2022-03-07, 13:46
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det är ju helt sjukt! Det kommer alltså vara en massa människor som bara är försvunna och släktingarna vet inte var de har tagit vägen, bara att de var i militären och sedan får de inte kontakt med dem. Undrar vad militären säger när oroliga ringer och frågar om sina söner och män? Att de är på övning men kommer tillbaka snart?

Efterspelet och ilskan bland det egna folket av den här konflikten kommer vara något i hästväg.
Läste också någon siffra på att nu över 5000 har arresterats i Ryssland för protester mot kriget.

Dags för kollektiv olydnad snart. Alla går ut och demonstrerar. Vad ska de göra? Arrestera flera miljoner och alla verksamheter stannar av? Det vore något.

Men jorå så att..Putin har starkt stöd..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Utan kärnvapen.. De har så mycket missiler o bomber så de kan bomba oss tillbaka till stenåldern.
Jag misstänker även att han sparat de nya vapensystemen som en liten överraskning om nato blandar sig i.

Ah just ja. Grejen är väl att han vill bevara Ukraina i största möjliga mån. Någon slavisk samhörighet finns inte i vårt fall och då kan jag tänka mig att vi sitter i en värre sits.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johan.topphat
kaos kanske men på vilket sätt kaos, vad kommer hända tror du ?

Ekonomisk kollaps.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Hjälp till att knäcka de ryska nätverken med Liberator:
https://blog.disbalancer.com/disbalancer-launches-liberator/

Programvara för PC, Mac och Linux. Kör D-DOS attacker mot ryska servrar.

Rekommenderades av den ukrainska mediekanalen nv.ua

Jag har installerat den och den kör fint i bakgrunden.
(bara att ignorera eventuella varningsmeddelanden från Windows Defender t ex och köra ändå)
Funderar på att DDOSa några servrar. Är dock lite rädd att få besök från SÄPO
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Snurrar JAS i åttor kring ryssarnas kärror, du vet då inget alls.

Det JAS fixar bättre än troligtvis samtliga flygplan i världen är stridsledning och informationsspridning, det har vi varit kungar på i 60 år, faktiskt uppfunnit det i princip.

Men inte snurra i åttor, men det betyder inte att JAS får pisk av ryssen men inga åttor.

Som sagt det kommer inte bara JAS om ryssarna anfaller Sverige. Finland EU och NATO kommer inte sitta och prata. Och det vet Putin.
Citera
2022-03-07, 13:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Han du löste av har redan skrivit det där.

Ni måste verkligen ha bättre koll på vad ni skriver.

Och det är ingen som tänker så förutom ledningen i Ryssland. Det är de som mördar kvinnor och barn i sin jakt på nazister och antiryssar i Ukraina.

https://www.youtube.com/watch?v=j_lz4Uff-kY&t=203s
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brota
Runt 30 ryska helikoptrar förstörda på Khersons flygplats inatt.
http://www.ukrinform.net/amp/rubric-ato/3422522-over-30-enemy-helicopters-destroyed-in-kherson-region-overnight.html
Nu blir det svårt för den ryska logistiken på den södra fronten.

Jag är lite skeptisk till den tills den kommer upp någon annanstans. Det borde de gått ut stort med.
Citera
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Tror inte det handlar om putin, utan nato. De är ute efter konfilkt, verkar inte bättre.
Ryssland invaderade det fredliga demokratiska Ukraina, inte NATO.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Håller med och fyller på listan med ökat jordbruksstöd. Vi behöver bli mer självförsörjande.
Det har du nog rätt i.
Samt att man kommer göra förändringar i rätten att överklaga bygglov av vindkraftverk för att snabbare få byggt ut vår egen energiförsörjning.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
RYSSLANDS KRAV FÖR ATT SLUTA KRIGA

Ryssland har fyra krav på Ukraina för att de ska dra tillbaka sina trupper meddelar Dmitry Peskov, talesperson för Kreml:

• Att Ukraina lägger ner sina vapen

• Att Ukraina ändrar i sin konstitution så att de förblir neutrala och inte går med i Nato

• Att Ukraina erkänner Krimhalvön som ryskt

• Att Ukraina erkänner regionerna Luhansk och Donetsk som fria stater

Jag är verkligen på Ukrainarnas sida, jag vill kriget ska ta slut. Jag sympatiserar med Ukrainarna.
MEN.

Dessa 4 ovan punkter är ju inte så jävla svåra att svälja? Lägga ner vapen är väl inga problem om ryssarna också gör det. NATO kan dom skita i, dom kan gå med i EU istället. Krim har dom inte nu heller så ingenting att förlora. Luhansk och Donetsk, visst. Tufft men samtidigt bor där så stor andel ryssar och det är bättre erkänna dom regionerna än att bli av med hela landet.
Inget av det kommer i realiteten vara ärligt enda Putler vill är ersätta nuvarande presidenten mot en marionett regering som han själv kan styra och ställa som han själv vill, Det handlar inte om ngt av de punkterna du radar upp och lösningen kommer inte hålla heller!
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Jag tycker också Ukraina borde kunna gå med på dessa punkter. Det som förvånar mej e varför Ryssland inte bara gick in och säkrade Donetsk utan att dom gick all in. Varför försöka ta hela Ukraina?

Putins egentliga vilja är att Ukraina ska upphöra som nation eller i varje fall inordna sig under Ryssland på samma sätt som Vitryssland.
Citera
2022-03-07, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Jag tycker också Ukraina borde kunna gå med på dessa punkter. Det som förvånar mej e varför Ryssland inte bara gick in och säkrade Donetsk utan att dom gick all in. Varför försöka ta hela Ukraina?

Jag har tänkt samma sak och det lär väl vara för att detta inte är alla deras krav, utan för att de även vill byta ut regeringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in