2022-03-16, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegaming
Verkar som sagt hända saker i Vitryssland.

Over the past 3️⃣ hours, about 3️⃣0️⃣ fighter jets, transport planes & helicopters lifted into the sky from #Belarusian airfields in Baranovichi, Gomel, Lida, Luninets❗️
6️⃣ missiles launched near the city of Kalinkovichi. Explosions are heard in various cities of #Belarus.

https://twitter.com/PavelLatushka/status/1504200509481173006

Underligt sätt att starta en militärkupp må jag säga. Någon sorts demonstration kanske? Man övar väl inte flyg och artilleri på kvällen normalt.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Allt verkar komma från en enda Twitterkälla, sen har en massa andra hakat på. Finns inget på någon nyhetssite ännu. Så det verkar lite märkligt om det skulle ha varit multipla explosioner för en timme sedan.
Är det den här du syftar på, som Felstavaren postar?
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Helkonstig tweet från en vitrysk diplomat och f.d. kulturminister.

https://mobile.twitter.com/PavelLatushka/status/1504200509481173006

Om det nu är en false-flag, varför i helvete skulle man då starta flygen från vitryska flygfält?
Kom nyss in i tråden och fattar nada av allt det här. Stridsflyg i luften? Mot bombflyg? Eller? Ser iofs. mest ut som artillerield eller möjligen luftvärn på de videoklipp jag sett på Twitter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Teater i Mariupol bombad – stod ”BARN” skrivet på marken

På marken utanför byggnaden stod ”BARN” skrivet med stora bokstäver.
Nu har ryssarna bombat teatern i Mariupol.
Över 1 000 civila ska ha haft det som gömställe.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0G71po/teater-i-mariupol-bombad-over-1-000-tros-ha-varit-dar
https://images.aftonbladet-cdn.se/v2/images/5c666b07-ccd9-4566-ab4d-c2ddc0456d23?fit=crop&format=auto&h=630&q=50&w=120 0&c773c5e3

Tyvärr är barn ett mål för rySSarna i syfte att sätta skräck i folket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Jag vet inte men tycker det vid första påsendet ser ut som indirekt eld som kommer uppifrån. Det smäller ju även rejält på marken bredvid (och marken blir svart) och så stora krevader blir det inte av rsv-laddningar från RPG-7, pansarskott 86 m.m. Jag är ingen vapenteknisk expert men har en relativt gedigen militär bakgrund.

Du har nog rätt i att det är fler fordon men utanför bild och i så fall så gör ju ryssarna mer rätt än på vissa andra filmer.

Med granatgevär kan du skjuta luftbrisad. Att du ställer in vid vilket avstånd den ska smälla och sen smälla den i luften över soldaterna du vill slå ut. Där av ser det ut som du säger. Men man ser i början att det sitter folk i höghusen och skjuter på stridsvagnen. Det är nog fult krig över hela platsen där och det börjar se mer ut som det blir skitigare och skitigare det här kriget. Här ser det mer ut som ukrainska soldaterna vill spränga Ryssarna i små bitar med granatgevär. De flyger ju i små bitar över hela filmen på olika platser. Undrar om de inte medvetet bara försöker slå ut stridsvagnarna utan att grilla soldaterna direkt i dem utan få de att lida så mycket som möjligt innan de sprängs i småbitar…
Citera
2022-03-16, 22:29
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brota
Sådär. Nu verkar det som att USA äntligen kommer att skicka sitt mest moderna och avancerade drönarsystem till Ukraina. 100st Switchblade anti-pansar drönare.

https://www.twitter.com/paulmcleary/status/1504153642294824972

Samtidigt går verkar ryssarna verkligen skicka allt de har till Ukraina. De verkar t.o.m. tömma sina militärbaser i Georgien! Putler verkar verkligen gå all in på den här misslyckade invasionen. Dags att börja skicka lite vapen Georgien så att de kan återta stulet territorium?

Ja, Putin är som Hitler. Gör allt för att inte förlora ansiktet, skickar till och med unga ryssar mot en säker död.. Tragisk nolla..
Citera
2022-03-16, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Underligt sätt att starta en militärkupp må jag säga. Någon sorts demonstration kanske? Man övar väl inte flyg och artilleri på kvällen normalt.

Skumt som fan är det. Sen vill man få oss att tro att det är en övning vilket är rent ut sagt patetiskt.
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Är det nånting på gång i Vitryssland tro? Här en fd minister som hävdar att Ryssland har ockuperat Vitryssland och att Lukashenko är en marionett.

https://twitter.com/PavelLatushka/status/1504182317937573894
Citera
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Kadyrov blir nog glad av att sno dom drönarna.

Eller så blir leveransen bombad i spillror.

Du menar att ryssen ska angripa något som inte finns utmärkt på Google Maps?

Ryssen saknar totalt förmåga att slå mot något som inte står still på en känd plats... Typ som en byggnad full med barn.
Citera
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Jag förstår att det är svårt för dig.

DNR och LNR och Krim utropade inget i stöd för en ukrainsk regering.

De var bara instrument för rysk imperialism.
Ja, det är svårt när man behöver rätta en person som inte verkar använda rätt ord för vad personen menar. Men jag antar att jag hade rätt med att du inte menade tvärtom, utan att du menade att separatisterna agerade lika illa som Ukrainas regering närde gjorde sin egen kupp.

Nu tror jag att du menar att DNR, LNR och Krim agerade utan stöd av den ukrainska lagen eller möjligtvis att du menar att de skiter i vad den Ukrainska regeringen tycker.
Citera
2022-03-16, 22:31
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Ja, Putin är som Hitler. Gör allt för att inte förlora ansiktet, skickar till och med unga ryssar mot en säker död.. Tragisk nolla..

Och vi vet hur de gick för Hitler!

Självmord i bunkern 👍🔥
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck

Men visst, vissa tecken tyder på att Putin kanske inte har alla hästar i stallet. Han sälde ju vapen till Turkiet för några år sen, som sen sålde det vidare till Ukraina.
Vad var det för vapen? Länk till den affären
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
Noll trovärdighet.
Ryssarna slösar inte bort ammunition på övningar när dom befinner sig i krig.

Tro på vad du vill mongo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in