2022-03-17, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Jo, RT är blockat i Sverige.

Nej! Jag sitter och läser nu.
Citera
Bannlyst
OM det är https://www.rt.com/. så når vi här den, oavsett internetleverantör i Sverige.
Inga VPN, rakt ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Lilak
Jag kommer åt RT från Sverige. Tele2, Telenor, Tre och Telia, inga problem alls.

Jag använder inte VPN.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapetitepois
Kaftiga ord från Zelenskij...

EU:s enighet kommer verkligen att sättas på prov!

Det är Zelenskyys fel att Ryssland attackerar. Han kan stoppa attacken vilken sekund som helst. Istället verkar han vilja offra sin befolkning. Plus att han hetsar för WW3. En galning som borde spärras in.
Citera
2022-03-17, 15:02
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Azovbatalonen anklagas för att ha sprängt en teater där de höll civila som gisslan.
Det kan behövas en speciell tråd för Azovbataljonens krigsbrott.

"Civilians feared trapped and killed in theater explosion in Ukraine
Russia says neo-Nazi “Azov” militants blew up building where they were holding hostages"

"Responding to claims by Ukraine that an airstrike destroyed a theater in Mariupol and killed civilians sheltering there, the Russian Defense Ministry said there had been no such strikes against ground targets in that city, and accused the neo-Nazi “Azov” battalion of killing its hostages.

The Russian military was aware of reports that “Azov” militants had kept civilians inside the theater as human shields, and did not consider the building a target for airstrikes for that reason, Major-General Igor Konashenkov said in a statement.

“Previously, it was known from the refugees who got out of Mariupol that the Nazis of the Azov Battalion could hold civilians hostage in the theater building, using the upper floors as firing points,” Konashenkov said.

Taking into account the potential danger to civilians, and “the provocation already carried out by the nationalists on March 9 with hospital No. 3 in Mariupol, the theater building in the city center was never considered a target for destruction,” he added.

According to Konashenkov, the “available reliable information” indicates that Azov militants committed “a new bloody provocation by blowing up the theater building they had mined.”

The paramilitary Ukrainian unit that uses WWII Nazi symbols had made Mariupol its base, and reportedly forbid civilians from fleeing to safety as Russian forces and fighters of the Donetsk People’s Republic surrounded the city."

https://www.rt.com/russia/552101-mariupol-theater-ukraine/

Det räcker med att se på bilder av byggnaden och skadorna för att fastslå att den antingen flygbombats alternativt träffats av en robot/missil.

Du och dina gelikar som konstant går fiendens ärenden och sprider Rysk propaganda borde buntas ihop och skickas till Ukraina för att kedjas fast vid troliga mål.
Senast redigerad av DaEzz 2022-03-17 kl. 15:11.
Citera
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Med du forstår att det sker en övergång i naturen vår och vinter som inte är fördelaktig för mekaniserade förband? I nämnda område?

Jag förstår att en trådsanning (och kanske nåt "experter" i msm-media påstår, vilka jag sällan lyssnar på då msm mest sprider lögn) är att ryska förband inte klarar leråkrar tidigt på våren.

Handlar det om leråkrar bör de inte vara ett problem, då lera ger rätt hög bärighet. Att avancera i varierad terräng böör alltid gå.
Senast redigerad av ankademiker 2022-03-17 kl. 15:08.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 42-43-44
Undrar om det är från trollfabriken som detta kommer. För andemeningen är klar: Gå inte för långt i motståndet mot Putin! Det vill säga han vill skrämma väst!

Det är från en krigsvetare på svenska försvarshögskolan.

Instagramkontot "krigsvetare_som_fan

Dock får jag ett mejl

Här kan du beställa det. Men här är de på söndag.

https://artiklar.pennanochsvardet.se/0zqp8lju-kriget-i-ukraina-sammanfattning-sondag
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Skrev jag tjäle när jag menade rasputirista? Konstig? Är det kriget som gör att man anväder ord som inte stämmer.
På våren tror jag att det handlar om att Tjälen släpper i den övre delen av marken, men sitter kvar i den nedre.
Det gör att vattnet inte kan rinna ned, samlas på ytan och Ukrainas bördiga jord blir till klibbig lera.
Kallas Menföre på svenska, ett ord som numera används sällan.

Rasputitsa
Senast redigerad av Knut-Anne 2022-03-17 kl. 15:16.
Citera
2022-03-17, 15:03
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
RT är även blockerat på youtube för mig

Är du helt blåst i huvudet ?

Jag ville ha en källa på ditt påstående att enbart 100 tusen ryska soldater är inne i Ukraina och dom har använt 75% av sin kapacitet men du valde att inte svara Kommunist.

Så återigen källa på 75% av 100 tusen soldater enbart är inne i Ukraina.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Vilken adress ska man skriva om man vill skriva till Gammelsvenskby? Jag vill gärna ha penpals.

Jag googla runt och fick till mail till UD så skrev till dem utrikesdepartementet.registrator@regeringskansliet .se

Citat:
Omöjligt. Jag kan inte se RT. Då använder du VPN eller något.

Jag använder inge VPN jag har Banhof som internetleverantör... så lägg ner ditt jävla skitsnack nu om att RT är blockerat.
Citera
Medlem
sinistrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiveinchboots
OM det är https://www.rt.com/. så når vi här den, oavsett internetleverantör i Sverige.
Inga VPN, rakt ut.
Beror nog snarare på vilken DNS ni använder, många ISP har blockerat den via sina standard DNS:er
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Azovbatalonen anklagas för att ha sprängt en teater där de höll civila som gisslan.
Det kan behövas en speciell tråd för Azovbataljonens krigsbrott.

"Civilians feared trapped and killed in theater explosion in Ukraine
Russia says neo-Nazi “Azov” militants blew up building where they were holding hostages"

Det ser ut som att de flesta överlevde smällen varpå vi kan få höra från dem snart vilken version det är som är sann.
Jag satsar en traktor på att det är ryssarna som ljuger den här gången också.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eE43Wa/expert-verklig-mojlighet-for-ukraina-att-vinna
Citat:
Från flera håll kommer under torsdagen uppgifter om att skyddsrummet under teatern stått emot attacken och att människor kommit ut vid liv efter att bråte tagits bort.

– För några minuter sedan fick vi information om att skyddsrummet klarade sig och att människor där inne överlevde, säger den ukrainske parlamentsledamoten Dmytro Gurin till BBC.

– Vi vet inte än om vi har skadade människor eller dödade människor. Men det ser ut som att de flesta av dem har överlevt och är okej.
Citera
2022-03-17, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Jag googla runt och fick till mail till UD så skrev till dem utrikesdepartementet.registrator@regeringskansliet .se

Jag använder inge VPN jag har Banhof som internetleverantör... så lägg ner ditt jävla skitsnack nu om att RT är blockerat.
Banhof är väl den minst dåliga leverantören i Sverige, så då förstår jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in