalistik kan man t.ex. skriva "FN påstår", "NATO påstår", "USA påstår" osv. Detta är något jag sällan ser i västerländsk mainstream media nuförtiden då de istället ofta formulerar det som om det vore fakta.
Det är för att du är okunnig och känslosam. inte för att världen är skyldig att bete sig som en "färga efter siffror" ritbok för att du ska känna dig bekväm.
Citat:
Om du däremot går in på t.ex. RT och jämför så ser du att de skriver "enligt regeringen" eller "påstår ryska utrikesministeriet" osv. Det blir ju tydligt att det är källans åsikt och inte en nödvändigtvis en så kallad "universell sanning".
Och det behöver du påängtera?
Citat:
Varför kan inte västerländsk media hålla samma standard i språket som används kan man undra?
okunniga och känslosamma, men nu har du ju inte kommit med ett enda faktiskt exempel. så jag kan inte annat än komentera kring dina känslor i ämnet.
Citat:
Varför är man så "het på gröten" att få alla påståenden att låta som fakta?
se ovan.
Citat:
När detta är de "källor" som används av t.ex. AP och sen vinklas med sådan text så är det ju nästan propaganda på en nivå över Ryssens.
Får väll köra samma rekomendation som till min fru när 4åring ska se något teckanat som är rek från 7år,
-be någon stabilare eller mognare individ du litar på hålla dig i handen som kan förklara om det blir för jobbigt.