2025-06-03, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
För att Ryssland rear ut det till helt galet bra pris just nu? Den där musketörkänslan ska du nog inte hoppas på i alla fall. Varför har Ryssland tappat 60% i vapenexport? Vilka har slutat köpa? Betalar dom fortfarande i rupier förresten?

Ingen anledning att fortsätta köpa rysk olja bara för att den är billig. Alla andra länder har ju slutat köpa. Så varför inte de ? Och varför tänkte Modri åka till Moskva och se segerparaden ? Förstår inte varför många är så förvånade att USA och Europa inte längre ska få bestämma i världen när de är väl medvetna om att BRICS länderna blir allt mer utvecklade, rikare och mäktigare globalt. Ukrainakriget drivs främst av USA, Västeuropa (Storbritannien, Frankrike, Tyskland, Norden) och Östeuropa. Resten är inte lika engagerade.
Citera
2025-06-03, 18:44
Medlem
Russophobias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Härligt när ni gör sådär så att alla ser. Hur reparerar man en askhög till ett Tu-95?

Man går in på lagret och hämtar ut en flygkropp där och några vingar där nya motorer mm står på lagret likså all elektronisk utrustning.

Tu - 95 har tillverkats sedan 1956 och det finns massvis av gamla plan att plocka delar av utöver då de nya delarna som står på lager.
Citera
2025-06-03, 18:46
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Må så vara. Men inga flygplan eller raketer med eller utan dina kärnvapen ockuperar land.
Du måste ha en arme.
Och vad jag har förstått, så har Ukraina förlorat 1,5 miljoner soldater. Fruktansvärda siffror.
Måste vara hela den Ukrainska armen. 100%

Så under hotet av dina kärnvapen, må kvinnorna ge upp. Männen är redan döda.
Röda armen kan marschera upp till Kiev och kräva sina bord från 2022. Maten har nog kallnat dock.

Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jag har läst detta påstående i tråden tidigare.., och..om jag har förstått det rätt (rätta mig om jag har fel)..så har väl Ukraina ca 500.000 snubbar ute i fält.

Så, det hävdas då att den hela Ukrainska armen har blivit totalt förintad tre gånger om ?

Du tror på detta ?

Det var inte jag som skrev det.
Jag tror absolut inte på det. Har aldrig heller sett eller hört någon sådan siffra tidigare.
Senast redigerad av Africagonzo 2025-06-03 kl. 18:48.
Citera
2025-06-03, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Ingen anledning att fortsätta köpa rysk olja bara för att den är billig. Alla andra länder har ju slutat köpa. Så varför inte de ? Och varför tänkte Modri åka till Moskva och se segerparaden ? Förstår inte varför många är så förvånade att USA och Europa inte längre ska få bestämma i världen när de är väl medvetna om att BRICS länderna blir allt mer utvecklade, rikare och mäktigare globalt. Ukrainakriget drivs främst av USA, Västeuropa (Storbritannien, Frankrike, Tyskland, Norden) och Östeuropa. Resten är inte lika engagerade.

Ja vi får se vad som händer om Ryssland plötsligt blir en belastning istället för en källa till larvigt billig olja. Jag gissar att Modi kommer krama Putin broderligt och säga "this is no time for war" sen skiter han i Ryssland och gör vad som än är bäst för Indien.
Senast redigerad av YBB641 2025-06-03 kl. 19:02.
Citera
2025-06-03, 19:02
Medlem
Sextiopluss avatar
De ryska "freds"-"förhandlarna lämnade förslag till villkor som i princip innebär villkorslös kaputilation.

Evil empire vill inte ha fred. Hopps de nya sanktionerna rullar igång skyndsamt. Med "tariff" på 500% för de som handlar med Ryssland. Att svälta ut maffiastaten är det enda som på sikt kan ha verkan.
Citera
2025-06-03, 19:10
Medlem
Apropå Krimbron. En som förstått.

Chubarov uppmanade ryssarna att snarast lämna Krim: "Ni kanske inte har tid"
Valentyna Romanenko — tisdag 3 juni 2025, 17:57

Ordföranden för Krimtatarernas folks Mejlis, Refat Chubarov, rekommenderar starkt att ryska medborgare som olagligt befinner sig på det tillfälligt ockuperade Krimhalvön omedelbart lämnar halvön.

Källa: Chubarov i ett tal till Telegram

"Direkt tal: "Jag spelar specifikt in vädjan på ryska så att den är förståelig för ryska medborgare som befinner sig illegalt på det ockuperade Krim. Jag talar om dem som bosatte sig på Krim från den 27 februari 2014 till idag. Samt de som för närvarande befinner sig på det ockuperade Krim, så att säga, "på semester".

https://www.pravda.com.ua/news/2025/06/3/7515445/
"Enligt Chubarov är hans vädjan inte relaterad till önskan att skydda ryssarna från den verkliga fara som de frivilligt utsätter sig för."

"Nej, det finns mer prosaiska skäl relaterade till förberedelserna inför deockupationen, befrielsen av Krim. Om ni stannar kvar på Krim tills dess kommer de ryska generalerna definitivt att använda er som en mänsklig sköld för att rädda sitt skinn. Tro mig, det här är inte första gången de har gjort detta."

Han uttrycker sig lite kul;
Enligt Chubarov är hans vädjan inte relaterad till önskan att skydda ryssarna från den verkliga fara som de frivilligt utsätter sig för.

"Nej, det finns mer prosaiska skäl relaterade till förberedelserna inför deockupationen, befrielsen av Krim. Om ni stannar kvar på Krim tills dess kommer de ryska generalerna definitivt att använda er som en mänsklig sköld för att rädda sitt skinn. Tro mig, det här är inte första gången de har gjort detta."

"Så, ryska medborgare som befinner sig illegalt på det ockuperade Krim, skjut inte upp er avresa från Krim till imorgon. Ni kanske helt enkelt inte hinner", konstaterade chefen för Mejlis

Han försöker rädda sitt folk
Tyvärr väl sent. Men.han gör en korrekt analys

Mer att läsa I länken.
Mycket händer nu och det är högt tempo. Inte ens "skribenterna" hinner med.

Han skapar ett nytt ord inför det som händer: deockupationen av Krim.
En hedersman.
Senast redigerad av Antistalk 2025-06-03 kl. 19:19.
Citera
2025-06-03, 19:15
Medlem
MeatballOnStickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Moskoviterna har vänt sig mot sina tidigare herrar. Den Moskva-ryska primitiva mentaliteten är skapad av att de var ett lydrike under mongolernas Gyllene Horden. Bland dem var även tatarer och andra turkfolk. Det är medeltidens mongoliska terrorstatsbildning som format Moskva.

Fortfarande en mongol-hövding som bossar i Moskva! Vill se mongol-hövdingens min när den där jävla bro-uslingen äntligen rasar.
Citera
2025-06-03, 19:18
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Pozdnjakov (rysk propagandist) får fullständigt psykbryt efter angreppet på Krimbron. Han skriker och gapar, kräver attacker mot Kyiv med klustervapen.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarV..._burning_with/

Äckliga jävla ryssar som inte förstår att de inte har något i Ukraina att göra ö.h.t, och dessutom blir arga när Ukraina försvarar sig mot de ryska terroristerna.

Hur är det med Skabb-Eva nuförtiden? Länge sedan jag såg något från henne. Någon som har koll? Hennes knasigheter och lögner går till TV-historien.
Citera
2025-06-03, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Apropå Krimbron. En som förstått.

Chubarov uppmanade ryssarna att snarast lämna Krim: "Ni kanske inte har tid"
Valentyna Romanenko — tisdag 3 juni 2025, 17:57

Ordföranden för Krimtatarernas folks Mejlis, Refat Chubarov, rekommenderar starkt att ryska medborgare som olagligt befinner sig på det tillfälligt ockuperade Krimhalvön omedelbart lämnar halvön.

Källa: Chubarov i ett tal till Telegram

"Direkt tal: "Jag spelar specifikt in vädjan på ryska så att den är förståelig för ryska medborgare som befinner sig illegalt på det ockuperade Krim. Jag talar om dem som bosatte sig på Krim från den 27 februari 2014 till idag. Samt de som för närvarande befinner sig på det ockuperade Krim, så att säga, "på semester".

"Enligt Chubarov är hans vädjan inte relaterad till önskan att skydda ryssarna från den verkliga fara som de frivilligt utsätter sig för."

Han uttrycker sig lite kul;
Enligt Chubarov är hans vädjan inte relaterad till önskan att skydda ryssarna från den verkliga fara som de frivilligt utsätter sig för.

"Så, ryska medborgare som befinner sig illegalt på det ockuperade Krim, skjut inte upp er avresa från Krim till imorgon. Ni kanske helt enkelt inte hinner", konstaterade chefen för Mejlis

Han försöker rädda sitt folk
Tyvärr för sent. Men.han gör en korrekt analys

Mer att läsa I länken.
Mycket händer nu och det är högt tempo. Inte ens "skribenterna" hinner med.

Detta är sprunget ur att trump har gjort bort sig för sista gången och att USA inte tänker tillhandahålla honom med kondomer för hans privata äventyr med Ryssland. USA har vaknat till liv igen och som du säger så är detta bara starten ja. Trump fick sin tid på ödmjukt demokratiskt vis och nu är hans smekmånad över. Därav tystnaden som alla sitter i väntan på att brytas.

Ukraina är spegelbilden utav direkt verklighet nu
Citera
2025-06-03, 19:19
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Finns det åtminstone en översättning av sidan med ett språk de flesta kan på FB ?

Polska ? Inte tillåtet på FB för det första. Engelska,svenska eller andra nordiska språk är ok. Läs regelboken
Det är okay att länka till OnTopic-sidor på andra språk. Du får översätta i din egen webbläsare. Helt frivilligt.
Citera
2025-06-03, 19:20
Medlem
Citat:
Medvedev (efterträdare) har tidigare uttryckt mycket hotfulla ord gentemot Europa och Ukraina. Bland annat har han hotat att sänka brittiska öarna.
Hen kanske borde köra varannan vatten, eller åtminstone skippa den femte flaskan daglig vodka, hen är ju inte 50 längre. Vem som blir barnamördare v.puttins efterträdare vet vi inte (maktkampen sätter inte igång förrän puttler trillar av pinnen), med grogg-medvedev är inte på listan över kandidater. Enligt rysseriets konstitution är det talmannen i duman som ska ta över som statschef, men de är nog osannolikt.
Citera
2025-06-03, 19:27
Medlem
Citat:
Varför gör inte Ryssland attentat liknande det Ukraina gör ? Spränga broar, bilar med högt uppsatta militärer, bombflygplan, officerare mm ? Är de helt inkapabla att planera och genomföra något liknande ?
Svar ja, rysseriet går efter trådbussdepåer, äldreboenden, shoppingcenter, lekplatser och bostäder. Hade de enbart gått efter militära mål hade de troligen vunnit redan. Sedan att ryssarna aldrig varit i framkant teknologiskt utan uteslutande levt på att vara fler än motståndarens pilar/kulor gör inte saken bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in