2025-05-23, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Vadå, bor det förtryckta stackars ryssar i de ytterligare fyra oblasten eller vad är anledningen till att erövra ytterligare fyra oblast?

Jag tror att motivet är att skapa en buffertzon.
Citera
2025-05-23, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen

Som du märkte så är det just den zonen vi diskuterar här nu....så vad är din tanke på att den O-zonen skulle vara?
Citera
2025-05-23, 17:20
Medlem
Citat:

Ja men det lyckades inte 2024 i Kharkiv då dassriket inte ens kunde ta Vovchansk och har inte tagit tätorten på över 1 år nu så hur fan ska de lyckas tror du ha ha ett jävla skämt när de inte ens kan ta 4 oblast som de illegalt har annekterat.
Citera
2025-05-23, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Som du märkte så är det just den zonen vi diskuterar här nu....så vad är din tanke på att den O-zonen skulle vara?

Jag vet inte var den nya gränsen kommer att gå. Jag vet bara att Ukraina inte får tillbaka 2022 års gränser.
Citera
2025-05-23, 17:22
Medlem
Citat:

En buffertzon mot vad? Och varför måste den plötsligt vara dubbelt så stor än de tidigare fyra oblasten?
Citera
2025-05-23, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Ja men det lyckades inte 2024 i Kharkiv då dassriket inte ens kunde ta Vovchansk och har inte tagit tätorten på över 1 år nu så hur fan ska de lyckas tror du ha ha ett jävla skämt när de inte ens kan ta 4 oblast som de illegalt har annekterat.

Det handlar om att nöta ned Ukraina med så små egna förluster som möjligt.
Citera
2025-05-23, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Kanske?

Vad tycker du om Valerii Zaluzhnys intervju han gjorde häromdagen?

https://tass.com/defense/1962201

Former Ukrainian commander-in-chief admits return to 2022 borders impossible

Glöm 1991 gränser, glöm Krim, nu är det år 2022 gränser man ska glömma, snart kommer vi nog behöva uppdatera "glöm 2025-05-23" osv gränser med tanke på att Ryssarna nu gräver fram de Oinkrainska grisarna i ökande tempo med sina magiska spadar;

MOSCOW, May 22. /TASS/. Ukraine doesn’t have a prayer of returning either to its 1991 or 2022 borders, said former Ukrainian commander-in-chief Valery Zaluzhny, who now serves as the country’s ambassador to London.

"I assume that no one in this hall is holding on to hope of a miracle, <…> which will bring peace to Ukraine within the 1991 or 2022 borders," he was quoted as saying by RBC-Ukraine on the sidelines of a defense forum.

"Previously, Kiev had repeatedly said that the armed conflict will continue until Ukraine is restored within its 1991 borders. However, this position began to change after defeats on the battlefield accompanied by enormous losses. Thus, Vladimir Zelensky admitted on April 14 that at this point, the country’s armed forces are not capable of bringing the lost territories back under their control."

Ryss- och fascistapologeterna brukar i allmänhet göra en stor sak av vad enskilda personer tycker, oavsett från vilket håll tyckandet/åsikterna/propagandan kommer ifrån bara det är antiukrainskt.

Ryss- och fascistapologeterna har alltid en oförmåga att se den stora bilden.
Du är inget undantag, du grymtar (Oink Oink) och skriker ”Ukraina faller om tre dagar” så snart du hittar något uttalande du kan blåsa upp.

Du kanske skulle ta en titt i tråden ”Botten ur…”? Där kan du bilda dig en uppfattning om den större bilden, man behöver inte vara ett ekonomiskt geni för att se att det ser becksvart ut för Ryssland…

Av någon outgrundlig anledning brukar dock ryss-och fascistapologeterna dra slutsatser som tyder på att de anser att hög ränta, hög inflation och högt budgetunderskott är tecken på en stark rysk ekonomi.

Inte ens Elvira Nabiullina håller med…

Ryssland då: ”Vi tar Kyiv på tre dagar”
Ryssland nu: ”Vi måste upprätta en buffertzon så vi slipper försvara oss i Ryssland”
Citera
2025-05-23, 17:28
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krumbukta
Vänta bara tills Armata dyker upp! Då jävlar!

Ja men man har tydligen tappat bort nyckeln till förrådet i Uralbergen där de är lagrade.
Dessutom vill man ju först göra sig av med alla gamla vapen och fordon från WW2 och kalla kriget.
Det är så Ryssland krigar enligt skribenter och experter i tråden.
Citera
2025-05-23, 17:29
Medlem
Citat:
Jag vet inte var den nya gränsen kommer att gå. Jag vet bara att Ukraina inte får tillbaka 2022 års gränser.

Jaha...och detta grundar du på vad? Mer än dina one-liners då ja tack
Citera
2025-05-23, 17:31
Medlem
Citat:
Och sen skapa en buffertzon för buffertzonen osv...
Citera
2025-05-23, 17:36
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Det handlar om att nöta ned Ukraina med så små egna förluster som möjligt.
Varför gör de då tvärt emot? Tar extrema förluster för ingenting. Eller menar du att 1200 soldater om dagen är så små som möjligt?
Citera
2025-05-23, 17:38
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Mot NATO. Hela Ukraina hade kunnat vara en neutral buffertzon, men Zelensky-regimen sumpade det.
När blev Ukraina Natomedlem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in