2022-03-05, 14:44
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Bagdad Bob direkt från stadsbiblioteket i Flen.

Han är väl någon slags "konsult". Ungefär lika "trovärdig" som den teologiedoktor som uttalade sig uttalade sig om Covid-19 i Swebb-TV. Eller varför inte den högst verkliga fredsforskaren på Lunds Universitet, med anknytning till "Freds" rörelsen på Orust, som, aldrig, kritiserar Ryssland men jämnt USA och NATO. Han fick "Folkets fredspris",), ( ifrån GRU givetvis). Det finns många tokar där ute...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Tack!

Det är ett ryskt regeringsplan, det troliga är att det är utsänt för att hämta hem diplomater. Isåfall rätt hög nivå, ambassadören på väg hem?
Aha, ja det kan förklara saken
Citera
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
17 min

Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj som han riktar till de ukrainska medborgare som flytt kriget.

"Jag är säker på att vi snart kommer kunna be vårt folk: Kom tillbaka! Kom tillbaka från Polen, Rumänien, Slovakien och alla andra länder. Kom tillbaka, för det finns inte längre något hot", skriver han.

Vad menar han med detta? För det finns inte längre något hot?! What?

Han är säker på att han snart kan be folket som flytt komma tillbaka. Inte nu. Sen är det ju mest kvinnor och barn som flytt vad jag förstår. Jag är inte lika säker.
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stavrogin
Putin: "Sanctions that are being introduced are akin to a declaration of war on Russia"

Snart börjar det alla krigshetsare. Hoppas ni blir nöjda.

https://twitter.com/disclosetv/status/1500098955002224648

Dagens ungdommar vet inte hur livet var för 40+ år sedan i Sverige under kalla kriget.
Skall bli kul att se hur de reagerar när de tvingas spara i 10+ år
för att köpa en stereo, tv. el. dator.
Senast redigerad av shoottheelks 2022-03-05 kl. 14:47.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stavrogin
Putin: "Sanctions that are being introduced are akin to a declaration of war on Russia"

Snart börjar det alla krigshetsare. Hoppas ni blir nöjda.

https://twitter.com/disclosetv/status/1500098955002224648

Ring Putin och tala om för honom att det var han som startade kriget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Att vara rysk invandrare just nu lär ju vara ett helvete på annat sätt iofs.
Med all rätt.
Citera
2022-03-05, 14:45
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pebbis
Du har fel. Det kommer att bli massarbetslöshet redan på måndag. Uteblivna löner. Kraftigt stigande priser. Varubrist. Kontantbrist. Låsta pengar i en börs som bokstavligen kommer att krascha vid öppningen. Verkningslösa sanktioner? Är du på riktigt? Redan nu flyr många som kan landet.

Haha. Flashback har det mesta, framförallt har man nu många militärexperter som hävdar att allt går Rysslands väg och att konvojen som bara står och stampar ingår i Putins mästerplan.

Sen har vi alla ekonomiexperter som den du svarade, som hävdar att sanktionerna är verkningslösa. T.om den som inte är så insatt i ekonomi inser ju med lite googling att sanktionerna och att allt fler företag bojkottar Ryssland kommer innebära bankrutt.

Vi kommer även få se en skenande inflation så det blir som den gamla goda tiden i Ryssland där en skottkärra med pengar köper dig en flaska vodka.
Citera
2022-03-05, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
1000 indiska srudenter instängda i den ukrainska staden Sumi. Bombar Ryssland dem kan det få Indien att ändra sin mer eller mindre neutrala ställning emot den ryska invasionen.
Det var väl smart av Ukrainska nationalister att stänga in dom där. Om Ryssland fråga snällt tror du dom släpps ut?
Citera
2022-03-05, 14:46
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Är han med på länk ifrån Moskva?

Flen tror jag.
Citera
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Med all rätt.
Varför då? Om man flytt från Putin så ska man alltså straffas för det Putin gör? Är du muslim med den logiken ?
Citera
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Rysstroll är ett annat ord just för det. Ordet existerade långt innan South Park själva definierade det

Ja men avsnittet reflekterar i hur folk älskar provokation. Förut var det att de faktiskt hade en åsikt. Nu är allt känslor..
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Packapappaspack
Tror jag såg samma film för typ 4 dagar sedan men från en annan vinkel. Är typ bara samma filmer och bilder överallt får jag känslan av...

200 sönderskjutna ryska stridsvagnar ser likadana ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in