2025-07-05, 14:25
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex

Bra att ha vänner som förstår:

China tells EU it does not want to see Russia lose its war in Ukraine: sources
https://www.scmp.com/news/china/diplomacy/article/3316875/china-tells-eu-it-cannot-afford-russian-loss-ukraine-war-sources-say

Ser det ljust ut för Ukrainas framtid som vassal?:

Om du hade förstått vad du ev läst, hade du upptäckt att Kina vill hålla på en nivå som håller USA sysselsatt i Europa.
Som det stod i artikeln. Hade de velat att Ryssland skulle vinna, hade de redan sett till att så skett.

Fina vänner som sagt, som låter dig sakta blöda.
Citera
2025-07-05, 14:28
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Oh, det är ju den internationella civila flygplatsen ryssarna bombar!!!
Jag skrev för någon vecka sedan här på forumet att Ryssland borde ta i med hårdhandskarna och mattbomba Kiev och då framförallt satsa på civila områden för att knäcka stridsviljan. Det verkar som att Putin har insett att det är vägen framåt om man vill skynda på en kapitulation. Det får vara nog med silkesvantar. Ukraina har tydligt visat att tacksamheten för att Ryssland gått varsamt fram är noll. Lika bra att visa var skåpet ska stå.

Att bomba flygplatsen är också vettigt för att försvåra för lömska västländer att försöka smuggla in legosoldater och andra figurer under civilismens täckmantel. Spräng busstationer, tågstationer och flygplatser. Breda mattor av missiler som regnar ner. Sänd sedan budskapet att såhär kommer det att fortsätta tills ni ger upp. Efter tre år har de som velat fly haft tid på sig. Att fortsätta att bo i Ukraina 2025 är ett politiskt ställningstagande och då är man fair game.
Citera
2025-07-05, 14:28
Avstängd
Det går bra för Ukrainas luftförsvar nu. Var det inte dem med 95% nedskjutningsförmåga 😉 undra vilken bunker Zelensky gömmer sig?
Citera
2025-07-05, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ryssland träffar mest militära mål och du gråter. Kievregimen skulle kanske inte ha retat upp ryssen genom att besjkuta Doneskt med Himars och stormshadowns och dödat civila.

Hundratusentals människor har de facto mördats (och hundratusentals ryssar har dödats) som en direkt följd av putains fäbless för att att invadera, ockupera, annektera och föra imperialistiska anfallskrig mot fredliga grannländer, eller hur? Hen "kvalificerar" sig som en av historiens värsta massmördare, eller hur? Varför understödjer du en massmördare tillika psykopat?

Hur går det egentligen med putains tre-dagars "defensiva fredsbevarande försvars-invasion" av Ukraina (a.k.a. "militär specialoperation" som nu är inne på sitt fjärde år)? ryssland har "fått" LÄNGRE gräns mot försvarsalliansen Nato. FLER länder har sökt, och fått, medlemskap i försvarsalliansen Nato. Den civiliserade världen är enad mot den psykotiske dvärgen i kreml... "Success"?

ryssland (i.e. den psykotiske dvärgen i kreml) skulle inte ha "retat upp" den civiliserade världen genom att invadera, ockupera, annketera och föra imperialistiska anfallskrig mot fredliga grannländer...
Citera
2025-07-05, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverryggenn
Det går bra för Ukrainas luftförsvar nu. Var det inte dem med 95% nedskjutningsförmåga 😉 undra vilken bunker Zelensky gömmer sig?

Gäller detsamma för kloaken RyZZland som inte kan skydda sina militära flygfält, viktiga fabriker för militären, radarstationer på Krim och luftvärn på Krim Undra vilken bunker bunkerdvärgen gömmer sig i ha ha

Var det inte 100% nedskjutningsförmåga som kloaken RyZZland har? För kloaken RyZZland påstår det skjuter ner varenda drönare varenda gång fastän ryZZar själv filmar när de slår ner. Men RyZZka MOD ska man alltid lita på eller hur?
Senast redigerad av pettersson72 2025-07-05 kl. 14:38.
Citera
2025-07-05, 14:37
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Jag skrev för någon vecka sedan här på forumet att Ryssland borde ta i med hårdhandskarna och mattbomba Kiev och då framförallt satsa på civila områden för att knäcka stridsviljan. Det verkar som att Putin har insett att det är vägen framåt om man vill skynda på en kapitulation. Det får vara nog med silkesvantar. Ukraina har tydligt visat att tacksamheten för att Ryssland gått varsamt fram är noll. Lika bra att visa var skåpet ska stå.

Om jag ska vara ärlig.. ..I bland förstår jag inte vad som pågår i era Ryska huvuden. Det kan vara vodkan som talar, men det är så mycket skit mer er Ryssar så jag blir en smula oförstående över vad ni säger.

Saken är den att Ukraina försvarar sig från era attacker. Jag för min del tänker på att slå ut elförsörjningen för er Ryska kräk. Jag är inte framme för ett motangrepp. Men så länge ni Ryska svin håller på så kommer jag att tänka på motangrepp.

Så med det sagt. -Snälla Ryska svin, be mig inte att börja agera.
Citera
2025-07-05, 14:39
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Så här lät det oktober 2024 alltså ca 7 månader sedan.

Nämen är det dags för nästa ökända psykopat och mytoman att tjänstgöra i tråden?

Käre mytoman-avskum, sverigehatare och trådsabotör

Hittade du ingen irrelevant länk från 2021 denna gången eller vad är det som står på i undermåliga ryssrunkarhjärnan?

Du vill alltså blända läsarna med dina svagbegåvade putinrunkar-inlägg igen. Ingenting som förändrats sedan oktober 2024? USA har inte fått en president som motarbetar Ukraina och pressar Zelenskyy att nå en kapitulations-"fred" istället för att stötta med offensiva vapen som driver ut ryssdjuren? Du är en pinsamt svagbegåvad ryssrunkare som skämmer ut dig.
Citera
2025-07-05, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Ukraina hade beslutat att inte söka medlemskap i NATO och var neutrala när ryssarna invaderade 2014.
Så vi vet att NATO inte är orsaken till det ryska anfallskriget. I den förberedda ryska segerkrönikan publicerad i rysk media på tredje dagen av det fullskaliga erövringskriget förklaras också att huvudmotivet är just erövring.
Illarionov har avslöjat att Putin tog beslutet att erövra Ukraina 2003.

Förvisso. Men jag tyckte ändå det var intressant att pro-ryske Frank ändå gav en i grunden riktig beskrivning av det hela, även om han utelämnade skeendena mellan 2008 och 2023. Han medgav ju att Ukrainas Nato-intresse, som började för ca 20 år sedan, ännu inte lett till mer än att Nato artigt svarat "kul att ni är intresserade". Och att Ukraina mer eller mindre stått still på samma plats i frågan i 20 år påstår alltså ryssarna skulle utgöra ett akut hot....
Citera
2025-07-05, 14:49
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
mattbomba Kiev och då framförallt satsa på civila områden för att knäcka stridsviljan.

Efterbliven much? Mattbomba Kiev från Kaspiska havet? Har du någon bra förklaring till att de mest efterblivna av de mest efterblivna på flashback samt rena psykopater stöttar massmördaren KGB-Putin?
Citera
2025-07-05, 14:51
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Om jag ska vara ärlig.. ..I bland förstår jag inte vad som pågår i era Ryska huvuden. Det kan vara vodkan som talar, men det är så mycket skit mer er Ryssar så jag blir en smula oförstående över vad ni säger.

Saken är den att Ukraina försvarar sig från era attacker. Jag för min del tänker på att slå ut elförsörjningen för er Ryska kräk. Jag är inte framme för ett motangrepp. Men så länge ni Ryska svin håller på så kommer jag att tänka på motangrepp.

Så med det sagt. -Snälla Ryska svin, be mig inte att börja agera.

Om du gör det så finns det gott om sädesfält under de där kraftledningarna det finns även gott om torr skog som är rejält förorenad av både radioaktivt matrial som kemiskt matrial . Se bara till att det blåser mot öst .

Sädesfälten brinner väldigt bra ( en ren mardröm att släcka och där får man egentligen fokusera på att begränsa spridningen )
Citera
2025-07-05, 15:06
Medlem
Hela kommandot för 155:e ryZZka brigaden utplånade i Kursk enligt en ryZZk milbloggare med Himars som inte existerar längre enligt våra ryzZtroll

A Russian milblogger says the entire command of the 155th Brigade was wiped out in the Kursk region after four Ukrainian HIMARS struck with precision. He’s also complaining about poor EW coverage and the low quality of government-made drones.

https://x.com/wartranslated/status/1941483519047499981
Senast redigerad av pettersson72 2025-07-05 kl. 15:09.
Citera
2025-07-05, 15:09
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Nämen är det dags för nästa ökända psykopat och mytoman att tjänstgöra i tråden?

Käre mytoman-avskum, sverigehatare och trådsabotör

Hittade du ingen irrelevant länk från 2021 denna gången eller vad är det som står på i undermåliga ryssrunkarhjärnan?

Du vill alltså blända läsarna med dina svagbegåvade putinrunkar-inlägg igen. Ingenting som förändrats sedan oktober 2024? USA har inte fått en president som motarbetar Ukraina och pressar Zelenskyy att nå en kapitulations-"fred" istället för att stötta med offensiva vapen som driver ut ryssdjuren? Du är en pinsamt svagbegåvad ryssrunkare som skämmer ut dig.

Lilla söta trollet Speedo!

Jag hittade en relevant länk från 2021.
Du är ju en äkta Natovän så vad är väl bättre än ett uttalande från Stoltenberg 2021?

Håll tillgodo, Stoltenberg 2021:

I was actually present at the NATO Summit in Bucharest in 2008, when all Allies agreed that Ukraine will become a member of NATO. And we stand by that decision and the decisions taken after to the Bucharest Summit on the issue of Ukraine's possibility to become a NATO member.

https://www.nato.int/cps/en/natohq/opinions_190292.htm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in