2025-06-01, 19:54
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Trump blev just motbevisad ” "You don't have the cards"”…

..och inte bara det..

..medans Ryssland skickar missiler/droner mot civila mål.., så skickar Ukraina sina "vykort" till Ryska militära flygfält..
Citera
2025-06-01, 19:54
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Skadorna är inga problem att lösa snarare förstör dom för sig själva.. med tanke på förhandlingar imorgon!
Ryska medier säger också att ett svar kommer att ske på attackerna.
Äsch, häng inte läpp nu, ni har ju en outsinlig mängd värdelösa skitryssar att offra.

Visst var det 84 pers/km² grushög?

Ukrainas förträffligt intelligenta attack versus Rysslands primitiva offrande av sin befolkning visar varför det korkade Ryssland kommer förlora.
Slava Ukraini 🇺🇦
Citera
2025-06-01, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Fast de stämmer ju… vad ska dom förhandla med? Terrorattack mot civila tåg?
Kursk misslyckades dom ju med …

Zelenskyj: Kurskoperationen hindrar ryska trupper från att vara aktiva på Ukrainas territorium
Kateryna Tysjtjenko — lördagen den 31 maj 2025, 20:36
"President Volodymyr Zelenskyj uppgav att Kursk-operationen hindrar ett betydande antal ryska trupper från att vara aktiva på Ukrainas territorium".

Källa : Presidentens kvällstal

Direkt tal : "Idag kom en rapport från överbefälhavaren Syrsky. Situationen vid fronten är fortfarande svår. I vissa områden registrerar vi ökad rysk aktivitet"

https://www.pravda.com.ua/news/2025/05/31/7514997/

En lögn blir inte annat än en lögn hur ofta du än upprepar den.
Citera
2025-06-01, 19:57
Medlem
Mindbusinesss avatar
Undrar om ryssarna kommer?
” Zelenskyj: Ukrainsk delegation till Istanbul
Ukraina skickar en delegation till Istanbul på måndag för samtal med ryska företrädare, uppger president Volodymyr Zelenskyj.
Delegationen kommer att ledas av försvarsminister Rustem Umerov, skriver Zelenskyj på Telegram.
”Vi gör allt vi kan för att skydda vårt oberoende, vår stat och vårt folk”, skriver presidenten.
Ryssland sade sig förra veckan vara redo att möta ukrainska företrädare i Istanbul i Turkiet på måndag och där presentera ett nytt fredsförslag. ”
Citera
2025-06-01, 19:59
Medlem
Ojojoj
Msm är med i matchen nu.
Ryssland förlorar sina bombare.

Härligt. Vi alla svenskar borde fira att hotet mot Sverige har minskat.

Skål ta mig fan!🍻

https://www.expressen.se/tv/nyheter/...tt-efter-ett-/
Citera
2025-06-01, 20:01
Medlem
Nä men titta. Aftonbladet har ögonen öppna.

Ännu fler ryska bombplan brinner och hotet mot Sverige har minskat.
Det är ju fantastiskt. Värt att fira!
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...yska-flygbaser
Citera
2025-06-01, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Undrar om ryssarna kommer?
” Zelenskyj: Ukrainsk delegation till Istanbul
Ukraina skickar en delegation till Istanbul på måndag för samtal med ryska företrädare, uppger president Volodymyr Zelenskyj.
Delegationen kommer att ledas av försvarsminister Rustem Umerov, skriver Zelenskyj på Telegram.
”Vi gör allt vi kan för att skydda vårt oberoende, vår stat och vårt folk”, skriver presidenten.
Ryssland sade sig förra veckan vara redo att möta ukrainska företrädare i Istanbul i Turkiet på måndag och där presentera ett nytt fredsförslag. ”

Det kommer inte hända ett skit . Frågan är om de hittar varandra den här gången eller om det blir som förra gången när den ryska delegationen satt på ett ställe och den ukrainska på ett annat och de väntade på varandra.
Citera
2025-06-01, 20:02
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Det blir ekonomin som knäcker Ryssland och då tar oligarkerna ihop med FSB hand om problemet.
Kan vara det senaste från väst till oligarkerna.
Saknar ni era pengar?
Vi har inget behov av Putin….

Jag är inte elak av mig av min natur. Tvärtemot. Jag kallas in för att lösa allehanda problem av snickerinatur. Jag är dock inte dummare än att jag vet när man ska eskalera. Nu ska Ryssjävlarna inte eskalera. Jag är inte elak av mig nu. Men eskalera det inte.
Citera
2025-06-01, 20:04
Medlem
Göteborgarna är på också!
Mera skrot i Ryssland!
”Det sa boom boom, det var Bohuslän bataljon…”
Tänk va gött det är med insats vs utfall som är 500 faldig.
Egentlig är vinsten ännu större, då svenska liv är ovärderliga.

https://www.gp.se/nyheter/varlden/ex...f-a7c38c33eb34
Citera
2025-06-01, 20:04
Medlem
Mindbusinesss avatar
Ukrania är tekniskt helt överlägset ryssarna. Och de jobbar för att spara sina soldaters liv.
Ukraina har utvecklat och börjat använda autonoma vapensystem, ofta kallade “mördarrobotar” eller autonoma drönare, i kriget mot Ryssland. Dessa system kan identifiera och attackera mål utan direkt mänsklig inblandning, och Ukraina har nyligen genomfört uppdrag där både markdrönare och obemannade luftfarkoster agerat helt robotiserat.
Utvecklingen drivs av behovet att möta Rysslands militära överlägsenhet och minska beroendet av mänskliga operatörer. Ukrainska entreprenörer och teknikbolag samarbetar med militären för att snabbt testa och införa dessa system på slagfältet. Experter menar att tekniken snart kan användas fullt ut och bli vanligare under 2025-
Citera
2025-06-01, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Ukrainas attack tonas nu ned i pressen. Inte längre huvudnyhet med krigsrubriker i fet stil storlek 100. Vi får veta mer kommande dagar kanske vilka skador som skett ?

Varför ljuger du? Det är en huvudnyhet i flera internationella tidskrifter t.ex New York Post, the Guardian, Washington Post etc.
Citera
2025-06-01, 20:10
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Precis, och att både komma på idén, framföra den och få gehör, planera och genomföra attacken, så jävla stort, det är ukrainiumballar!!

Det fetade är det riktigt stora i detta som jag ser det, under ett krig när resurser är svåare att finna. En underordnad snubbe som lägger fram sin "koko-ide" (och trovärdighet/karriär) till sin boss.., och bossen har mogenheten/litar på sin underordnade med att säga : "-Jo, du kan ha något här.., lägg fram en plan !" (Dvs uppmuntrar sina underordnade)

Tvärtemot Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in