2022-03-16, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Tro på vad du vill mongo.

Jag tror på fakta. Jag tror inte på propagandatroll från Ryssland.
Citera
2022-03-16, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Vad var det för vapen? Länk till den affären

Jag vet inte vad det var för vapen. Kanske inte ens var de vapen Putin sålde till Erdogan. Helt ointressant vilka vapen det var. Poängen är att det är jävligt märkligt att Ryssland säljer vapen till Turkiet, ett NATO-land som sen stödjer Ukraina med vapen.
Citera
2022-03-16, 22:34
Avstängd
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Tyckte jag såg NATO lite överallt i mellanöstern där ett tag. Typ 20 år tror jag det var.

Ryssar springer omkring med NATO vapen i Ukraina.

Jadu. Mystiskt det där.

Du menar för 20 år sedan? Nej, det var inte så mycket NATO.
Citera
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Och vi vet hur de gick för Hitler!

Självmord i bunkern 👍🔥

Ja, på ”något” sätt försvinner han antagligen inom en inte alltför avlägsen framtid..
Citera
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ertequsqurttalad
Ryssland säger själva att nynazistiska "Azov"-militanter sprängde byggnaden där de höll barn som gisslan.

Källa: https://www.rt.com/russia/552101-mariupol-theater-ukraine/

Tror på det först när Kreml förnekar det.

Hoppas du har valutahedgat din lönecheck.
Citera
Medlem
Fortfarande inte nöjd med Journalistiken
Det är Putin mot det Ukrainska folket eller kanske hela världen --ett tag var Trump också ,mot hela världen .Han var vald såvitt jag vet i en Skapligt fungerande demokrati
Just det valet gick snett ( Trump ) verkar Main Stream Media tycka men när Läderbögsjuden vinner i en tveksamt stabil demokrati med inbördeskrig sedan var det 2014 14 tusen stupade Då jä..ar anamma hörs lovpriset och de vackra orden om den Heroiske Hjälten som försöker rädda ett Oskyldigt land eller var det ett oskyldigt styre . Mina damer och herrar Klockren Propaganda som kan veckla in andra på felaktiga grunder .i Krig.
Pressfriheten har ju tanken bla korrekt information för riktiga beslut och överväganden
Blondinen skeppade vapen direkt ?? Hur skedde den demokratiska Processen Kan den korkade Blondinen skicka trupp i Morgon . Fort men Fel..

Det är inte Zelensky mot det ryska folket

Visst innan ngn "Blåser topplockspackningen " så är det Ryssland ( Eller Putin ) som Invaderat men det har inte Hindrat pressen för att kalla anfallaren för " De Goda " Irak / Libyen / Afghanistan
Något som inte stämmer där ngn stans om man är God får man bomba städer + civila utan att MSM filmar alla döingarna Men om man är OND då får man inte göra det .. då kommer MSM
Lite grand som Västern filmerna boven har svart hatt typ ranchägarens revolverman och hjälten har vit hatt Han som rider iväg mot solnedgången med Skolans söta Lärarinna stora tuttar.

Rätta mig om jag har fel demokratins krav på saklig opartisk nyhetsrapportering går in som förutsättningar i Beslutsprocessen -- SYNS JU INTE ...

Inga fakta ( bestyrkta ) om förluster och annat ..

Var är vidare de välparfymerade Nagel lackade feministerna . patriarkatet hederskulturen skeppade iväg fruntimmer med barnen till en Husvagn i Staffanstorp Nej Nej förlegat kalasjnikov i Näven och till gropen skjuta på ryssen Kvotera fram -- minst hälften skall det vara eller det är bara girighet där också Styrelserummen
Ser framför mer än halvfulla Gudrun Schyman som kan ideologin på det Hållet riktar en Protestnot mot detta föråldrade synsätt.. Kan ju resa dit själv Gudrun regnbågsflaggan går ju hem där vad det hörs. ( n.b Ironi )
Citera
Medlem
Citat:
Ryssland säger själva att nynazistiska "Azov"-militanter sprängde byggnaden där de höll barn som gisslan.

Trovärdighet = 0
Citera
2022-03-16, 22:35
Medlem
JamesWebbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Underligt sätt att starta en militärkupp må jag säga. Någon sorts demonstration kanske? Man övar väl inte flyg och artilleri på kvällen normalt.

Ukraina varnade för en kommande false flag attack i Vitryssland för ett par dagarsen . T.ex något bombattentat som går att skylla på Ukraina och sen kan Vitryssland gå till anfall.
Citera
2022-03-16, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Ja, Putin är som Hitler. Gör allt för att inte förlora ansiktet, skickar till och med unga ryssar mot en säker död.. Tragisk nolla..

Men varför saknar ryssarna tänder? Otroligt att ett så välutvecklat land helt saknar tandvård. Har Biden helt enkelg gått in på ryskt territorium och slitit ut tänderna ur deras munnar? Och om det är så, hur kunde Putler inte förhindra detta? Är han helt handikappad?
Citera
2022-03-16, 22:36
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BroderDonut
Ja, det är svårt när man behöver rätta en person som inte verkar använda rätt ord för vad personen menar. Men jag antar att jag hade rätt med att du inte menade tvärtom, utan att du menade att separatisterna agerade lika illa som Ukrainas regering närde gjorde sin egen kupp.

Nu tror jag att du menar att DNR, LNR och Krim agerade utan stöd av den ukrainska lagen eller möjligtvis att du menar att de skiter i vad den Ukrainska regeringen tycker.

Du får fundera över det själv medan bomberna regnar.

Men jag kan förklara för dig att det ryska Krim och DNR och LNR inte skapades som resultat av demokratiska omröstningar.

Du tycker det är bra. Alla andra tycker det är dåligt.

Välkommen till att vara en folkmördare.
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Teater i Mariupol bombad – stod ”BARN” skrivet på marken

På marken utanför byggnaden stod ”BARN” skrivet med stora bokstäver.
Nu har ryssarna bombat teatern i Mariupol.
Över 1 000 civila ska ha haft det som gömställe.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0G71po/teater-i-mariupol-bombad-over-1-000-tros-ha-varit-dar
https://images.aftonbladet-cdn.se/v2/images/5c666b07-ccd9-4566-ab4d-c2ddc0456d23?fit=crop&format=auto&h=630&q=50&w=120 0&c773c5e3

Jag läste det precis, jag finner inga ord.

Det så jävla ont i hjärtat att vi inte kan göra mer än att titta på och stötta Ukraina så mycket som det går i form utav donationer till organisationer som är på plats.

När det inte längre bara är Ukrainas armé som har fått sina liv släckt utan även oskyldiga barn, då ser jag svart.

Kommer det en vacker dag då Putin har blivit skjuten, då kommer det firas på alla gator runt om i världen. Då blir det att öppna en flaska bubbel.
Citera
Medlem
Citat:

Klart Ryssland säger det.. låter ju väldigt troligt dessutom

Du är väl fö en av dom som gång efter annan, dom senaste veckorna, påstått att just Azov utplånats? Om och om igen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in