2022-02-24, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idioten1
De är väldigt effektiva dock, såg ett klipp nyss när ukrainska drönare bombade skiten ur stackars ryssar, hemskt när man inte har en aning om den annalkande döden

Ryssarna har effektivare drönare än bayraktar. Googl Ohotnik, drönare med jet motor och inga jävla proppelrar.
Citera
Medlem
https://www.instagram.com/tv/CaXSvgt...dium=copy_link

Stackars barn och övriga oskyldiga
Fy fan Putin hoppas du får obotlig cancer
Citera
Medlem
Drozdovskys avatar
Just nu!
https://twitter.com/christogrozev/st...73022229073924

Christo Grozev (Bellingcat-mannen): 18 st. Il-76 lämnade Pskov med riktning mot Kiev. (baserat på ukrainska källor).

Vet ej om man kan lita på ovanstående.

Ska Kiev tas ikväll/natt?
Citera
2022-02-24, 17:14
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Underbart att se åter få se en sådan kraftkarl till tjänsteman som Putin, dessa har vi inte fått se sen Pol pot och Idi Amin! Kuken står och jag kommer över mig själv när jag får se dessa handlingskraftiga grabbar inta Ukraina i en handvändning, vart än Putins befrielsearmen anländer mottags dom med blommor och ungfitta från den lokala befolkningen. Västockupationens dagar är över, den fredsbevarande styrkan är är här! Nej nu måste jag lägga mig i sängen och runka lite till!

Här är dina män dink kuk står givvakt för

https://mobile.twitter.com/yigitkurt...08317880053765
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukesa
Om Ukraina hade upprepat Sveriges utrikespolitik om alliansfrihet hade inget av detta skett.
Hur tänker du då? Ukraina har liksom Sverige ansökt om EU-medlemskap (Sverige kom med 1995 och Ukraina står på fortfarande långt ner på en väntelista), Ukraina och Sverige var båda involverade i NATOs PFP samarbete (liksom förövrigt Ryssland var för många år sedan). Hade Ukraina däremot fått samma försvarsgarantier från NATO som Sverige hade under kalla kriget så hade detta inte hänt givetvis, eftersom den impotente Putler inte hade vågat riskera nått. Nu är det väpnat rån i stor skala och Putte med liten snopp kommer att straffas.
Citera
Medlem
Rimberts avatar
Jag gillar Putin. Det är en karl med hår på bröstet, som rider barbröstad på hästar och nu har visat hur han vill behandla de svekfulla ukrainarna.
Det är en karl med ledarskap och principer.
Senast redigerad av Rimbert 2022-02-24 kl. 17:16.
Citera
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Hur är det med Andriy Shevchenko? Strider han för sitt fosterland nu`?

https://en.wikipedia.org/wiki/Andriy_Shevchenko
Kan man verkligen fråga sig. Jag är mer inne på om Dmytro Timashov kommer till spel i kvällens sexpoängsmatch..

https://www.eliteprospects.com/playe...mytro-timashov
Citera
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
De uppgifterna stämmer nog bra. Men jag tror inte att ungerska flygvapnet gör detta bara för att "showa". Ungrarna vill säkerligen ha koll på läget uppe i nordost och skapa sig en egen bild av vad som pågår. Att skicka upp JAS 39 var garanterat för spaning och rekognosering.

Jag pratade nyss med släktingar i Ungern och de berättade att ryssarna bombade intensivt inte så långt från den ungerska gränsen mot Ukraina. Någon som vet tänkbara militära mål i den delen av Ukraina får gärna kommentera.

Det här blir med stor sannolikhet ingen liten operation från ryskt håll, gissar att detta kan komma att pågå i veckor och månader. Har också en tryckande känsla av av Kineserna kommer att utnyttja detta och inom kort gå till anfall mot Taiwan...

Knappt har viruset lagt sig förrän nästa kris är här. Vad kommer efter detta? Globala cyberattacker a la Klaus Schwab?

Folk behöver skrämmas upp lite. Det största misstaget Ukraina gjorde var att spela ner hotet för att "undvika panik". Det är så dags att börja beväpnad befolkningen när ockupationen redan är inledd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wrathex
På vilket sätt har USA pushat fram situationen?

Genom att expandera militärt kring Rysslands gränser. Vilket naturligtvis är oacceptabelt. Vad har amerikanska trupper att göra utan för Rysslands gräns. Plus mängder av vapensystem och baser. USA skulle aldrig acceptera en uppbyggnad utanför sin egen gräns.
Citera
2022-02-24, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Flera ryska myndighetssajter ligger nere för tillfället.
Bra! Hoppas någon drar ur deras kontakt till internet och kastar bort den.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Varför då, Minskavtalet (1 och 2) är ju bara en konsekvens av att rysslands folkrättsbrott 2014 (och brott mot avtalet budapestavtalet).

Ryssland hade ju ingen avsikt att följa minskavtalen, och det är ju inte lätt att hålla sig till ett avtal mellan 2 eller flera parter om än konsekvent bryter mot det.

Så det blir fånigt att prata avtal tills ryssland återbördat ukrainas kärnvapen, det är ju det enda rimliga innan man kan börja prata om någon sorts legitimitet som inte är "jag är galen och mäktig därför är det så".....

Ingen vill att Ukraina har kärnvapen. Då menar jag INGEN!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandssommar
Vilken timing ändå: Världens stater börjar avsluta pandemin, och som i ett trollslag har de ett "krig" att fokusera på. Nästan samma dag. Vilken slump!

Kina o Ryssland har planerat detta länge för ta över världen som stormakt
Lika falska o fattiga båda
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in