2022-03-07, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det är ju helt sjukt! Det kommer alltså vara en massa människor som bara är försvunna och släktingarna vet inte var de har tagit vägen, bara att de var i militären och sedan får de inte kontakt med dem. Undrar vad militären säger när oroliga ringer och frågar om sina söner och män? Att de är på övning men kommer tillbaka snart?

Dom kommer säga att deras söner och män deserterat och gömt sig 1 meter under Ukrainsk mark. Precis som 100 000 ryssar gjorde 1939-40 i Finland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Ska bli så jävla intressant när den väl öppnar
Kaos

kaos kanske men på vilket sätt kaos, vad kommer hända tror du ?
Citera
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
RYSSLANDS KRAV FÖR ATT SLUTA KRIGA

Ryssland har fyra krav på Ukraina för att de ska dra tillbaka sina trupper meddelar Dmitry Peskov, talesperson för Kreml:

• Att Ukraina lägger ner sina vapen

• Att Ukraina ändrar i sin konstitution så att de förblir neutrala och inte går med i Nato

• Att Ukraina erkänner Krimhalvön som ryskt

• Att Ukraina erkänner regionerna Luhansk och Donetsk som fria stater

Jag är verkligen på Ukrainarnas sida, jag vill kriget ska ta slut. Jag sympatiserar med Ukrainarna.
MEN.

Dessa 4 ovan punkter är ju inte så jävla svåra att svälja? Lägga ner vapen är väl inga problem om ryssarna också gör det. NATO kan dom skita i, dom kan gå med i EU istället. Krim har dom inte nu heller så ingenting att förlora. Luhansk och Donetsk, visst. Tufft men samtidigt bor där så stor andel ryssar och det är bättre erkänna dom regionerna än att bli av med hela landet.
Tror inte det handlar om putin, utan nato. De är ute efter konfilkt, verkar inte bättre.
Citera
2022-03-07, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Vad hjälper snygga åttor mot robotar? En robot vektorutblås kan svänga 5-10 gånger tvärare.

Jaktrobotar finns på båda sidor.
Citera
Medlem
Citat:

Ryssland har fyra krav på Ukraina för att de ska dra tillbaka sina trupper meddelar Dmitry Peskov, talesperson för Kreml:

• Att Ukraina ändrar i sin konstitution så att de förblir neutrala och inte går med i Nato

Jag är verkligen på Ukrainarnas sida, jag vill kriget ska ta slut. Jag sympatiserar med Ukrainarna.
MEN.

Dessa 4 ovan punkter är ju inte så jävla svåra att svälja? Lägga ner vapen är väl inga problem om ryssarna också gör det. NATO kan dom skita i, dom kan gå med i EU istället. Krim har dom inte nu heller så ingenting att förlora. Luhansk och Donetsk, visst. Tufft men samtidigt bor där så stor andel ryssar och det är bättre erkänna dom regionerna än att bli av med hela landet.
Jag tycker också Ukraina borde kunna gå med på dessa punkter. Det som förvånar mej e varför Ryssland inte bara gick in och säkrade Donetsk utan att dom gick all in. Varför försöka ta hela Ukraina?
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Jag tycker att vi alla borde stänga av våra datorer och gå ut och demonstrera. Vi borde kräva av regeringen att alla ryssar och ryss-troll i Sverige interneras, skickas till arbetsläger och slutligen avlivas. Zyklon B skall vara effektivt har jag hört.

Vi måste bli av med denna ohyra omedelbart, de förpestar vårt samhälle. Samtidigt bör vi kräva att NATO/USA omedelbart jämnar några ryska städer med marken med kärnvapen.

Dessa slaviska undermänniskor kommer förgöra oss om vi inte agerar omgående. Även om vissa av dem ser oskyldiga ut, kanske barn och kvinnor, så måste vi inte låta vårt medlidande och humanism stoppa oss. Vi kanske är arier och därmed den utvalda rasen men vi får inte visa oss svaga nu.

Slutlig lösning NU!

Han du löste av har redan skrivit det där.

Ni måste verkligen ha bättre koll på vad ni skriver.

Och det är ingen som tänker så förutom ledningen i Ryssland. Det är de som mördar kvinnor och barn i sin jakt på nazister och antiryssar i Ukraina.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Nej fy för detta. Jag tycker att NATO får ta sitt ansvar och ge efter. Att säga att Ukraina är ett neutralt område. EU / NATO får faktiskt ta sitt ansvar med, det är ändå vi som har en hjärna, putin verkar inte ha något annat än ilska. Man kan inte riskera hela jordklotet för ett land.

Jag skulle vilja se fredsdemonstrationer istället för vapenskrammel.
Ryssland har sagt detta gång på gång, USAs rådgivare har varnat ledningen gång på gång sedan Sovjet föll men man sket helt i detta och behandlade Ryssland som ett 2:a klassen land inte värt att respektera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Vad är det för källor som säger att detta är ett läckt dokument från "Gulagu niet"?
De är den själva källan. Men jag fick nys om det här:

https://twitter.com/christogrozev/status/1500196994928812035
https://twitter.com/christogrozev/status/1500197460626624513
Citera
2022-03-07, 13:45
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Nej fy för detta. Jag tycker att NATO får ta sitt ansvar och ge efter.
Jag skulle vilja se fredsdemonstrationer istället för vapenskrammel.
Tycker du att Putin lyssnar på fredsdemonstrationer? Tror du han gör det?
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Fast det du påstår stämmer inte alls. Det är bara att kolla vad grundarna sa om projektet. Det är en krigsallians med udden mot Tyskland och Sovjet/Ryssland. Att massa hysteriska lilleputtfolk har gått med på senare år ändrar ingenting. De fungerar bara som buffert eller brohuvud.
Det låter dessvärre som du slukat Putlers propaganda/desinformation med hull och hår.

Följande gäller:
Grunden för Nato är den så kallade Atlantpakten (North Atlantic Treaty), som är ett avtal undertecknat den 4 april 1949 om kollektivt försvar av de europeiska staterna Belgien, Danmark, Frankrike, Island, Italien, Luxemburg, Nederländerna, Norge, Portugal och Storbritannien samt de nordamerikanska staterna USA och Kanada.
Citera
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Dom kommer säga att deras söner och män deserterat och gömt sig 1 meter under Ukrainsk mark. Precis som 100 000 ryssar gjorde 1939-40 i Finland.
Ryssarna måste själva vakna och själva bestämma att de ska avsätta sin diktator.
Citera
2022-03-07, 13:46
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:

MEN.

Ukraina slåss för sin frihet och kommer aldrig att acceptera det där. Det kan du informera din arbetsgivare.

Rysslands s.k. "Neutralitet" innebär att dom ska göra som Kreml säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in